Ga naar inhoud
  • 0

Moeilijk starten na stilstaan


MarcelTDI170

Vraag

Als mijn auto een tijdje (bv. een avond en een nacht of een hele dag) stil heeft gestaan, dan start hij wat moeilijk. Hoe langer hij stil staat, hoe moeilijker het gaat. Vreemd genoeg doet hij dit vooral als hij op een kleine helling heeft gestaan van een paar graden (de parkeervakken bij ons in de straat hellen een klein beetje). De startmotor moet een paar keer (soms zelfs 8-10x) ronddraaien voordat de motor aanslaat, maar als hij aanslaat loopt hij meteen goed. Het lijkt niet op een accu probleem, want het ronddraaien gaat soepel en zonder 'twijfel'. Bij de VW dealer konden ze geen errors vinden, dus dan is het al snel afgedaan.

 

Ik heb toevallig ooit hetzelfde gehad met een Caddy 1.9TDI uit 2006. Toen waren het de o-ringen van de verstuivers (geloof ik) waardoor er lucht in de brandstofleidingen kwam. Nu heb ik dit bij de VW dealer neergelegd, maar ze gaven aan dat dit een heel ander type motor was en dat dit bij de Passat 2.0TDI niet kan/voorkomt.

 

Hebben jullie enig idee?

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedoel je deze?

 

Want daar gaat het juist om slecht starten als de auto kort stil heeft gestaan (30 min oid). Bij mij is het echt alleen als de auto wat langer heeft stil gestaan.

 

Ik zie @@Vdub wel iets zeggen over brandplaatjes. Is het dan toch zo dat mijn motor hetzelfde probleem kan hebben als mijn Caddy (lekkende ringen bij de verstuivers), want bij de dealer zeiden ze dat dit niet zou kunnen terwijl de symptonen volledig identiek zijn.

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou.. ik heb zojuist de bank omhoog gehad en de isolatielaag weggehaald zodat ik de pomp goed kon zien zitten (tenminste ik neem aan dat dat de pomp was). Bij het auto op contact zetten hoor ik helemaal niets. Als ik start hoor ik een constante lichte zoem, maar ik heb mijn oor op de pomp gelegd en het lijkt hier niet vandaan te komen.

 

Wat moet je eigenlijk precies horen en wanneer?

 

Dat ik helemaal niets hoor betekent dit dat de pomp gewoonweg niet werkt? Zou ik dan niet veel meer last hebben dan na lang stilstaan moeilijk starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik doe even een gooi en kan er volledig naast zitten, kunnen het de gloeibougies zijn die de geest aan het geven zijn?

ik had een paar jaar terug bij een seat Cordoba dezelfde symptonen en dit waren bij deze auto de gloeibougies die versleten waren. toen de auto startte stond heel soms de hele straat in de rook :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:   en stinken dat het deed :twisted:

 

start de auto wel normaal als je de auto een paar keer op contact zet?  lampje gloeibougies uit, contact af, direct weer voorgloeien (paar keer herhalen)

aangepast door martin k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb geen b7 maar een superb met 1.6tdi en hoor de pomp heel zachtjes als ik hem op contact zet.

 

De mijne lijkt ook iets moeilijker te starten als hij een nacht heeft stil gestaan. Vanochtend 3 x voor gegloeid en hij startte direct. Morgen wederom een poging.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden