Ga naar inhoud
  • 0

Motor overleden na 222648 km 2.0TDI BMP


Passat2.OTDI

Vraag

Beste Leden,

 

Maandag is de auto stil komen te staan met een kapot asje wat de oliepomp aandrijft. Met als gevolg dat de motor waarschijnlijk te veel schade op heeft gelopen volgens de dealer. De auto heeft nu ca. 222648 km gelopen. Heeft er iemand toevallig nog een BMP blok liggen uit 2007??? Het gaat om een 2.0TDI DSG

 

Groetjes,

 

Lars

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

welkom in de club... met dat exacte verhaal heb ik mijn auto aangekocht. Goeie tip hebben? zoek 'n BMM blok (audi a3/golf/...)

 

Is in basis hetzelfde blok, met uitzondering van... de oliepomp die voor velen al miserie heeft opgeleverd: deze blok heeft géén balansassen op de pomp en dus ook niet het bekende "doorgedraaide aandrijfasje" euvel. Er zijn al verschillende bedrijven die het BMP blok ombouwen naar zo 'n simpele oliepomp, omwille van de vele problemen ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kop krijgt de grootste klap te verduren, hier komt als eerste bijna geen olie meer.

Bij mij was dit ook het geval. De hydraulische klepstoters waren stuk en de nokkenas. Na een nieuwe kop ging het weer goed en de oliepomp natuurlijk vervangen. Tot ik een kleine 60.000km verder was, toen plofte er een zuiger, door een verstuiver die stuk was.

 

Maarre succes.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neem anders even contact op met Jos of VAG techniek. Misschien kan er goed gekeken worden wat er nog te redden is. Ik zou toch ook bij VW aankaarten dat dit een best vaak voorkomend euvel is. Wellicht komen ze je toch nog ergens tegemoet. Nee heb je, ja kan je krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Neem anders even contact op met Jos of VAG techniek. Misschien kan er goed gekeken worden wat er nog te redden is. Ik zou toch ook bij VW aankaarten dat dit een best vaak voorkomend euvel is. Wellicht komen ze je toch nog ergens tegemoet. Nee heb je, ja kan je krijgen...

 

Helaas krijg je voornamelijk nee.........

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had afgelopen vrijdag exact hetzelfde, melding met " Stop Engine, No Oil Pressure"

reed naast de afrit houten, dus er gelijk af gegaan, zo'n 800m mee door gerold.

 

heb hem door anwb bij me thuis laten afleveren... staat nu te wachten op vervangen oliepomp, lees, wanneer ik weer geld heb , net terug van vakantie!

 

offerte aangevraagd bij Lucas van Vagtechniek.. hoop dat het het enige probleem is.. . rijd nu elke dag in de golf 1.g60... verbruik is wel ff wat hoger nu ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan toch niet dat een oliepomp zo duur is lijkt mij.

Bij VAGtechniek op de site eens kijken daar staan verbeterde pompen op.

 

Ja bij vw kunnen ze er wat van wat doorrekenen betreft. Ik ben één van de gelukkigen met 'n simpele oliepomp zonder balansassen, en ik moet zeggen dat dat toch 'n heel gerustgesteld gevoel oplevert :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vw is in hun eigen vel aan het snijden.

Service na verkoop: nul,

garantie na 2j: welke garantie.

Roest... Waar roest

Onderdelen bij dealer lijken wel goudstaven waarvoor je betaald.

 

Spreek wel over de dealers in BE.

 

Verstuurd vanaf mijn B15 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb dit verhaal reeds meer maal gelezen, vraag me af heb nu een 2008 2.0 TDI cr. voorin liggen heeft die ook dit probleem ???

Wat dat betreft, ziet het er voor jou goed uit, dergelijke horrorverhalen heb ik van de CR blokken nog niet gelezen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar kan ik aan zien of he de betreffende (standaard) oliepomp is? Heb bij de dealer na laten kijken of deze reeds is vervangen maar kon men niets over vinden. Mogelijk dat dit toch al is gebeurd door een niet VW garage.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm niet even een klusje voor op de oprit dus :-(

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

overigens is de standaard pomp (met balansassen) met de tandwieloverbrenging itt de kettingoverbrenging ook niet zaligmakend hoor. Allebei de soorten vallen wat mij betreft onder de categorie "rotzooi".

Ben ik mecanicien en heb ik daarom recht van spreken hierover? Nee, maar zo 'n pomp heeft mij ook 'n ander motorblok gekost, dus vergeef me dat ik dan enigszins bevooroordeeld ben en het rotzooi vind :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij,

 

wij hadden hetzelfde ook rond de 220.000 km .. en meer allende, tot een gebroken krukas toe. Ik heb nu een brief gestuurd aan de directie van VW aangezien de importeur PONS mij gebeld heeft en gezegd heeft, dat aangezien het geen Nederlands auto, is een ook niet meer in onderhoud bij vw is geen enkele tegenmoetkoming meer mogelijk is - het auto was tot bijna 200.000 in onderhoud bij VW!. Dit is discriminatie (want ik heb als Duitser het auto meegenomen uit Duitsland). VW kent een Europees Garantie stelsel, kijken hoever ik deze keer kom. Laatste keer is onder de druk van Duistland de achterklep vervangen en het dak kosteloos opnieuw gespoten en een andere keer zijn ook 3 van 4 verstuivers onder garantie vervangen. Helaas was de 4de het probleem van twee volgende motorschades :( - dat is een gis hoor).

Inmiddels een BMM motor in laten bouwen door JOS, de kabelboom van de BMM overgenomen en aangepast - ik heb ergens nog het excel tabelletje.

 

Sterkte ermee......

ik zou zeggen - niet repareren!!!!!! Koop een goede 2de hands BMM - en Jos is er een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden