Ga naar inhoud

3C 2.0 tdi kopen?? of beter doorsparen voor een B7?


kriss

Aanbevolen berichten

Hier nog 1. Huidige Passat 3C met 2.0TDI 140pk CBAB + DSG begonnen te rijden met ongeveer 135k op de teller. Bij 140k langs Vagtechniek in Nuenen geweest, nadat Lucas eraan gezeten heeft kwam ie met 191pk van de testbank af.

Heb er intussen zo'n 100k mee gereden, waarvan toch zeker 20% hiervan op hogere snelheid (>160km/u) in Duitsland. Op een bepaalde sensor vlakbij de turbo en iets aan de inlaat na, nooit geen motorische problemen gehad.

Verbruikt nauwelijks olie, komt nog steeds erg goed van zijn plek af.

 

Hoe goed? Paar weken terug gemaakt

 

DSG Launch Control, met  2 personen in auto, en nog eens zo'n 100kg aan bagage in de kofferbak. Niet slecht toch? 

Je kunt altijd geluk of pech hebben aan een auto, ook een Toyota Corolla wordt op maandag ochtend gebouwd ;)

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog 1. Huidige Passat 3C met 2.0TDI 140pk CBAB + DSG begonnen te rijden met ongeveer 135k op de teller. Bij 140k langs Vagtechniek in Nuenen geweest, nadat Lucas eraan gezeten heeft kwam ie met 191pk van de testbank af.

Heb er intussen zo'n 100k mee gereden, waarvan toch zeker 20% hiervan op hogere snelheid (>160km/u) in Duitsland. Op een bepaalde sensor vlakbij de turbo en iets aan de inlaat na, nooit geen motorische problemen gehad.

Verbruikt nauwelijks olie, komt nog steeds erg goed van zijn plek af.

 

Hoe goed? Paar weken terug gemaakt

 

DSG Launch Control, met  2 personen in auto, en nog eens zo'n 100kg aan bagage in de kofferbak. Niet slecht toch? 

Je kunt altijd geluk of pech hebben aan een auto, ook een Toyota Corolla wordt op maandag ochtend gebouwd ;)

 

Launch control is wel 'n keer lachen ja :D

 

jouw toerental loopt wel hoog op moet ik zeggen. Ik heb dat bij mij laten limiteren op 4200 RPM, gezien de motor op dat toerental piekt en hogere toeren maken in feite geen zin meer heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

BMP is meestal wel okey, maar CR motoren zijn aanzienlijk zuiniger.

3BG zijn degelijker als versies daarna in mijn opinie.

Desalnietemin ben ik nog steeds blij met mijn 3C BMP hoor :smile:

Verbruik ligt bij mij momenteel rond 1:12,5... Veel duitse autobaan, dat scheelt aanzienlijk. :wink: aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voorlopig rij ik (met bijna 155.555 km) gewooon lekker door tot mogelijk onderweg het olielampje een keer gaat branden. Dan snel stoppen en NIET meer verder rijden. Je kan toch niet alles preventief vervangen... :wink:

Bij mij was dit asje na 120.000 al aardig ver heen, zou niet te lang wachten met een inspectie.....just my 2 cents.

je kan serieuze schade oplopen als je olielampje oplicht en dan pas de motor afzet bij 130 km/h.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, zoals je in het andere topic kan lezen heb ik inmiddels ook het asje laten vervangen... ging toch knagen. Maar was bij mij zeker geen dubbeltje op zijn kant.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/23626-voor-de-2e-keer-asje-meenemer-oliepomp-vervangen/page-7

 

Heb je nog foto's van Jos van het asje wat er bij jou onderuit kwam? Ben benieuwd.

aangepast door Bezoeker123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, zoals je in het andere topic kan lezen heb ik inmiddels ook het asje laten vervangen... ging toch knagen. Maar was bij mij zeker geen dubbeltje op zijn kant.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/23626-voor-de-2e-keer-asje-meenemer-oliepomp-vervangen/page-7

 

Heb je nog foto's van Jos van het asje wat er bij jou onderuit kwam? Ben benieuwd.

Helaas niet, asje lag op de koffie tafel en was om onbekende reden verdwenen.........kon hem niet meer vinden.

Asje zag er ongeveer hetzelfde uit als die van jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Bedankt voor alle reacties.

 

Even een update. Ik rijd nog steeds met m'n 3BG. (345000) ondertussen al veel auto's bekeken (ook andere merken..) Maar wat is de 3BG toch een fijne auto! ik denk dat ik hem tot het laatste schroefje ga oprijden!

Dat is best wel een verstandige keuze, zolang er geen te gekke onkosten komen natuurlijk.

Maar ik ben het zelf ook van plan om mijn 3BG 96KW H6 op te rijden. Bij mij staan er nog net geen 240000 km op dus kan nog wel ff duren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden