Mijn B7 heeft er nu 155.000km op zitten. Ik rij er nu 3 maanden mee en bevalt prima.
Wel probleempje gehad met op temperatuur komen van de auto, maar beide thermostaten vervangen en daarna in orde. Het vervangen van de thermostaten was een tweetraps raket, eerst is de kvs thermostaat vervangen en dat loste het probleem niet goed genoeg op. Daarna is de DSG thermostaat ook vervangen en kwam de auto goed op temperatuur.
Na het vervangen van de DSG thermostaat zijn er echter problemen ontstaan met verlies/verbruik van koelvloeistof. Af en toe krijg ik alarm laag niveau koelvloeistof. Dan gaat er een flinke scheut bij (0,2-0,3Ltr) en ben ik weer een tijdje uit de problemen.
Ik kan er nog geen lijn in ontdekken, tijdens de vakantie 850km heen en 850km terug en ter plekke nog enkele 100+km ritten; geen kvs verlies. Het lijkt er een beetje op dat er wel kvs verloren gaat zodra ik wat veel kortere ritten maak. De laatste anderhalve week heb ik naast het normale verkeer (afwisselend 30 of 100km enkele afstand naar kantoor) veel korte ritjes moeten maken van 5-6km stadsverkeer.
In de motorruimte zie ik geen sporen van lekkage (al heb ik alleen van bovenaf gekeken).
Binnenkort gaat de auto voor een onderhoudsbeurt. Ik ga naar de garage die ook de DSG thermostaat vervangen heeft. Heb alle vertrouwen in hen en staan ook hier goed bekend.
Wat kan er aan de hand zijn cq. welke kosten kan ik vervwachten?
Vraag
Ramon_Passat_B7
Mijn B7 heeft er nu 155.000km op zitten. Ik rij er nu 3 maanden mee en bevalt prima.
Wel probleempje gehad met op temperatuur komen van de auto, maar beide thermostaten vervangen en daarna in orde. Het vervangen van de thermostaten was een tweetraps raket, eerst is de kvs thermostaat vervangen en dat loste het probleem niet goed genoeg op. Daarna is de DSG thermostaat ook vervangen en kwam de auto goed op temperatuur.
Na het vervangen van de DSG thermostaat zijn er echter problemen ontstaan met verlies/verbruik van koelvloeistof. Af en toe krijg ik alarm laag niveau koelvloeistof. Dan gaat er een flinke scheut bij (0,2-0,3Ltr) en ben ik weer een tijdje uit de problemen.
Ik kan er nog geen lijn in ontdekken, tijdens de vakantie 850km heen en 850km terug en ter plekke nog enkele 100+km ritten; geen kvs verlies. Het lijkt er een beetje op dat er wel kvs verloren gaat zodra ik wat veel kortere ritten maak. De laatste anderhalve week heb ik naast het normale verkeer (afwisselend 30 of 100km enkele afstand naar kantoor) veel korte ritjes moeten maken van 5-6km stadsverkeer.
In de motorruimte zie ik geen sporen van lekkage (al heb ik alleen van bovenaf gekeken).
Binnenkort gaat de auto voor een onderhoudsbeurt. Ik ga naar de garage die ook de DSG thermostaat vervangen heeft. Heb alle vertrouwen in hen en staan ook hier goed bekend.
Wat kan er aan de hand zijn cq. welke kosten kan ik vervwachten?
aangepast door Ramon_Passat_B7Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten