Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
DoubleD2016

Hoeveel tankinhoud heeft passat

Vraag

Goedenavond,

Ik was in de veronderstelling dat een passat 3c 70 liter tankinhoud heeft. Ik haal dat bij lange niet. Als volgens de boordcomputer de tank zo goed als leeg is en ik vul em tot het zo ongeveer over de rand heen klotst dan zit ik nog maar op 62 liter. Het tankniveau metertje staat dan tussen het een na laatste en laatste streepje, dus ook die vind dat de tank niet vol is. Toch past er echt niks meer in.

Wat kan dat zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Mijn diesel heeft wel een 70liter tank. Gaat zelfs meer in als ik afvul, 73liter heb ik er weleens in gekregen, range op nul, meter op nul :)

Watvoor een Passat heb je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

70. Meter geeft ook aan dat deze niet vol is. Kan de meter niet verschoven zijn, dat die als het ware onder de nul uit kan komen en dat er dus meer brandstof al in zit dan de computer me wil doen geloven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heb nog nooit een VW of Audi gehad met afwijkende meter, range meter. Altijd kloppend! Wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik weet niet wat het is. Volgens boekje is het 70 en zodra de melding komt dat de tank bijna leeg is moet er nog 8 liter in zitten. Vierwiel aangedreven types hebben volgens het boekje 68 liter.

Ik heb deze auto nu bijna een jaar en het heeft nooit geklopt. Maar gister met tanken viel het me dus weer op, vooral omdat de tank volgens de computer zo goed als leeg zou zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

@@DoubleD2016

Ik heb zelf een 3C 2.0 FSI uit 2006, en ook ik vroeg mij dit af in het begin.

In het boekje, en kenteken app staat er 70 liter.

Maar dat is niet zo, het is gewoon een 60 liter tank, met een kleine beetje reserve extra.

Op mijn vakantie vorig jaar, reed ik via luxemburg terug, ik tank daar omdat benzine daar goedkoop is.

Ik kwam daar echt kurkdroog aan, 5km gaf de display nog aan. En er ging met pijn en moeite 63 liter in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Oke, dan zal dat idd wel zo zijn. Misschien dat de diesels dan wel 70 hebben dat daar het verschil in zit.

Als ik me goed herinner, de passat van mijn vader 3C TDI ging er 70 litr in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Misschien een verschil in benzine en diesel? 

Zelf krijg ik ook maar Max 65L in de tank  via de pomp.

De tank volgens het boekje 70L.

Wel krijg ik met een volle tank er 5L bio etanol in. (uit de fles)

Dus ik denk dat het vooral in het afvul mechanisme van de pomp zit.

Dit is bij een 1.8tsi variant bj 2010

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Diesel schuimt nogal met vullen. Als ik tank totdat de pomp afslaat, dan wacht ik even tot het schuim gezakt is en kan er nog 7-8 liter bij.

Euro95 heeft daar minder last van maar is evengoed een bruikbare methode om de laatste liter erin te krijgen. Bij de benzine auto's die ik gehad heb moest ik het ook altijd even tijd geven om volledige te kunnen afvullen (tot de rand van de vuldop). Tussen afslaan pomp en max vulling zat ook altijd wel 3-5 liter.

aangepast door Ramon_Passat_B7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

bij mijn 3BG kon ik een ontluchtingsknop indrukken met het vulpistool en zo kon er ook nog ca 5 liter bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Net ook getankt met 1000km gedaan en nog een range van 50km en er kon 65 liter in. 3C 2007 1.9tdi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Diesel schuimt nogal met vullen. Als ik tank totdat de pomp afslaat, dan wacht ik even tot het schuim gezakt is en kan er nog 7-8 liter bij.

Euro95 heeft daar minder last van maar is evengoed een bruikbare methode om de laatste liter erin te krijgen. Bij de benzine auto's die ik gehad heb moest ik het ook altijd even tijd geven om volledige te kunnen afvullen (tot de rand van de vuldop). Tussen afslaan pomp en max vulling zat ook altijd wel 3-5 liter.

Dat klopt ja, maar zelfs dan krijg ik er misschien 3 a 4 liter bij.. Dus hoger dan 63 a 64 liter word het niet.

(Benzine)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De 65L krijg ik er ook alleen in als ik even wacht en de nozzle onder een hoek er inzet. anders slaat hij meteen af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heb volgens mij maximaal 65 liter getankt toen er 0 actieradius op stond. Alle sites en apps geven 70 aan voor 2.0 tdi dsg sedan en variant. Heb me laten vertellen dat er ook een ingebouwde mechanisme in zit dat je nooit écht de tank leegrijdt. Want je gaat tanken omdat hij leeg aangeeft. Om zo niet alle prut van de bodem op te zuigen. En je in feite nog een paar liter hebt. Ik denk/dacht altijd dat daar de paar liter verschil door kwam.

Maar moet zeggen; ik tank meestal net voor het brandstoflampje aangaat. En soms er net na. Meestal tank ik dus ca 60 liter. Enkele keer 62.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik tank als echte Nederlander-> als ik bij een tankstation met A-merk brandstof een nette prijs zie en ik zit onder de helft... ????????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Mensen die een 1.4 TSI hebben, halen jullie de 900/1000 km op volle tank?

Met een 65 liter en 1/15 verbruik zou je wel in de buurt moeten komen toch?

Als je heeeeeel zuinig rijdt :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Met de 2.0 FSI haal ik zo een 800km op een tank van 60 liter.

Dan zit er wel meer snelweg km's aan ..

maar ik rij meestal 1 op 15. vind ik echt netjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

1.165 km op 1 tank, range 65 kilometer, 68,03 liter. Rij veel snelweg tussen 100 en 130km/u

Betreft een 3c 1.4 Bluemotion, 7-DSG bak uit 2010.

Word ik zelf blij van! Of minimaal erg tevreden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden