Ga naar inhoud
  • 0

Olie wisselen


Rudyba

Vraag

Onze Passat 2.0 tdi 140 pk 3 c Bmp motor heeft nog niet zo lang geleden een kleine/ afleveringsbeurt gehad.

 

Nu wil ik tussentijds bijvoorbeeld (zelf, weet niet hoe) onderhoud doen. Ipv alles in 1 x te doen bij een beurt.

 

Bijvoorbeeld tussentijds olie wisselen

 

Tussentijds brandstoffilter vervangen.

 

Iemand een idee of dit handig is en wat het kost, garages zijn niet echt happig of echt vrijgevig in het geven van prijzen. Tenminste niet in Assen nagenoeg geen reacties op verzonden mail.

 

Zijn maar een paar garagebedrijven die op internet tarieven weergeven. Ik heb geen zin om maar iedereen te bellen.

 

Wie o wie ideeen of hulp???

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor de Passat 3 jaar lang probleemloos in een Touran 1.9 Tdi gereden om de 30.000 km een beurt gegeven. Nooit iets meegehad. Zal aan mij liggen maar Vw heeft dat zo toch ook ontwikkeld.

 

Heb in verleden diverse lease vw's gehad vond dat juist een voordeel om om de 30.000 km naar de garage te moeten ipv om de 15.000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eens met dennis, gewoon Long life olie er in en korte intervallen. 

Hier ook om de 15K . gewoon uit behoud van de motor.

voorkom je in mijn ogen de olie schraap veer en ketting probleem er niet door.

 

 

Maar goed, bij mijn vorige niet VW's zat ik gewoon op 30K zonder problemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja, had ik maar om de 30k onderhoud gedaan, dan had ik nooit op tijd gemerkt dat ik 'n gescheurde cardanhoes had en was die droog gelopen en had me dat 'n andere cardan gekost.

 

Dus ja... niet alleen reed ik "extra vers" (doet me aan Heineken denken :lol: ), maar ik heb er aan 't eind van de rekening toen nog geld mee uitgespaard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de Lidl staat een olie afzuigsysteem. Voor 40,- uit m'n hoofd.

Heb mijne net binnen,bruder mannesman afzuigpomp bij Conrad 3tientjes;

En......EN ik heb de nieuwe castrol titanium gekregen vandaag van de olieconcurrent en thats cheap dude;

Verder alle filters nog onderweg die komen hopelijk morgen binnen

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja, had ik maar om de 30k onderhoud gedaan, dan had ik nooit op tijd gemerkt dat ik 'n gescheurde cardanhoes had en was die droog gelopen en had me dat 'n andere cardan gekost.

 

Dus ja... niet alleen reed ik "extra vers" (doet me aan Heineken denken :lol: ), maar ik heb er aan 't eind van de rekening toen nog geld mee uitgespaard!

Nu begint me toch op te vallen dat jij het hueeel erg vaak over bier hebt he gast.........hehehe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb mijne net binnen,bruder mannesman afzuigpomp bij Conrad 3tientjes;

En......EN ik heb de nieuwe castrol titanium gekregen vandaag van de olieconcurrent en thats cheap dude;

Verder alle filters nog onderweg die komen hopelijk morgen binnen

Die bruder kan ik denk ik wel gebruiken bij het schoonmaken van dit?

 

26fa5eb4f81a11169676d21e0bdc0ad2.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Now thats frunny bro;;;

Het was geen grap

 

Naast dat ik zaterdag mijn olie ermee wil uithalen wil ik het ook gebruiken om datgeen je ziet op de foto schoon te maken door in te sprayen met wasbenzine of remmenreinger, kwastje erbij en het vocht weer opzuigen......

 

Maar

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een Pela pomp en gebruik die ook voor allerlei doeleinden, ook om laagjes rommel/vloeistoffen op te zuigen..je kan zoveel vacuum in die bus trekken dat ie wel ff blijft zuigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige week dan toch zelf een beurt gegeven. Hoe fijn is die passat. Alles binnen handbereik en simpel te doen. Olie verversen, brandstof en olie filter nieuw, lucht en interieur filter vervangen. Kosten: 110,- en een hoop lol.

Hoppa. Weer wat euro's bespaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden