Ga naar inhoud
  • 0

Olie wisselen


Rudyba

Vraag

Onze Passat 2.0 tdi 140 pk 3 c Bmp motor heeft nog niet zo lang geleden een kleine/ afleveringsbeurt gehad.

 

Nu wil ik tussentijds bijvoorbeeld (zelf, weet niet hoe) onderhoud doen. Ipv alles in 1 x te doen bij een beurt.

 

Bijvoorbeeld tussentijds olie wisselen

 

Tussentijds brandstoffilter vervangen.

 

Iemand een idee of dit handig is en wat het kost, garages zijn niet echt happig of echt vrijgevig in het geven van prijzen. Tenminste niet in Assen nagenoeg geen reacties op verzonden mail.

 

Zijn maar een paar garagebedrijven die op internet tarieven weergeven. Ik heb geen zin om maar iedereen te bellen.

 

Wie o wie ideeen of hulp???

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Top maar ik heb het nog nooit zelf gedaan, woon je in de buurt En een kleine beurt incl olie en oliefilter kost 108 euro bij de garage.

 

Misschien maar even kijken op youtube hoe dit te doen

Ik kan je het wel voordoen hoe het moet.

Ik woon in Rolde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@jaap en alle anderen, de auto heeft net 2000 km geleden longlife olie gekregen bij aflevering door de garage, tenminste moet daar maar vanuit gaan!

 

Ben me aan het orienteren voor mogelijkheden in de toekomst.

 

Ik heb geen put en andere apparatuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit met dezelfde drang om veel zelf te gaan doen. Heb zelf geen brug maar vriend van me wel. Je kunt ook een brug huren op hobbyhal.nl ook spullen zijn daar te huur.

Zelf laatst lucht- en interieur filter gedaan. Youtube is the best.

Remblokken zijn ook goed zelf te doen.

Voor de rest ga ik naar VAG- techniek in Nuenen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit met dezelfde drang om veel zelf te gaan doen. Heb zelf geen brug maar vriend van me wel. Je kunt ook een brug huren op hobbyhal.nl ook spullen zijn daar te huur.

Zelf laatst lucht- en interieur filter gedaan. Youtube is the best.

Remblokken zijn ook goed zelf te doen.

Voor de rest ga ik naar VAG- techniek in Nuenen.

Succes

Je woont in Landsmeer en gaat naar Noord Brabant voor onderhoud?

 

Hobbyhal Heijning. Leuke garage.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle goeds komt van ver. Ik ga ook naar VAGtechniek. Ik ging vroeger naar JB autoservice zelfs

Ik ging ook naar VAGtechniek maar kom daar nooit meer, ze hebben het hoog in hun bol gekregen, en doen zich aardiger voor dan ze in werkelijkheid zijn. Nu naar JB.

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is heel erg lang geleden dat ik ooit nog bij Kwikfit ben geweest, nog steeds onbetrouwbaar of? wel interessante prijzen

 

olie wissel € 85,

 

Vw merkbeurt obv km stand , (klein) € 92,

 

Vw merkbeurt groot  € 183,-

 

Dit is niet aan de dure kant toch...iemand ervaringen met kwikfit, laatste keer dat ik bij een kwikfit iets heb laten doen is wel 15 jaar geleden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit met dezelfde drang om veel zelf te gaan doen. Heb zelf geen brug maar vriend van me wel. Je kunt ook een brug huren op hobbyhal.nl ook spullen zijn daar te huur.

Zelf laatst lucht- en interieur filter gedaan. Youtube is the best.

Remblokken zijn ook goed zelf te doen.

Voor de rest ga ik naar VAG- techniek in Nuenen.

Succes

Vergeet niet dat je voor de remblokken een terugstel gereedschap moet hebben. En als je electrische handremmen hebt moeten die met Vagcom worden teruggesteld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg ook zat leden over de vloer die geen ruimte hebben(en vaak ook geen kennis) maar ook die kunnen aan hun eigen auto meehelpen onder mijn leiding..

Ik heb er geen moeite mee dat men meehelpt en je kunt er hooguit wat van leren.. zolang IK de planning bepaal en niet de klanten kan er erg veel geregeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

iedereen bedankt voor de reacties en @@Vdub ik woon in Assen en Vorden is dan niet echt naast de deur. En zoals ik al zei de Passat heeft een afleverinsgbeurt gehad 1 maand geleden was gewoon beetje aan het orienteren hier. Maar zal de tips en aangeboden hulp in gedachten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom doe je zelf niet groot onderhoud. Ben je rond de 100 euro en een uur klaar.

dat doe ikzelf dus om de 15000 km (maak 25000 per jaar). Voor hetgeen me dat kost, moet ik die hele longlife onzin niet, en ben ik zeker dat alle filters altijd nog fris zijn :)

 

Gemoedsrust, het is wat waard! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat doe ikzelf dus om de 15000 km (maak 25000 per jaar). Voor hetgeen me dat kost, moet ik die hele longlife onzin niet, en ben ik zeker dat alle filters altijd nog fris zijn :)

 

Gemoedsrust, het is wat waard! :)

Mijn idee ook Kristof. Alleen zie ik net dat ik wel long life gebruik. Maar draai niet de kilometers voor long life.

Maar net wat je zegt alles fris. Ik doe ook elke 15 a 16000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van het weekend weer samen met de buurman naar een Touran kijken en waarschijnlijk gaat hij er ook dan 1 kopen. Zal hem ook van de Longlife interval afhelpen. Gewoon op tijd olie verversen, is behoud van de motor.

aangepast door IHC966
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden