DSG 7 = droge koppeling en heeft geen omderhoudsbeurten nodig net zoals een handbak, mag natuurlijk wel.
DSG 6 = koppeling in vloeistof en moet elke 60 dom onderhoudsbeurt hebben.
Als je hem hebt gereset naar deellast, dan heb je volgens mij bandenspanningssysteem dmv wielsensoren. Als er in de nieuwe wielen geen sensoren zitten, dan gaat dit natuurlijk niet werken.
Staat natuurlijk in het onderhoudsboekje. De algemene regel is CR motoren t/m modeljaar 2009 180 dkm en vanaf modeljaar 2010 210 dkm.
Natuurlijk ook de 5 jaars termijn in de gaten houden. Dit betreft een advies vanuit (ik dacht) de Nederlandse dealer.
Als je bij zelfde type veren blijft gewoon één originele veer bestellen is prima. Als je andere veren gaat plaatsen (bijv. sportline) zou ik altijd per 4 stuks vervangen.
Dan zet je de complete cruise controle uit. Ze bedoelen dus dat wanneer je ACC hebt je dit niet zomaar uit kan zetten en over gaan op "gewone" cruise controle.
Bij mijn oude A4 destijds een complete set Moog draagbaren gemonteerd. Jaar erop waren de eerste armen alweer afkeur voor de APK.
Deze vervangen toen voor origineel Audi. Jaar erop weer een paar moog armen niet door de APK. Uiteindelijk alles vervangen voor origineel Audi.
Stuurde daarna ook weer veel beter. Ga dus gewoon voor origineel VW en niet voor andere rommel.
Daarbij is dit ook niet een individueel geval. Bij een klant van ons ook zo'n set gemonteerd. Deze was ook binnen de kortste keren versleten / APK afkeur.
Voor ons nooit meer Moog alleen nog maar origineel VW / Audi.
We hebben wel is meegemaakt dat mensen er nog enkele kilometers mee doorgereden zijn. Uiteindelijk ombouw gedaan en reed gewoon prima.
Als je hem direct aan de kant hebt gezet en uitgezet zie ik geen problemen met ombouwen.