Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0tdi trilling/rammel


Fopperr

Vraag

Inmiddels de Passat bijna 5 maand en 20k verder.

 

Fijne auto met erg soepele motor! Natuurlijk merk je een aantal dingen aan de auto????

 

Als de auto in z'n vrij staat merk ik dat de auto ligt schommelt. Trap ik de koppeling in is dat schommelen weg. Ik vermoed dat het vliegwiel die trilling veroorzaakt

 

Destijds heb ik 1 nieuwe injector gekregen. Ik merk dat de waarden van de injectoren wisselend zijn als ik de koppeling wel/niet intrap. Het lijkt erop de motor het vliegwiel compenseert.

Daarbij hoor ik ook een zwaarder geluid tussen de 1000/2000rpm. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de schakelindicator gevolgd heeft....

 

Als de motor koud is hij klinkt als een normale CR diesel maar als hij warm is hoor ik een metaal-achtige rammel wat vooral stationair hoorbaar is.

 

Wat zou dit kunnen zijn? EGR, misschien hitteschild oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus dat probleem zal ik niet tegenkomen dan? Hopelijk toch :) als je alles leest dan begin je schrik te krijgen om zoveel geld aan te geven..

Je leest alleen maar over HD pomp, DSG automaat, zullen deze ook aangepast zijn? Of steeds een probleem bij 2.0 TDI?

Wat lees je op een forum, meestal alleen de ellende, vergeet niet hoeveel auto's er probleems rijden, dat zijn er veel meer. Dus staar je niet blind op de problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit verhaal is een beetje een dooddoener / afschuif systeem. "Hij kan er ook heel oud mee worden" die van mij was bij de 140000k stuk en stond stil. Die van fopper mocht ook gelijk langskomen bij de dealer. Bel JB maar eens op, dan krijg je een eerlijk antwoord. Of je moet blijven doorrijden.

aangepast door Speedyace
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat lees je op een forum, meestal alleen de ellende, vergeet niet hoeveel auto's er probleems rijden, dat zijn er veel meer. Dus staar je niet blind op de problemen.

Van teveel rondlezen op een forum zou je haast geen auto meer kopen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb JB net aan de lijn gehad, hij zij gewoon doorrijden maar wel de HD pomp gaan vervangen.

Heb gevraagd of ik de boel nog moest doorspoelen, hij zij dat dat niet nodig was omdat de auto nog mooi loopt.

Dus ik ga op zoek naar een pomp.

Hij had wel als tip om 2takt olie bij de diesel te doen omdat de diesel tegenwoordig zo schraal is, dat voorkomt een hoop ellende.

In Amerika zijn ze zelfs bezig om een micro filter te plaatsen in het systeem.

 

 

Gr Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet ik niet, denk een klein scheutje (dopje)

Hier een bericht uit 2010 over 2takt olie.

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=46&t=29903

 

Ga de 9sept mijn distributie riem vervangen, dan pak ik gelijk de HD pomp.

Dan kan ik hem met een gerust hart laten tunen:)

 

 

Gr Edwin.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn dealer zegt nog nooit gehoord..ik ben weg gelopen toen

Dat is wel vreemd, ik ben bij 2 dealers geweest, beide weten van het probleem.

Bij Zijm wist de monteur mij nog te vertellen dat er een soort coulance is mocht de boel echt in de soep lopen. Om de klanten tegemoet te komen, want het kost idd rond €8000 om de boel te repareren. Hij keek wel om zich heen toen hij dit vertelde, alsof niemand het mocht horen.

 

 

Gr Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn dealer zegt nog nooit gehoord..ik ben weg gelopen toen

Bij de dealer in st truiden hetzelfde,kennen het probleem niet.

Was aan denken ,die metaalschilfertjes die in de filter te zien zijn zou dat ook niet kunnen zijn van de pompen van de tankstations?

Dat er eigenlijk geen probleem is met de hd pomp maar dat die rotzooi is van de tankstations.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de dealer in st truiden hetzelfde,kennen het probleem niet.

Was aan denken ,die metaalschilfertjes die in de filter te zien zijn zou dat ook niet kunnen zijn van de pompen van de tankstations?

Dat er eigenlijk geen probleem is met de hd pomp maar dat die rotzooi is van de tankstations.

Zou goed kunnen, het advies is ook altijd, ga bij een merk tankstation tanken.

 

Maar voor de zekerheid ga ik de pomp wel vervangen.

 

 

Gr Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou goed kunnen, het advies is ook altijd, ga bij een merk tankstation tanken.

Maar voor de zekerheid ga ik de pomp wel vervangen.

Gr Edwin.

Erg eigenlijk ,je auto loopt gelijk een klok en uit schrik jaag je je in kosten,die dealer weet van niks en de andere jaja bekend probleem,

Wat een soep,ga bij elke tankbeurt een aditief van marly erbij kappen en dat zal het zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Erg eigenlijk ,je auto loopt gelijk een klok en uit schrik jaag je je in kosten,die dealer weet van niks en de andere jaja bekend probleem,

Wat een soep,ga bij elke tankbeurt een aditief van marly erbij kappen en dat zal het zijn.

Gelijk heb je, tis te zot voor woorden.

 

 

Gr Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou goed kunnen, het advies is ook altijd, ga bij een merk tankstation tanken.

 

Maar voor de zekerheid ga ik de pomp wel vervangen.

 

 

Gr Edwin.

Onzin! Tank al 25 jaar diesel voor meerdere auto's op de zaak. Van Berlingo tot Passat 3C

Globale schatting 2miljoen kilometers zonder storingen. Met een eenvoudige vulpomp en simpele Cim-tek filter  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onzin! Tank al 25 jaar diesel voor meerdere auto's op de zaak. Van Berlingo tot Passat 3C

Globale schatting 2miljoen kilometers zonder storingen. Met een eenvoudige vulpomp en simpele Cim-tek filter  

 

Toch zit er zeker verschil in Diesel. Vroeger thuis tankten we in tractoren altijd Shell van lokale leverancier, nooit problemen. Buren hadden Diesel van andere leverancier altijd gezeur met rotzooi in de tank. Dus of het zit hem in de Diesel of in de tankauto van leverancier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onzin! Tank al 25 jaar diesel voor meerdere auto's op de zaak. Van Berlingo tot Passat 3C

Globale schatting 2miljoen kilometers zonder storingen. Met een eenvoudige vulpomp en simpele Cim-tek filter

Dit is zeer zeker geen onzin! Als een bedrijf als JB gespecialiseerd in diesel techniek tegen mij zegt mijd witte pompen omdat de kans dat daar vuil en vocht groter is dan bij merk tankstations dan neem ik dat wel van hun aan. Ze hebben heus geen aandelen bij de Shell.

 

 

Gr Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is zeer zeker geen onzin! Als een bedrijf als JB gespecialiseerd in diesel techniek tegen mij zegt mijd witte pompen omdat de kans dat daar vuil en vocht groter is dan bij merk tankstations dan neem ik dat wel van hun aan. Ze hebben heus geen aandelen bij de Shell.

Gr Edwin.

Wat valt onder witte pomp?

Ik tank al jaren bij gulf..is dat een witte pomp of enkel merkloze pompen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden