Ga naar inhoud
  • 0

1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)


1.8Turbo20VT

Vraag

Beste mensen,

 

Ik ben Khald, heb een Passat 1.8 Turbo 20V van 2003, deze wil ik gaan chippen, bij JD Engineering.

Hoe zijn jullie ervaringen bij JD Engineering? Is het mogelijk om nog EUR 95 te tanken na een chip bij JD?

 

Ik hoef niet het maximale van mijn motorblok te halen, 190 pk is ook gewoon goed, maar ik wil daarbij wel dat ik dan in sommige landen gewoon nog EUR 95 kan tanken.

 

Dank alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een standaard chip halen ze al 200pk zo effe uit me hoofd.

 

Bel ze gewoon op en vraag naar het brandstof die je moet tanken na de kietelsessie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt Ozzy40, je bent een held!

Is jou 2.0TDI gechipt?

 

Een held, ik? Dat is altijd mijn droom geweest van kinds af aan! :lol:

 

Maare ja... door de dealer gechipt, heeft de vorige eigenaar laten doen.

Voor meer vragen die niet hierover gaan kan je me een prive bericht sturen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt Ozzy40, je bent een held!

Is jou 2.0TDI gechipt?

 

Een held, ik? Dat is altijd mijn droom geweest van kinds af aan! :lol:

 

Maare ja... door de dealer gechipt, heeft de vorige eigenaar laten doen.

Voor meer vragen die niet hierover gaan kan je me een prive bericht sturen. ;)

 

Bedankt Ozzy40, je bent dat zeker. Een goeie voorbeeld voor mij! :lol:

Helaas is mijne een benzine, anders had ik je zeker wel meer gevraagd.

 

Nogmaals bedankt en geniet van je avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is verstandig om op 98 te gaan rijden, incidenteel op 95 kan geen kwaad maar het prijsverschil heft zich wel op.

De gaskabel 1.8t is niet zo makkelijk op 200pk te krijgen dan een electronisch gaspedaal, tevens is en hoger octaan brandstof de goedkoopste pk-winst.

Tussen 95 en 98 zit zomaar 10-20pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het is verstandig om op 98 te gaan rijden, incidenteel op 95 kan geen kwaad maar het prijsverschil heft zich wel op.

De gaskabel 1.8t is niet zo makkelijk op 200pk te krijgen dan een electronisch gaspedaal, tevens is en hoger octaan brandstof de goedkoopste pk-winst.

Tussen 95 en 98 zit zomaar 10-20pk

 

Hartelijk dank voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het is verstandig om op 98 te gaan rijden, incidenteel op 95 kan geen kwaad maar het prijsverschil heft zich wel op.

De gaskabel 1.8t is niet zo makkelijk op 200pk te krijgen dan een electronisch gaspedaal, tevens is en hoger octaan brandstof de goedkoopste pk-winst.

Tussen 95 en 98 zit zomaar 10-20pk

Dan moet je natuurlijk wel echte 98 vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het is verstandig om op 98 te gaan rijden, incidenteel op 95 kan geen kwaad maar het prijsverschil heft zich wel op.

De gaskabel 1.8t is niet zo makkelijk op 200pk te krijgen dan een electronisch gaspedaal, tevens is en hoger octaan brandstof de goedkoopste pk-winst.

Tussen 95 en 98 zit zomaar 10-20pk

 

Bedankt voor je reactie, maar het is niet schadelijk/slecht voor je motor/turbo om 95 te gaan tanken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee maar t nut van de chip wordt imho teniet gedaan. ..

 

Dat en de motor gaat minder fijn lopen, voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt ook kiezen om frituurvet als motorolie te gebruiken, enorme kostenbesparing.... :roll:

 

 

hij vraagt alleen of het kwaad kan om 95 tanken omdat je niet in alle landen 98 hebt waar hij naar toe gaat/wil gaan. Hij hoeft geen financieel advies :wink:

 

ik tank ook altijd 98 en in duitsland 102, maar ik heb wel eens paar keer gehad dat ik op vakantie niet altijd 98 kon tanken, dus mocht gaan zoeken naar een pomp met 98. ik zelf denk dat het echt geen kwaad kan om 1 keer 95 te tanken ipv 98

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn oude passat 3bg 1.8T 2001 getunend naar 195 pk reed gewoon euro 95.

Nu heeft mijn oom de passat een paar jaar inbezit en de motor begon minder mooi te lopen.

Nu gaat hij tanken bij Shell (euro 95) en het blok loopt weer netjes zoals het moet en het verbruik is ook beter.

 

Met mijn polo doe ik nu hetzelfde en de motor loopt beter en is zuiniger dan als je bij de goedkopere station gaat tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In mijn oude passat 3bg 1.8T 2001 getunend naar 195 pk reed gewoon euro 95.

Nu heeft mijn oom de passat een paar jaar inbezit en de motor begon minder mooi te lopen.

Nu gaat hij tanken bij Shell (euro 95) en het blok loopt weer netjes zoals het moet en het verbruik is ook beter.

 

Met mijn polo doe ik nu hetzelfde en de motor loopt beter en is zuiniger dan als je bij de goedkopere station gaat tanken.

 

hier kan ik me in vinden. Met mijn ex-Passat 1.8T heb ik ook een keer goedkoop getankt maar kwam op een volle tank niet verder dan 450km. En daarna weer bij de Shell en Total getankd en kwam toch rond de 650km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mensen,

 

Ik ben Khald, heb een Passat 1.8 Turbo 20V van 2003, deze wil ik gaan chippen, bij JD Engineering.

Hoe zijn jullie ervaringen bij JD Engineering? Is het mogelijk om nog EUR 95 te tanken na een chip bij JD?

 

Ik hoef niet het maximale van mijn motorblok te halen, 190 pk is ook gewoon goed, maar ik wil daarbij wel dat ik dan in sommige landen gewoon nog EUR 95 kan tanken.

 

Dank alvast!

 

Een beetje gedateerd topic, maar is de kogel al door de kerk gegaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden