Vdub Geplaatst 31 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2017 je hoeft geen kopie te maken, de tuner heeft die tuning wel bewaard als het een goede tuner is, wat betreft de 1,6TDI moet je oppassen, die ecu's zijn origineel gelocked, moet voor/tijdens tuning geunlocked worden. Je hebt dus kans dat als de sjoemelupdate erop gaat hij NIET meer ge-unlocked kan worden en dus geen tuning meer. Hebben we al een paar keer gezien, overigens ook voldoende die NIET gelocked waren... Allemaal de moeite niet voor mij.dpf is al leeg dus wat gaat het schelen.Ben erg druk op het moment dus no go.Ik blijf daar echt liever weg voordat er weer iets verpruts word.Tis goed like it is voor mij Met DPF leeg heb je sowieso een probleem, direct na de update gaat de boel in storing.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 (aangepast) De update zorgt bij mij echt voor een hoger verbruik. 1 op 18 wordt bijna niet meer gered alleen als ik eieren onder mijn voet doe. Met gewoon rijden haal ik net 1 op 17 nu. Als ik nu zou laten tunen wordt daarmee het aantal keren dat de motor gaat regenereren ook weer aangepast op het oude nivo of wordt dat deel niet overschreven met tuning? 1 februari, 2017 aangepast door dieseltje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 (aangepast) Je hoeft niet eens te tunen, schiet er gewoon een oude (=je vorige) firmware voor jouw motor unit in met VASPC, ODIS of VCP. 1 februari, 2017 aangepast door Bonny Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 Die heb ik niet, hoe kan ik daar aan komen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 softwarematig. Alle softwareupdates van de dealer overschrijven de tuningen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 Geef je motor ecu nummer op onderstaande website in: https://vag-flashinfo.kluthr.de/ Deze zal aangeven of er publieke update bestanden zijn. Die staan op de VAS dvd's. Er zijn ook nog niet publieke bestanden, laat maar weten als er niets voor jouw ecu is. Gr. Bonny 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 (aangepast) @@Bonny Motor ECU nummer kan ik uitlezen met vagcom? of moet ik op de ecu kijken voor het nummer? 1 februari, 2017 aangepast door dieseltje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 Staat netjes in je VCDS log. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 @@Bonny staat een hele aparte serie nummer in.... Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb Part No SW: 03L 906 022 CN HW: 03L 907 309 Component: R4 2,0L EDC G000AG 2642 Revision: --H01--- Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 0000078 Shop #: WSC 12345 123 12345 VCID: 73EFF525127D28DAB1-8026 No fault code found. Readiness: 0 0 0 0 0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 Volgens die site zijn er 2 updates voor jouw ecu: 03L906022CN 6220 (MTime: 30.05.2012, Size: 1.548,97k)9978(MTime: 14.12.2016, Size: 1.550,97k) Die 9978 is volgens mij de gefixte sjoemel versie, dus je zou gewoon die 6220 kunnen schieten. Je hebt nu inderdaad een vreemd versie nummer inderdaad, ga ik eens navragen. Gr. Bonny Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 1 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2017 (aangepast) Ik ben laatst nog even bij de dealer geweest, moest even wat halen. Ik heb toen nogmaals de vraag gesteld over de update en de tuning die nu op de auto zit En deze wist mij het volgende te vertellen. Dat het niet verplicht is. En als de auto gechipt is door ABT of de ander huis tuner (kan ik nu even niet opkomen), maar dan kunnen ze de tuning er afhalen en later weer terugzetten. (Is zijn verhaal) En de persoon achter de balie, heeft een formulier ondertekend, (zijn auto is ook gechipt) dat hij afstand doet van de update. Dan is vw niet meer aansprakelijk mochten er in de toekomst acties ondernomen worden. Dit is dan ingedekt door en voor vw en komen de partijen bij de eigenaar van de auto. Oja, zei hij. Als je de update hebt laten uitvoeren en je laat hem daarna weer chippen, heeft de update ook geen zin meer i.v.m. de uitstoot die daarna weer anders is. 1 februari, 2017 aangepast door Speedyace 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 2 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 Heb mijn recente log erbij gehaald Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb Part No SW: 03L 906 022 CN HW: 03L 907 309 Component: R4 2.0l TDI G001AG 9978 Revision: --H01--- Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 0000078 Shop #: WSC 12345 123 12345 VCID: 73EFF525127D28DAC4-8026 No fault code found. Readiness: 0 0 0 0 0 Heb idd 9978 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 9 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2017 Ik blijf het toch vreemd vinden dat een aantal tuners niet gratis de software terug zetten... ik heb meerdere auto's bij Unlimited Tuning in Amersfoort laten doen, en die slaan alles op, op kenteken, zodra je door wat voor reden een software update krijgt waardoor de tuning ongedaan gemaakt word, dan zetten hun het weer kosteloos terug... je praat niet over een paar tientjes 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Ik heb na update wat start problemen als het onder de 2 graden Celsius is. Moet dan minimaal 3x gloeien om normaal te starten. Als ik dat niet doe moet ik wat langer doorstarten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 11 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Hier geen last van slecht starten. Wel is het gemiddelde verbruik van 6.0 op 100km naar 6.3 op 100km. Daarbij genereert hij idd meer dan voorheen. Tijd voor een delete???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Dus zou ergens anders aan kunnen liggen 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Elk type motor ecu heeft andere sw dus wat jij ervaart bij jouw motor na update, hoeft bij een ander motor type niet perse hetzelfde te zijn lijkt me. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Dan maar eens terug naar de sub-dealer die de update heeft gedaan 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 12 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2017 Ik blijf het toch vreemd vinden dat een aantal tuners niet gratis de software terug zetten... ik heb meerdere auto's bij Unlimited in Amersfoort laten doen, en die slaan alles op, op kenteken, zodra je door wat voor reden een software update krijgt waardoor de tuning ongedaan gemaakt word, dan zetten hun het weer kosteloos terug... je praat niet over een paar tientjes Wie zegt dat tuners het niet gratis terugzetten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Automobilisten laten sjoemelsoftware zitten http://www.ad.nl/auto/automobilisten-laten-sjoemelsoftware-zitten~a188cc18/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Hier geen last van slecht starten. Wel is het gemiddelde verbruik van 6.0 op 100km naar 6.3 op 100km. Daarbij genereert hij idd meer dan voorheen. Tijd voor een delete???? Ben jij benzine gaan rijden... wat een drankorgel ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 13 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Ja... zal aan mijn rijgedrag liggen. Rij veel snelweg en dat telt toch flink aan. Wat op zich wel knap is want op de snelweg rij ik bij 130 ca 5.5L op de 100Km. Op de binnen wegen 3,5L op de 100km, ik accelereer niet raar, rij enkel wat meer kortere stukken als voorheen. Toch vreemd???? Voor de software update reed ik bijna 1200km op een tank, nu 1050... dus ga er duidelijk op achteruit. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Dat scheelt nog al, eens kijken wat hij doet als het wat warmer weer gaat worden. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Ja... zal aan mijn rijgedrag liggen. Rij veel snelweg en dat telt toch flink aan. Wat op zich wel knap is want op de snelweg rij ik bij 130 ca 5.5L op de 100Km. Op de binnen wegen 3,5L op de 100km, ik accelereer niet raar, rij enkel wat meer kortere stukken als voorheen. Toch vreemd???? Voor de software update reed ik bijna 1200km op een tank, nu 1050... dus ga er duidelijk op achteruit. Gewoon een vitamine kuurtje bij Matthijs ???? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 13 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Ja, maar nu even niet???? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten