Ga naar inhoud
  • 0

bi-xenon


ids30postma

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Een vraag aan iedereen die het weet, als ik bij stilstand mijn stuur naar links of rechts beweegt, zie je de Xenon dan mee draaien, of draait de Xenon alleen mee als je harder rijd dan km/uur, en draait de Xenon alleen mee als het donker is of ook overdag als je xenon aan heb staan, ik heb dit bij stilstand geprobeerd maar zie niks mee bewegen, en ik heb ook geen storing.

 

gr ids

 

Je moet harder dan 30 of 40km/h uur rijden als je wil dat je lenzen iets gaan meedraaien. Als je trager dan 30 of 40km/h rijd, dan werk je bermverlichting.

Voer maar eens grootlicht en rij maar 40km/h+, dan zul je echt zien dat je lenzen meedraaien.

 

Hoe het zit met overdag weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een vraag aan iedereen die het weet, als ik bij stilstand mijn stuur naar links of rechts beweegt, zie je de Xenon dan mee draaien, of draait de Xenon alleen mee als je harder rijd dan km/uur, en draait de Xenon alleen mee als het donker is of ook overdag als je xenon aan heb staan, ik heb dit bij stilstand geprobeerd maar zie niks mee bewegen, en ik heb ook geen storing.

 

gr ids

 

Je moet harder dan 30 of 40km/h uur rijden als je wil dat je lenzen iets gaan meedraaien. Als je trager dan 30 of 40km/h rijd, dan werk je bermverlichting.

Voer maar eens grootlicht en rij maar 40km/h+, dan zul je echt zien dat je lenzen meedraaien.

 

Hoe het zit met overdag weet ik niet.

 

Oke, maar dan is mijn volgende vraag, mijn groot licht houd hij niet vast, naar 5 a 10 sec vallen de grootlichten weer uit, is dit normaal of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ipv een nieuw topic te openen haak ik in op dit oud, maar toch bruikbaar voor mij, topic.

 

Ik heb een volledige xenon aansluit set gekocht. Incl adapters voor van halogeen naar xenon te gaan.

Nu zitten er per adapter een losse draad maar deze lijkt me niet voor de shutter te zijn want deze hebben ze doorgelust naar de "oude connector"

Pin 11 van de xenon stekker loopt naar pin 8 van de oude stekker.

Er is een losse draad aangesloten op pin 4 van de xenon stekker en deze lijkt me voor in te pluggen in de zekeringkast

(SC5 - 10A - J667 - koplamp links xenon - SD5 - 10A - J668 - koplamp rechts xenon).

Kan het zijn dat deze set dus voorzien is om de voeding van de xenon ballasten op een aparte zekering te zetten om zo een gescheiden voeding te hebben en dat ze de shutter aangesloten hebben op het signaal van het groot licht ?

Als mijn vermoeden correct is zou ik dan de laatste verbinding toch ook afkoppelen en ook naar binnen brengen om de shutter aan te sluiten op het boordnet zoals het zou moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt het dan dat de voeding van de xenon balasten op pin4 van de xenon stekker zit ?

meerdere adapter setjes dacht ik nemen gemeenschappelijke voeding van de voeding die al in de halogeen stekker zit zodat je geen extra voeding moet leggen tot in SC en SD kast.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt het dan dat de voeding van de xenon balasten op pin4 van de xenon stekker zit ?

meerdere adapter setjes dacht ik nemen gemeenschappelijke voeding van de voeding die al in de halogeen stekker zit zodat je geen extra voeding moet leggen tot in SC en SD kast.

Origineel moet je xenons apart zekeren, maar je kunt ook idd de huidige stroom toevoer gebruiken van je halogeen , die komt van de originele stekker van Pin 1 af , dus van origineel stekker pin 1 naar adapter stekker pin 4..

Als je ze beide origineel wil zekeren dan zul je vanaf de adapter stekker twee extra draden naar binnen trekken en apart zekeren en anders gebruik je pin 1 van de originele stekker..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met deze info kan ik op weg. Dus mogen er 4draden en een can-bus paar naar binnen getrokken worden.

Zal ik wel de adapter nog wat moeten aanpassen aangezien ze de shutter niet via het boordnet gingen laten werken.

Enig idee hoe ik het makkelijkste aan de rechtse kant vanuit het motor compartiment binnen kan ? Links is geen probleem, dat kan achter de accubak gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met deze info kan ik op weg. Dus mogen er 4draden en een can-bus paar naar binnen getrokken worden.

Zal ik wel de adapter nog wat moeten aanpassen aangezien ze de shutter niet via het boordnet gingen laten werken.

Enig idee hoe ik het makkelijkste aan de rechtse kant vanuit het motor compartiment binnen kan ? Links is geen probleem, dat kan achter de accubak gebeuren.

 

Je moet de shutter via de boordnet laten werken anders krijg je een foutmelding die je niet weg krijgt..

 

Volgens mij zit onder je lucht rooster onder de parafaan een ingang naar binnen, maar zeker weten doe ik het niet omdat ik alles via de kant van de accu naar binnen brengt

 

Dus twee shutter draden

 

twee 12V draden  of pin 1 gebruiken

 

twee can draden

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, achter de accubak zit de doorgang, je komt dan net onder het boordnet naar binnen.

 

De shutterdraden moeten op stekker a pin 6 en stekker b pin 5. Als het goed is staat dat op de draden.

De can draden moeten naar de besturingsunit die achter het dashboard kastje komen. Deze regelunit krijgt dan de sensor voor, sensor achter, voeding en massa en de canbus aansluiting vanaf bv de stuurkolmmodule )drive can en geen infocan).

Als alles goed zit en werkt en goed geprogrammeerd is heb je dynamische bochtenverlichting.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb idd module type C met enkel de achteras sensor.

Je kan toch ook aanvinken in heb boordnet xenon without shutter ? Geeft hij dan toch geen foutmelding ?

Langs waar kan de bedrading van de achteras sensor naar binnen en waar situeert zich dit dan ? Onder de achterbank of in de ruimte van het reserve wiel ofzo ?

Ok alle bedrading langs de accu kant dan. 2 draden voor de shutters, 2 draden voeding xenon ballasten, 2 draden can-bus en 2 draden voor de sproeierpomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je xenon without shutter aanvinkt gaat dat zonder foutmelding maar ook zonder shutter. Ik rij nu ook zo rond totdat ik het vrijdag heb aangesloten.

 

De bekabeling zoals peter aangeeft via de abs doorvoer kan gelijk de goot in die langs de onderkant van de deur loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Als je xenon without shutter aanvinkt gaat dat zonder foutmelding maar ook zonder shutter. Ik rij nu ook zo rond totdat ik het vrijdag heb aangesloten.

.

Ok maar in mijn adapterset zit de shutter aangesloten op het groot licht. Dus als je met groot licht seint zou dan normaal de shutter moeten werken.

Maar ik ga zowieso het aansluiten zoals het zou moeten.

Thx Peter voor de info over welke weg te nemen voor de bekabeling van de achteras sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok maar in mijn adapterset zit de shutter aangesloten op het groot licht. Dus als je met groot licht seint zou dan normaal de shutter moeten werken.

Maar ik ga zowieso het aansluiten zoals het zou moeten.

Thx Peter voor de info over welke weg te nemen voor de bekabeling van de achteras sensor.

Dan moet je wel xenon with shutter aanvinken. er komt dan op het boorndnet een signaal op de genoemde pinnen.

Als de bekabeling dan op deze pinnen goed zit aansloten en op je koplamp ook dan werkt het zonder foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga dit topic ook even kapen. Bijgevoegd foutenrapport van mijn ALWR module.

Ik kom dus ook niet in mijn AFS-en. Ook geven mijn sensoren geen sjoege als ik op de trekhaak ga staan.

Verder kan ik dus ook de module niet omcoderen. Als er 1 draadje verkeerd zit, doen mijn sensoren dan ook echt niets?

 

- Hoe kan ik controleren of mijn modules OK zijn?

- Hoe kan ik controleren of mijn sensoren OK zijn?

 

Ballasten werken wel, lampen branden gewoon, grootlicht ook (shutters werken).

 

Oh, eeehh mijn kapottelampenlampje knippert terwijl alles het wel gewoon doet.

 

Zondag,21,Februari,2016,22:08:04:54550
VCDS -- VAG/VAS Emulator onder Windows Loopt op Windows 7 x64
VCDS Versie: PRI 15.7.1.0
Data versie: 20150914
www.Ross-Tech.com
 
Chassisnummer:    Kenteken: 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
                Adres 55: Xenon Niveau       Labels: 5M0-907-357-V2.LBL
Regelapparaat Onderd.nr.: 5M0 907 357 C    HW: 5M0 907 357 C
  Component en/of Versie: AFS-Steuergeraet    0148
       Software Codering: 8388607
            Dealernummer: WSC 00000 000 00000
            Overige Info: ID-L fehlt  AFS-Lst.-Modul l    ....   ID-R fehlt  AFS-Lst.-Modul r    ....   
                      VCID: 346D3CAC57EE799E89-8060
6 foutcodes gevonden:
 
02233 - Vermogensmodule voor linkerkoplamp (J667) 
            004 - Geen Signaal/Communicatie - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11100100
                    Fout Prioriteit: 6
                    Fout Frequentie: 21
                    Reset Teller: 22
                    Tijd Indicatie: 0
 
             Freeze frame:
                    Voltage: 13.77 V
                    Snelheid: 0.0 km/h
                        ABS 1
 
02234 - Vermogensmodule voor rechterkoplamp (J668) 
            004 - Geen Signaal/Communicatie - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11100100
                    Fout Prioriteit: 6
                    Fout Frequentie: 21
                    Reset Teller: 22
                    Tijd Indicatie: 0
 
             Freeze frame:
                    Voltage: 13.77 V
                    Snelheid: 0.0 km/h
                        ABS 1
 
01042 - Regelapparaat niet gecodeerd 
            000 - - - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11100000
                    Fout Prioriteit: 2
                    Fout Frequentie: 1
                    Reset Teller: 10
                    Tijd Indicatie: 0
 
             Freeze frame:
                        ongeldig
                        ongeldig
                        ongeldig
 
02656 - Vermogensmodule linkerkoplamp (J667) niet gecodeerd 
            000 - - - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11100000
                    Fout Prioriteit: 2
                    Fout Frequentie: 1
                    Reset Teller: 10
                    Tijd Indicatie: 0
 
             Freeze frame:
                        ongeldig
                        ongeldig
                        ongeldig
 
02657 - Vermogensmodule rechterkoplamp (J668) niet gecodeerd 
            000 - - - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11100000
                    Fout Prioriteit: 2
                    Fout Frequentie: 1
                    Reset Teller: 10
                    Tijd Indicatie: 0
 
             Freeze frame:
                        ongeldig
                        ongeldig
                        ongeldig
 
01539 - Koplampen zijn niet afgesteld 
            005 - Geen of verkeerde basisafstelling/adaptie - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11100101
                    Fout Prioriteit: 3
                    Fout Frequentie: 1
                    Reset Teller: 10
                    Tijd Indicatie: 0
 
             Freeze frame:
                        ongeldig
                        ongeldig
                        ongeldig
aangepast door VW.Adept
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is deze set origineel en heb je nu een fout erin of heb je deze set zelf achteraf geplaatst ?

Indien achteraf geplaatst, heb je de set aangesloten met verloopstukken ?

Ik zie al dat de AFS module geen WSC heeft - wijzig deze eens naar 12345 123 12345

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is deze set origineel en heb je nu een fout erin of heb je deze set zelf achteraf geplaatst ?

Indien achteraf geplaatst, heb je de set aangesloten met verloopstukken ?

Ik zie al dat de AFS module geen WSC heeft - wijzig deze eens naar 12345 123 12345

Wulfke,

 

Deze set is achteraf geplaatst. Met adapters, shutters werken wel netjes. Heb can draden op pin 1 en pin 2.

 

WSC heb ik al geprobeerd te veranderen maar houdt hij niet vast.

 

 

Eerst de fouten resetten dan de basis afstelling doen, anders lukt het niet.

Als je de fouten niet kunt wissen dan zit er in de communicatie wat fout.

Martijn,

 

Zou jij eens kunnen kijken? Jij woont niet al te ver weg. Dronten - Amersfoort is nog wel te doen op een zaterdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn de afs modules in de koplampen verbonden met de afs in de wagen dmv can draden ? De shutters lopen buitenom de afs en deze worden gestuurd vanuit het boordnet of zijn via de adapters aangesloten op het groot licht signaal. Dus dat deze werken is niet verwonderlijk. Ook zullen de lampen branden aangezien deze voeding krijgen waar vroeger het gewoon dimlicht op zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden