Ga naar inhoud

Robbert Jan

Full Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

17 Good

Over Robbert Jan

  • Verjaardag 26-08-1966

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Ijsselstein
  • Naam
    Robbert Jan

Recente bezoekers van dit profiel

86 profielweergaven
  1. Robbert Jan

    Verbruik 1.4TSI 122PK

    Geloof je onmiddellijk! Ik heb slechts gedaan wat mij gezegd werd. De tekst van hun ‘tech info’ heb ik van de website van Dupag. wie het weet mag het zeggen of schrijven.. Ongetwijfeld zijn er verschillende samenstellingen van Flush producten en de daarbij behorende werkmethodes in ontwikkeling en in omloop.
  2. Robbert Jan

    Verbruik 1.4TSI 122PK

    Die 300 km komen van de vertegenwoordiger van Dupag. De leverancier van MécaTech. stukje tekst uit hun tech info; Voeg 1 dosering MécaTech TC3 Petrol Clean Ultra aan de brandstoftank en 1 dosering MécaTech NCH Oil Flush aan oude motorolie toe. 2 Rijd vervolgens minimaal 300 kilometer met de auto. Door deze actieve reiniging wordt de compressie einddruk hersteld en verbranding geoptimaliseerd. Ook heeft dit een gunstig effect op het brandstofverbruik. 3 Olie warm aftappen, oliefilter vervangen en vullen met voorgeschreven motorolie. 4 Bij vermoeden van slijtage 1 dosering MécaTech AFM Oil Treatment (artikel nr. dup- mt021) toevoegen aan nieuwe motorolie.
  3. Robbert Jan

    Verbruik 1.4TSI 122PK

    Ik rijd ook met 1.4 Tsi DSG Passat variant uit 2011 met circa 150.000km. Heb onlangs MécaTech TC3 Petrol Clean Ultra aan een volle tank benzine toegevoegd. Had kleine trilling bij koude stationaire lopende motor, deze lijkt nu weg. Tank nu overigens ook Euro 98. Daarnaast circa 300 km vóórdat de olie/filter werden vervangen MécaTech NCH Oil Flush aan de olie toegevoegd. Nog geen echte meting van brandstofverbruik gedaan maar de motor lijkt ook nu weer iets ‘rustiger’ te draaien bij stationaire. Blijft overigens moeilijk meetbaar. Al met al prima resultaat -en gevoel bij gebruik van de MécaTech producten.
  4. Robbert Jan

    Tuning DSG-7 1.4 Tsi

    Niet direct een vraag maar wel een voor mij goede oplossing; Ik heb onlangs een VW Passat Variant 1.4 Tsi DSG-7 -model B7- uit 2011 met circa 150.000km gekocht. Uit de onderhoudshistorie blijkt oa dat bij 122.000km de Mechatronic is vervangen. De auto rijdt goed, echter bij oa file of in de stad rijden schakelt de DSG bak zeer snel van D1 naar D2 en soms zelfs naar D3. Dit alles soms met lichte schok. Daarnaast schakelt de DSG bij circa 60+ km/u al door naar D7 met brommen als gevolg. Na zowel wat zoekwerk op dit Forum en via aantal Forumleden gewezen op de mogelijkheid van DSG Tuning. Iets waar het internet ook mee vol staat geschreven. Uiteindelijk voor JD Engineering Software gekozen. De DSG Tuning Stage 1 + het aanpassen van de schakelmomenten laten uit voeren door het bedrijf Quattra Tuning uit Lisse. De eigenaar, Simon Gras, die zelf ook actief is in de autorace wereld kan ik omschrijven als zeer kundig en met verstand van zaken! Geeft naast de koffie begrijpelijk antwoord op al mijn vragen en geeft daarnaast nog aantal tips. Ben dan ook zeer tevreden over het geheel. (Ik krijg geen korting door deze tekst...) De eerder genoemde ‘klachten’ lijken verdwenen en de auto rijdt en schakelt enorm goed. Dus mocht je iets herkennen en je niet direct opzoek bent naar motor tuning dan kan ik een DSG Tuning (met daarnaast 1 of meerdere aanpassingen) echt aanbevelen. Absoluut het geld waard!
  5. Oké, dus 3 verschillende oorzaken of zelfs combinaties hiervan. Nu nog iemand in mijn buurt die hier naar zou willen kijken.
  6. Hallo, ik heb met mijn RNS 510 het zelfde 'probleem' zoals hierboven beschreven. Wat ik begrijp is dat dit waarschijnlijk in een aantal instellingen ligt. Wie, in de buurt van IJsselstein/Utrecht heeft hier een oplossing voor en zou hier eens na willen kijken..?
  7. Hoi Peter, Top! Gedownload, geopend, geïmporteerd en weer zichtbaar in mijn -RNS 510- navigatie systeem! Ter info; Ik heb gebruik gemaakt van het .zip bestand. Bedankt!
  8. @@st@mmy Mocht HET file niet in .zip maakbaar zijn dan zal ik daar graag gebruik van maken. Zoek het eerst zelf of anders stuur ik je een PM.
  9. Top Peter! Mocht dat in .zip file kunnen dan heeft dat mijn voorkeur.
  10. Gewoon niet goed gekeken of gelezen.
  11. Het moet niet gekker worden..!
  12. Hoe vreemd het ook mag zijn; Het oude bestand ( .zip format) werkt goed maar het nieuwe bestand 01-01-2019 nu ook in .zip format geeft -nadat deze goed is geïmporteerd een 5 tal Personal POI's- maar helaas geen enkel icoon in mijn navigatiesysteem. Mocht iemand nog een idee hebben wat na de oplossing leidt dan lees ik het hier graag. Rest mij tot nu toe Peter, Jan en 'Diver' te bedanken tot dusver, ik zet het oude bestand er weer op en hou mij zoveel mogelijk aan de snelheid...!
  13. Inmiddels het oude -vorige- bestand wat 'Diver' gepost heeft er op gezet. Dat werkt! Opvallend hierbij is dat het oude bestand een .zip file en het nieuwe 01-01-2019 een .rar bestand betreft. Binnen Windows is het uitpakken van een .zip file eenvoudig. Een .rar file vergt iets meer moeite. Om alles -voor mij- uit te sluiten is het mogelijk om het nieuwe 01-01-2019 bestand als een .zip file hier te posten?
  14. Wat ik eerder gelezen en begrepen heb is dat een nieuw bestand het oude bestaande overschrijft. Blijft dus raadselachtig hoe en wat. Zal op later moment het nieuwe bestand wissen en het oude bestand er weer op z zetten. Laat hier weten hoe of wat. Kan dagje duren..
  15. Hi Jan, Dank voor reactie. Op zich een mogelijkheid, graag. Vreemd blijft alleen dat het oude bestand goed werkte maar het nieuwe niet. Tussentijds geen software update van het RNS systeem gehad. Maar maak graag gebruik van je aanbod. Om het forum niet te veel te vervuilen met onnodige bestanden mag je er een PM van maken. Voordat ik het probeer wacht ik ook nog even op andere mogelijke tips. Elke 'uitslag of oplossing' koppel ik uiteraard terug op het Forum.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden