ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Bi-Xenon, Beste mensen, ik wil vast voorbereiding gaan treffen voor mijn Xenon lampen, ik heb zo adapter stekker voor aftermarket, maar er zitten nu twee lossen draden aan vast, dunne draden, waar moeten deze ingestoken worden iemand een idee. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 29 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2014 Een vraag aan iedereen die het weet, als ik bij stilstand mijn stuur naar links of rechts beweegt, zie je de Xenon dan mee draaien, of draait de Xenon alleen mee als je harder rijd dan km/uur, en draait de Xenon alleen mee als het donker is of ook overdag als je xenon aan heb staan, ik heb dit bij stilstand geprobeerd maar zie niks mee bewegen, en ik heb ook geen storing. gr ids Je moet harder dan 30 of 40km/h uur rijden als je wil dat je lenzen iets gaan meedraaien. Als je trager dan 30 of 40km/h rijd, dan werk je bermverlichting. Voer maar eens grootlicht en rij maar 40km/h+, dan zul je echt zien dat je lenzen meedraaien. Hoe het zit met overdag weet ik niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 29 maart, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2014 Een vraag aan iedereen die het weet, als ik bij stilstand mijn stuur naar links of rechts beweegt, zie je de Xenon dan mee draaien, of draait de Xenon alleen mee als je harder rijd dan km/uur, en draait de Xenon alleen mee als het donker is of ook overdag als je xenon aan heb staan, ik heb dit bij stilstand geprobeerd maar zie niks mee bewegen, en ik heb ook geen storing. gr ids Je moet harder dan 30 of 40km/h uur rijden als je wil dat je lenzen iets gaan meedraaien. Als je trager dan 30 of 40km/h rijd, dan werk je bermverlichting. Voer maar eens grootlicht en rij maar 40km/h+, dan zul je echt zien dat je lenzen meedraaien. Hoe het zit met overdag weet ik niet. Oke, maar dan is mijn volgende vraag, mijn groot licht houd hij niet vast, naar 5 a 10 sec vallen de grootlichten weer uit, is dit normaal of niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 markvanliempt Geplaatst 29 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2014 Nee is niet normaal heb ik geen last van Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 markvanliempt Geplaatst 29 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2014 Ziet hij de afs module inmiddels? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 29 maart, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2014 Ziet hij de afs module inmiddels? Ja alles doet het, nou ja bijna alles, alleen de rechter shutter is kapot, dus de rechter grootlicht doet het niet, maar dat zou toch niks uit mogen maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 markvanliempt Geplaatst 29 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2014 Oh ok mooi! Van die shutter zou ik wel balen is sowieso apk afkeur! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 29 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2014 Daarom gaat je grootlicht ook uit.... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Ipv een nieuw topic te openen haak ik in op dit oud, maar toch bruikbaar voor mij, topic. Ik heb een volledige xenon aansluit set gekocht. Incl adapters voor van halogeen naar xenon te gaan. Nu zitten er per adapter een losse draad maar deze lijkt me niet voor de shutter te zijn want deze hebben ze doorgelust naar de "oude connector" Pin 11 van de xenon stekker loopt naar pin 8 van de oude stekker. Er is een losse draad aangesloten op pin 4 van de xenon stekker en deze lijkt me voor in te pluggen in de zekeringkast (SC5 - 10A - J667 - koplamp links xenon - SD5 - 10A - J668 - koplamp rechts xenon). Kan het zijn dat deze set dus voorzien is om de voeding van de xenon ballasten op een aparte zekering te zetten om zo een gescheiden voeding te hebben en dat ze de shutter aangesloten hebben op het signaal van het groot licht ? Als mijn vermoeden correct is zou ik dan de laatste verbinding toch ook afkoppelen en ook naar binnen brengen om de shutter aan te sluiten op het boordnet zoals het zou moeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 20 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Je moet idd beide xenons apart zekeren... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 (aangepast) klopt het dan dat de voeding van de xenon balasten op pin4 van de xenon stekker zit ? meerdere adapter setjes dacht ik nemen gemeenschappelijke voeding van de voeding die al in de halogeen stekker zit zodat je geen extra voeding moet leggen tot in SC en SD kast. 20 oktober, 2015 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 20 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 (aangepast) klopt het dan dat de voeding van de xenon balasten op pin4 van de xenon stekker zit ? meerdere adapter setjes dacht ik nemen gemeenschappelijke voeding van de voeding die al in de halogeen stekker zit zodat je geen extra voeding moet leggen tot in SC en SD kast. Origineel moet je xenons apart zekeren, maar je kunt ook idd de huidige stroom toevoer gebruiken van je halogeen , die komt van de originele stekker van Pin 1 af , dus van origineel stekker pin 1 naar adapter stekker pin 4.. Als je ze beide origineel wil zekeren dan zul je vanaf de adapter stekker twee extra draden naar binnen trekken en apart zekeren en anders gebruik je pin 1 van de originele stekker.. 20 oktober, 2015 aangepast door ids30postma 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Met deze info kan ik op weg. Dus mogen er 4draden en een can-bus paar naar binnen getrokken worden. Zal ik wel de adapter nog wat moeten aanpassen aangezien ze de shutter niet via het boordnet gingen laten werken. Enig idee hoe ik het makkelijkste aan de rechtse kant vanuit het motor compartiment binnen kan ? Links is geen probleem, dat kan achter de accubak gebeuren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 20 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 (aangepast) Met deze info kan ik op weg. Dus mogen er 4draden en een can-bus paar naar binnen getrokken worden. Zal ik wel de adapter nog wat moeten aanpassen aangezien ze de shutter niet via het boordnet gingen laten werken. Enig idee hoe ik het makkelijkste aan de rechtse kant vanuit het motor compartiment binnen kan ? Links is geen probleem, dat kan achter de accubak gebeuren. Je moet de shutter via de boordnet laten werken anders krijg je een foutmelding die je niet weg krijgt.. Volgens mij zit onder je lucht rooster onder de parafaan een ingang naar binnen, maar zeker weten doe ik het niet omdat ik alles via de kant van de accu naar binnen brengt Dus twee shutter draden twee 12V draden of pin 1 gebruiken twee can draden 20 oktober, 2015 aangepast door ids30postma Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 (aangepast) Klopt, achter de accubak zit de doorgang, je komt dan net onder het boordnet naar binnen. De shutterdraden moeten op stekker a pin 6 en stekker b pin 5. Als het goed is staat dat op de draden. De can draden moeten naar de besturingsunit die achter het dashboard kastje komen. Deze regelunit krijgt dan de sensor voor, sensor achter, voeding en massa en de canbus aansluiting vanaf bv de stuurkolmmodule )drive can en geen infocan). Als alles goed zit en werkt en goed geprogrammeerd is heb je dynamische bochtenverlichting. 22 maart, 2016 aangepast door martijn v o Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 navi16 Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Mocht je AFS type C willen gebruiken dan is een niveau sensor voldoende en die zit op de achteras. Verstuurd vanaf mijn Samsung S4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Ik heb idd module type C met enkel de achteras sensor. Je kan toch ook aanvinken in heb boordnet xenon without shutter ? Geeft hij dan toch geen foutmelding ? Langs waar kan de bedrading van de achteras sensor naar binnen en waar situeert zich dit dan ? Onder de achterbank of in de ruimte van het reserve wiel ofzo ? Ok alle bedrading langs de accu kant dan. 2 draden voor de shutters, 2 draden voeding xenon ballasten, 2 draden can-bus en 2 draden voor de sproeierpomp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 navi16 Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Gewoon ABS kabel volgen. Verstuurd vanaf mijn Samsung S4 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Als je xenon without shutter aanvinkt gaat dat zonder foutmelding maar ook zonder shutter. Ik rij nu ook zo rond totdat ik het vrijdag heb aangesloten. De bekabeling zoals peter aangeeft via de abs doorvoer kan gelijk de goot in die langs de onderkant van de deur loopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 Als je xenon without shutter aanvinkt gaat dat zonder foutmelding maar ook zonder shutter. Ik rij nu ook zo rond totdat ik het vrijdag heb aangesloten. . Ok maar in mijn adapterset zit de shutter aangesloten op het groot licht. Dus als je met groot licht seint zou dan normaal de shutter moeten werken. Maar ik ga zowieso het aansluiten zoals het zou moeten. Thx Peter voor de info over welke weg te nemen voor de bekabeling van de achteras sensor. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 21 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2015 Ok maar in mijn adapterset zit de shutter aangesloten op het groot licht. Dus als je met groot licht seint zou dan normaal de shutter moeten werken. Maar ik ga zowieso het aansluiten zoals het zou moeten. Thx Peter voor de info over welke weg te nemen voor de bekabeling van de achteras sensor. Dan moet je wel xenon with shutter aanvinken. er komt dan op het boorndnet een signaal op de genoemde pinnen. Als de bekabeling dan op deze pinnen goed zit aansloten en op je koplamp ook dan werkt het zonder foutmelding. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 24 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2016 (aangepast) Ik ga dit topic ook even kapen. Bijgevoegd foutenrapport van mijn ALWR module. Ik kom dus ook niet in mijn AFS-en. Ook geven mijn sensoren geen sjoege als ik op de trekhaak ga staan. Verder kan ik dus ook de module niet omcoderen. Als er 1 draadje verkeerd zit, doen mijn sensoren dan ook echt niets? - Hoe kan ik controleren of mijn modules OK zijn? - Hoe kan ik controleren of mijn sensoren OK zijn? Ballasten werken wel, lampen branden gewoon, grootlicht ook (shutters werken). Oh, eeehh mijn kapottelampenlampje knippert terwijl alles het wel gewoon doet. Zondag,21,Februari,2016,22:08:04:54550 VCDS -- VAG/VAS Emulator onder Windows Loopt op Windows 7 x64 VCDS Versie: PRI 15.7.1.0 Data versie: 20150914 www.Ross-Tech.com Chassisnummer: Kenteken: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 55: Xenon Niveau Labels: 5M0-907-357-V2.LBL Regelapparaat Onderd.nr.: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C Component en/of Versie: AFS-Steuergeraet 0148 Software Codering: 8388607 Dealernummer: WSC 00000 000 00000 Overige Info: ID-L fehlt AFS-Lst.-Modul l .... ID-R fehlt AFS-Lst.-Modul r .... VCID: 346D3CAC57EE799E89-8060 6 foutcodes gevonden: 02233 - Vermogensmodule voor linkerkoplamp (J667) 004 - Geen Signaal/Communicatie - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11100100 Fout Prioriteit: 6 Fout Frequentie: 21 Reset Teller: 22 Tijd Indicatie: 0 Freeze frame: Voltage: 13.77 V Snelheid: 0.0 km/h ABS 1 02234 - Vermogensmodule voor rechterkoplamp (J668) 004 - Geen Signaal/Communicatie - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11100100 Fout Prioriteit: 6 Fout Frequentie: 21 Reset Teller: 22 Tijd Indicatie: 0 Freeze frame: Voltage: 13.77 V Snelheid: 0.0 km/h ABS 1 01042 - Regelapparaat niet gecodeerd 000 - - - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11100000 Fout Prioriteit: 2 Fout Frequentie: 1 Reset Teller: 10 Tijd Indicatie: 0 Freeze frame: ongeldig ongeldig ongeldig 02656 - Vermogensmodule linkerkoplamp (J667) niet gecodeerd 000 - - - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11100000 Fout Prioriteit: 2 Fout Frequentie: 1 Reset Teller: 10 Tijd Indicatie: 0 Freeze frame: ongeldig ongeldig ongeldig 02657 - Vermogensmodule rechterkoplamp (J668) niet gecodeerd 000 - - - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11100000 Fout Prioriteit: 2 Fout Frequentie: 1 Reset Teller: 10 Tijd Indicatie: 0 Freeze frame: ongeldig ongeldig ongeldig 01539 - Koplampen zijn niet afgesteld 005 - Geen of verkeerde basisafstelling/adaptie - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11100101 Fout Prioriteit: 3 Fout Frequentie: 1 Reset Teller: 10 Tijd Indicatie: 0 Freeze frame: ongeldig ongeldig ongeldig 24 februari, 2016 aangepast door VW.Adept Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Is deze set origineel en heb je nu een fout erin of heb je deze set zelf achteraf geplaatst ? Indien achteraf geplaatst, heb je de set aangesloten met verloopstukken ? Ik zie al dat de AFS module geen WSC heeft - wijzig deze eens naar 12345 123 12345 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Eerst de fouten resetten dan de basis afstelling doen, anders lukt het niet. Als je de fouten niet kunt wissen dan zit er in de communicatie wat fout. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Is deze set origineel en heb je nu een fout erin of heb je deze set zelf achteraf geplaatst ? Indien achteraf geplaatst, heb je de set aangesloten met verloopstukken ? Ik zie al dat de AFS module geen WSC heeft - wijzig deze eens naar 12345 123 12345 Wulfke, Deze set is achteraf geplaatst. Met adapters, shutters werken wel netjes. Heb can draden op pin 1 en pin 2. WSC heb ik al geprobeerd te veranderen maar houdt hij niet vast. Eerst de fouten resetten dan de basis afstelling doen, anders lukt het niet. Als je de fouten niet kunt wissen dan zit er in de communicatie wat fout. Martijn, Zou jij eens kunnen kijken? Jij woont niet al te ver weg. Dronten - Amersfoort is nog wel te doen op een zaterdag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Zijn de afs modules in de koplampen verbonden met de afs in de wagen dmv can draden ? De shutters lopen buitenom de afs en deze worden gestuurd vanuit het boordnet of zijn via de adapters aangesloten op het groot licht signaal. Dus dat deze werken is niet verwonderlijk. Ook zullen de lampen branden aangezien deze voeding krijgen waar vroeger het gewoon dimlicht op zat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ids30postma
Bi-Xenon,
Beste mensen, ik wil vast voorbereiding gaan treffen voor mijn Xenon lampen, ik heb zo adapter stekker voor aftermarket, maar er zitten nu twee lossen draden aan vast, dunne draden, waar moeten deze ingestoken worden iemand een idee.
gr ids
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
63
40
36
33
Popular Days
24 ma
20
4 aug
19
18 feb
18
18 ma
17
Top Posters For This Question
wulfke 63 posts
martijn v o 40 posts
ids30postma 36 posts
VW.Adept 33 posts
Popular Days
24 ma 2016
20 posts
4 aug 2016
19 posts
18 feb 2014
18 posts
18 ma 2014
17 posts
Popular Posts
martijn v o
Vandaag minimeet gehad bij Peter @@wulfke. Peter heeft een bi-xenon inbouwpakket klaar liggen en wilde graag weten of de lampen in orde waren. Ik had het al in de auto ingebouwd maar het werkte nog n
wulfke
Moest daarnet even weg met de auto en moest dus uit de garage, en weet je wat ... De lampen deden hun dansje en ineens ook eens gekeken bij het bedienen van het knipperlicht of de lampen aan gingen e
martijn v o
We hebben even zitten twijfelen of we het zouden melden maar @@wulfke heeft gelijk. De lampen waren nog aangesloten met de xenon adapter kabels. Hier zat op pin 4 geen 12 volt voeding en op pin 5 g
Posted Images
249 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten