Ga naar inhoud

Paypal dispute ?!


Bonny

Aanbevolen berichten

sjonge jonge, hoe bedenken ze het. Maar wel netjes in de juiste behuizing gestopt om het bewijzen nog wat moeilijker te maken. Kan je proberen met handen en voeten uitleggen dat de behuizing wel de juiste is maar dat intern de wissel is gedaan. je hebt hem mogelijks al zelf eens open gedaan dus de zegel is niet meer intact.

Vrees dat je nu steeds aan het kortste eind zal trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou tegen Paypal zeggen dat je alleen een behuizing heb terug gekregen en binnen werk niet.

Probeer hem maar eens op zijn eigen streken terug te pakken, als je niets probeert dan weet je zeker dat je achter het net vist.

 

En mocht dat niets uitmaken dan zou ik zeggen dat je toevallig lid bent van de beroemdste en beruchtste motorbende van de wereld, die ook een Chapter in Roemenie heeft ;) Dus dat die mag kiezen.... geld terug of anders komen ze het even halen ;)

 

Zo heb ik eens mijn geld terug gekregen om te zeggen dat de verkopende partij pech had dat ik bij de politie werkte.

Ik zei dat ik al zijn gegevens had en hem een kans gaf mijn geld binnen 24 uur terug te storten.

 

Wat denk je ;)  ING naar ING het stond er binnen 15 min op hahahaha

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk zend die het per gewone post op zonder aftekenen, kan je nog zeggen nooit ontvangen. :angel:

Of misschien zelf zeggen dat hij niet de juiste verzonden heeft en geeft desnoods ook maar een verkeerde foto bv gewoon rommel in de doos. Alles behalve een teller. :twisted:

 

Zelf gebruik ik ook vaak PayPal en nog geen probleem me gehad, en ook 1x verkeerd ontvangen gewoon onderling geregeld.

Regel van PayPal:

Mailen dat pakken klaar staat voor verzending.

Mailen dat pakket op de post is of opgehaald.

Verzenden per aftekenen pakket met track&Trace

1x aangekomen krijg je een bevestiging voor ontvangst.-of af te printen van site.-

- Indien het pakket op naam door iemand anders is afgetekend gaat de pakketdienst in de fout.

 

Indien koper niet akkoord is dient hij EERST U te contacteren en als men er niet uit geraakt dan pas PayPal. En dus niet omgekeerd.

Naar PayPal dienen alle bewijzen verzonden te worden van het begin tot het einde. Dus bewijs van stappenplan verzending en alle bijhorende mails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig net Ebay gesproken over mij terug gezonden pakketje wat nooit is aangekomen bij de verzender in Duitsland.

 

Krijg eerst zo muts die geen engels spreekt dus in mij geode Duits geprobeerd te vertellen dat mij  vorig keer medewas gedeeld dat ikna 10 dagen weer terug moest bellen, en die vrouw bleef maar zeggen dat ik zelf moest oplossen, dus total geen sjoegge van de eerdere gesprekken met E-Bay.

Toen kreeg ik iemand die wel een beetje Engels kon spreken maar na mijn verhaal vertelde hij dat ie mij toch door ging verbinden met iemand die Nederlands sprak.... duuuhhhhh.... kon dat niet gelijk in het begin...

 

Maar goed in het Nederlands verteld wat er aan de hand was en wat er bij eerdere telefoon gesprekken was afgesproken...... goed de man kon vertellen dat hij nu had besloten om de garantie toe te passen omdat hij vond dat het niet mij schuld was dat het pakketje spoorloos is..

Binnen 48 uur moet het bedrag van 96 euro weer terug op de rekening van Paypal staan...

 

Dossier gesloten.... ikke  blij.. :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Good luke. bonny, blijft een naai streek, iets waarbij je wat wilt verdienen met eerlijke handel. Helaas moet je de boel belazeren en besodemieteren tegenwoordig om nog te kunnen handelen anders doet het en ander wel.

Zelfs de grote bedrijven doen het onderling elkaar oplichten.

En het gebeurd meer en meer.

Vroeger verzond je zonder zorgen en nu is het op hoop van zege dat ze u niet naaien en te vertrouwen zijn.

Zelfs onder forum leden al meegemaakt (2x) nog erger eigenlijk. Denk je mekaar te kennen en niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het voor je Bonny dat het goed komt.. Je kunt ook het binnen werk eruit halen en zeggen dat ie alleen het omhulsel terug heeft gestuurd...

Zei ik ook al, gewoon op zijn eigen streken terug pakken, ik zou het er echt niet bij laten zitten... never nooit grrrrr

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschil met Paypal, of het wat uitmaakt geen idee: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full#14

 

Verkopersbescherming : https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full#11

 

De landen waar de meeste oplichtingen gebeuren zijn vaak Roemenië, Hongarije, Italië, Spanje en met Griekenland zou ik ook mee opletten.

En China is vooral bij aankopen opgelet geblazen maar dat weten de meesten wel dat het vaak rommel of nep is.

 

Krijg je melding van PayPal van klacht ga dan ook na of het wel echt van PayPal afkomstig is en dus niet van de oplichter zelf!

 

Graaf wat dieper op het internet zoals gebruiksnaam, echte naam, adres, gebruikte mail adressen etc... zowel als Engelstalige als zijn landstaal

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met PayPal ben ik ook gestopt, door inderdaad dit soort redenen. Kers op de taart was een Roemeen die beweerde dat ik hem marihuana had verzonden ipv. een HP ProCurve netwerk switch, om zodoende mijn PayPal account in zijn geheel te laten bevriezen. Via een skype gesprek probeerde hij mij vervolgens te chanteren, door een 2e (duurder model) unit naar hem te sturen zodat hij de claim kon laten vallen door te zeggen dat het gewoon gras blijkt te zijn.

Jammer voor hem was het gesprek opgenomen en na een wat moeizaam contact met PayPal, was mijn rekening uiteindelijk gedeblokkeerd en zijn verdere acties naar de koper genomen (wat weet ik niet).

Als ik nog iets via eBay/MP verkoop is het uitsluitend via bankoverschrijving of Skrill.com (tip!!), laatste begint mij steeds beter te bevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan ook andersom, ik heb een stuurhuis gekocht wat evt zou lekken, geen probleem voor mij aangezien ik alleen uit was op de sensor die erop zat.

Geld per bank naar DL overgemaakt, blijkt dat het stuurhuis zo ruw gedemonteerd is dat de sensor(niet los te koop) compleet is afgebroken... weg geld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Vriend van me had laatst iets (schroefset) te koop op MP.

 

Mail van een engels man... Hij wilde direct de vraagprijs betalen. Betalen via paypal incl "extra kosten" was allemaal geen probleem... mails was ondertekend met God bless you... 

Koper had zelf geen tijd maar koerierdienst zou het komen ophalen...

 

Vriend van me had op de naam van de koper gezocht op FB.... Gewoon een engelse "huisvader"

M'n maat had geen ervaring met paypal dus vroeg mij hoe dat werkte... ik uitleggen en vroeg ik hoezo... Hij verhaal vertellen... Ik zei stuur die mails eens door.

 

Uiteindelijk op op het email adres gezocht... Bingo. Italiaanse site met waarschuwingen voor Nigeria... 

Hier zouden ze dus dezelfde truck willen uithalen.

 

Ze jatten zelfs een open FB account zodat het allemaal heel "veilig" lijkt maar paypal naait je als verkoper dan.

 

Blijf opletten en als je gevoel zegt dit klopt niet dan klopt het ook niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, ik moet toegeven dat ik na deze affaire acuut gestopt was met Paypal. Ik was nl. zo bang dat het me weer zou overkomen.
Maar ik merkte na een tijdje ook dat veel potentiele klanten afhaakten zodra Paypal niet mogelijk was, en de meeste kennen bv. Skrill ook niet.
Uiteindelijk toch voorzichting weer een klant met Paypal geaccepteerd en daarna nog meerderen en geen problemen meer gehad.

Wel blijf ik zeer goed opletten tijdens de gesprekken, documenteer in principe alles, stuur fotos van het product, en vraag ook extra fee (6%) voor een Paypal transfer t.o.v. banktransfer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden