Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0tdi trilling/rammel


Fopperr

Vraag

Inmiddels de Passat bijna 5 maand en 20k verder.

 

Fijne auto met erg soepele motor! Natuurlijk merk je een aantal dingen aan de auto????

 

Als de auto in z'n vrij staat merk ik dat de auto ligt schommelt. Trap ik de koppeling in is dat schommelen weg. Ik vermoed dat het vliegwiel die trilling veroorzaakt

 

Destijds heb ik 1 nieuwe injector gekregen. Ik merk dat de waarden van de injectoren wisselend zijn als ik de koppeling wel/niet intrap. Het lijkt erop de motor het vliegwiel compenseert.

Daarbij hoor ik ook een zwaarder geluid tussen de 1000/2000rpm. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de schakelindicator gevolgd heeft....

 

Als de motor koud is hij klinkt als een normale CR diesel maar als hij warm is hoor ik een metaal-achtige rammel wat vooral stationair hoorbaar is.

 

Wat zou dit kunnen zijn? EGR, misschien hitteschild oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Rob,als je de 2de handeling uitvoert,zoals in het filmpje dan laat je de 2 pompen werken.Als je dat lukt is het ok.dit lukt alleen met vcds,de pomp activeren in de tank door gewoon op contact te zetten lukt niet bij een b7,bij een b6 werkt het wel,hoor je de pomp duidelijk.

Snap ik.maar ik heb dat menu niet om alletweee te laten werken althans de drop down niet.enkel doe om een bepaalde tijd te laten lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iig foto plaatsen lukt weer niet met de te grote meuk...filter gewisseld met vcds etc auto starte meteen dus goed.

Betreffende constatering.enkele super kleine metaaldeeltjes te zien in de diesel...niet zoals bij@@Fopperr maar net te zien omdat ze glinsteren...als ik foto geplaats krijg meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha, een mogelijke oorzaak gevonden van de defecte en wisselende verstuivers... Metaalslijpsel in brandstoffilter... Vermoed kapotte HD pomp cf59f3e26a11ac792c0a1e3d764ba8f3.jpg2e539086bc499f8fc1991ed50666b2f0.jpgaa8352fac4694ea9ca173ec08c2969e7.jpg332fc1f4b290827330ac62248d746db5.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone

Heb jij de diesel uit het bakje gehaald?iets zien? Bij mij zag ik op het eerste oog niks dan diesel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik d8 eerst dat ik goud gevonden had...ik zag ook dat de filter van 2012 was en dus de 2de filter pas...ik ga iig niet paniekeren en heb ook geen 8000 euro ofzo om te investeren.gaat hij kapot blijft hij staan.

Ik ga me wel meer bezighouden met de duitse fora omdat daar veel goedkopere oplossingen gevonden zijn.hd pomp voor 500 euro bv.origineel van bosch dat is toch al een begin he.

Maar blijkbaar hebben de meeste gewoon de centen liggen en laten de steeler hun gang gaan..beter zou zijn de mensen te adviseren over brandstoffen en de additieven die ter beschikking zijn..als ik dit bv eerder had geweten had ik voor aankoop meteen het filterhuis laten openmaken om te kijken.dan had ik de evt pechvogel laten staan en verder gekeken maar je kunt nooit alles weten zeg maar.

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@rob 44 het zal vast goedkoper dan €8000,- kunnen. Enkel is er geen alternatief voor de pomp en gereviseerde heeft geen zin. De pomp is slechts een deel van het geheel. Dat is het probleem nou juist. Een pomp kan kapot gaan maar dat de gevolgen zo enorm groot zijn zou niet mogen kunnen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, maar dat weet je nooit van te voren he. Ik heb t zelfde hoor, auto gekocht met 160k (zou een peulenschilletje moeten zijn) en inmiddels 180k. Vorige Passat tot 260k gereden voordat iemand m totalllloss reed anders had ik er zeker nog in rond gereden! Hopelijk krijg ik het goede bericht dat de auto gerepareerd wordt onder volledige coulance. Heb erg veel plezier van de Passat en wil m toch een tijd houden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een korte update; dealer heeft de auto een halve week op de parkeerplaats staan zonder uberhaupt ernaar te kijken ..... Ze hadden het druk.... Dus....

 

Heb iig iets meer druk op de ketel gezet. Rij 40k per jaar met de auto en kan hem écht geen 2 weken missen.

 

Maar goed, als blijkt dat het nog een paar dagen duurt zonder uitkomst ga ik er heen en zal vriendelijk aangeven dat ze het oplossen van hun dieselschandaal de voorkeur geven ipv de klanten te helpen wie ze trouw blijven.... Hoewel ik daar ook langzaam aan begin te twijfelen, maar dat terzijde.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wederom een korte update; dealer meldt net dat de HD pomp vervangen is, leidingen gespoeld en injectoren gereinigd. Dit alles onder coulance.

 

Ergens fijn dat ze deze stap nemen maar heb aangegeven dat ik het fijn had gevonden dat ze mij eerst hadden geïnformeerd hoe en wat. Hij gaf aan dat vw het probleem erkend en volgens vw is dit de oplossing.

 

Ik heb in ieder geval een jaar garantie op deze reparatie en heb ook aangegeven dat ik het vreemd vind dat de waarden van de injectoren zo wisselend zijn.

 

De auto haal ik straks even op en zal t hiermee moeten doen, vrees ik. Maar hou het goed in de gaten en zal regelmatig de injectoren checken en brandstoffilter openen om te checken op splinters.

 

En nu weer genieten van mn ride, want ik vind het écht een mooie en fijne auto!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden