Ga naar inhoud
  • 0

ervaring met : 2 massavliegwiel, DPF delete, chippen


Gamma_ed

Vraag

Binnenkort zit er helaas een 2 massavliegwiel aan te komen, ik voel hem af en toe rammelen, en als de dsg koppelt dan wil ik het ook wel eens voelen en horen. Lijkt mij trouwens wel vroeg met 145 000 km? Zou coulance verzoek zin hebben?

 

Nu heb ik een tijdje geleden ook de DPF die niet wilde regenereren, nieuwe G450 sensor erop en hij doet het weer. Maar ik hoor hier op het forum toch velen die niet echt weg zijn van deze filter en hem dan ook eruit laten halen. Ik overweeg dit ook, en als we toch bezig zijn dan maar gelijk chippen.

 

Ik heb een 2.0 TDI BMP met DSG bak uit het jaar 2007, en ik ben erg nieuwsgierig na degene die ervaring hebben met bovenstaande modificatie's. Blijft het km maken of toch problemen?

 

Ook zag ik dat het bedrijf Tunex wel heel voordelig is met DPF delete en chippen, iemand ervaring met dit bedrijf?

 

 

Hoop vragen heb ik weer:-)Dus:

 

1. Massavliegwiel coulance verzoek heeft dat zin?

2. Ervaring met aanpassing DPF delete, en chippen?

3. Tunex ervaring? of andere voordelige die het goed kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb prijsopvraag gedaan mij VAGtechniek, kom ik ongeveer uit op 1700 euro afgerond. Zie hieronder. Ik dacht dat sommige werkzaamheden elkaar zouden overlappen, waardoor het wat voordeliger zou zijn.

 

DPF verwijderen incl software-aanpassing, bestaat uit:

 

· Vervangen van het roetfilter door een vervangings-downpipe

 

· Overzetten van de sensoren in de aangepaste downpipe

 

· Aanpassen van de motorsoftware

 

Longlife onderhoudsbeurt met APK, bestaande uit: Oliewissel, vervangen olie-, en interieurfilter, volledige inspectie.

 

 

DSG vliegwiel incl montage

 

Alle prijzen zijn incl BTW en all-in, dus geen verborgen kosten. Wij werken uitsluitend met originele VW onderdelen en BOVAG garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja, dat is natuurlijk 'n stevig bedrag, maar daar zitten dan ook wat stevige onderdelen/werkuren inbegrepen natuurlijk. Die roetfilter verwijderen is écht 'n heel gedoe om aan te raken (ik spreek uit firsthand experience !! ) en zo 'n vliegwiel is sowieso ook niet goedkoop qua onderdelen/werkuren...

 

en zo 'n dsg vliegwiel vervangen... kijk, bij mijn auto hebben we indertijd 'n volledige motorswap gedaan, en hetgeen waar we het meest op gevloekt hebben, was het terug steken van die dsg bak. manmanman, eer we die er terug in gekregen hadden (je hebt al niet veel ruimte, en zo 'n dsg is hoegenaamd niet klein in verhouding tot 'n gewone handbak)...

 

as said: 't is zeker 'n aanzienlijk bedrag, maar dan kan je er ook wel 'n hele tijd tegenaan, en de auto zal sowieso 'n pak beter rijden dan voorheen :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, vind dat qua prijs ook wel meevallen. Vliegwiel opzich kost snel €1000,-.

 

Heb ook dpf verwijderd en auto laten remappen maar dan bij JD. Matt heeft dpf leeggeslagen. Het liefste had ii een dpf vervanger maar omdat ik in DE woon toch maar een lege dpf teruggeplaatst (regels zijn hier veel strenger).

 

Als ik de snelweg vermijd rij ik met sportief rijden ca 6.5L/100. Met Deutsche autobaan gemiddeld tussen 7/8L/100km.

 

Qua geluid is er weinig verschil. Je hoort voornamelijk de turbo meer zingen/fluiten maar verder niet heel

Spannend.

 

Over-all echt een meerwaarde voor de auto. Je merrkt dat de motor echt kan ademen en dat hij ook een tandje sneller is. Mijn top was met de 2.0tdi 220km/h op 19" voor het verwijderen was dat iets van 210km/h.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Qua geluid is er weinig verschil. Je hoort voornamelijk de turbo meer zingen/fluiten maar verder niet heel

Spannend.

 

 

inderdaad, de turbo is wel duidelijker hoorbaar (for the record: het is zeker niet storend ofzo), maar zelf vind ik dat 'n bonus (vind dat 'n heerlijk geluidje :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een dsg vliegwiel etc... laten monteren valt zeker mee qua prijs in de gekende bedrijven. Om even een voorbeeld te geven: vorig jaar het dual mass vliegwiel vervangen van mijn zus haar ford fiesta 1,4 tdci. Qua onderdelen kwam ik uit op ongeveer 740 euro (vliegwiel, durkgroep, druklager, olie versnellingsbak, nieuwe koppelingsplaat, nieuwe bouten om vliegwiel te monteren). Alle werk zelf gedaan en ik was ongeveer een 7tal uurtjes op het gemakje bezig hoor! (een prof monteur aan de balie deed het op een 3 tal uurtjes zij hij :-) toen ik ah wachten was op de bestelde onderdelen). Dus de prijzen van bv VAG vallen best wel mee in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gamma_ed geeft dat hij op zoek is naar prijzen, en wil volgens mij voor zichzelf gewoon een goede afweging kunnen maken.

En ik denk dat de info die hier gegeven is hem ook zeker gaat helpen. Hij moet alleen voor zichzelf bepalen wat hij (wanneer) wil.

 

Van dit soort specialisten, die veel kennis van VAG-producten hebben, zelf serieus zijn in het tunen van VW's (incl rollenbank!), DSG onderhoud en een kat filter kunnen verwijderen, en goed kunnen omgaan met de alsmaar toenemende electronica in auto's zijn er gewoon geen tientallen te vinden in NL. Ik denk dat TS dat nu wel door heeft.

 

Na deze toch wel ingrijpende werkzaamheden is hij natuurlijk wel heel wat stappen verder, en krijgt hij een zo goed als andere auto terug waar hij weer vele, vele km's met een grijns op zijn gezicht mee kan rondrijden :mrgreen:

 

En als dit gebeurd is, is het de komende Jaren alleen een kwestie van regulier onderhoud laten uitvoeren. Dat is veel minder specifiek dan waar hij nu naar vraagt, en kan evt ook dichter bij huis plaatsvinden. (Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat hij ook daarvoor toch even in Nuenen langsgaat.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Vdub

Het was de bedoeling om een richtprijs voor een ander merk te geven en niet te kritiseren :-)

 

dat was toch helemaal geen kritiek? om eerlijk te zijn, heb ik van DVX nog nooit gehoord, maar dat wil natuurlijk niks zeggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Vdub

Het was de bedoeling om een richtprijs voor een ander merk te geven en niet te kritiseren :-)

 

dat was toch helemaal geen kritiek? om eerlijk te zijn, heb ik van DVX nog nooit gehoord, maar dat wil natuurlijk niks zeggen :)

 

Ik had ook nog nooit van DVX gehoord.

 

Zal wel goedkoper zijn dan JD.

Kan mij niet voorstellen dat ze beter zijn dan JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Software tuning is idd iets bijzonder, niet iedereen kan dat dus blijkbaar! Dat heb ik hier nu wel geleerd van jullie!

 

Diversen bedrijven de prijzen opgevraagd, en nu vind ik een bedrijf wat in 's hertogenbosch zit, nl THS Automotive. Zij doen tunning met VVT van vucht tuning (johan), en dat klinkt ook niet onbekend.

 

Hun prijzen zijn ook scherp, en de monteur in kwestie doet ook zijn best, dus wat in dubio wat te doen. Maar iemand ervaring met dit bedrijf??

 

 

Gisteren kom ik terug op de parkeerplaats, is heel de bumper en zijscherm flink beschadigd, iemand tegen aan gereden. Vaag briefje onder ruitenwisser, was even bang dat ik geen ingevuld schadeformulier terug zou krijgen, maar gelukkig heb ik deze net een uurtje geleden mogen ontvangen. Zo blij dat ik de schade kan verhalen. Misschien een garage die alles in een keer kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een kennis heeft zijn Touran laten tunen bij THS.

2.0TDI 140pk DSG. 190000km.

Perfect vermogen en koppelverkoop.

Maar dat is niet zo raar want de software van VVT behoort tot de betere of misschien wel de beste in Nederland.

 

Je moet bij THS wel de tijd nemen want ze zijn dol op koffie en gebak :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een kennis heeft zijn Touran laten tunen bij THS.

2.0TDI 140pk DSG. 190000km.

Perfect vermogen en koppelverkoop.

Maar dat is niet zo raar want de software van VVT behoort tot de betere in Nederland.

 

Je moet bij THS wel de tijd nemen want ze zijn dol op koffie en gebak :mrgreen:

 

Woehahaha, had hem vandaag aan de telefoon, hij geeft graag goede uitleg, wat helemaal top is. Maar je moet er wel ff de tijd voor nemen :mrgreen: Hij heeft een hele hoge gun factor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik trouwens ontdekte, dat als je dus een DPF filter hebt, dat er niet gelijk volle porrie brandstof wordt ingespoten. De CU doet dat pas als de turbo opgespoeld is, en dat duurt wat langer vanwege meer weerstand van de DPF. Indien aan het opspoelen, dan pas wordt er vol brandstof ingespoten, maar dat duurt dus 2 seconde.

 

2 seconde vind ik best lang, bij 60 km/h is dat toch 120 meter. Dus als je denkt mooi gaatje, daar pas ik tussen, nou wacht dan maar voor eentje met iets meer afstand er tussen als je van stilstand wegrijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden