Ga naar inhoud
  • 0

bi-xenon


ids30postma

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het gisteren even nagelopen en het H7 lampje voor de statische bochtenverlichting zit bij mij aangesloten op de module achterop de xenon unit, net als de regeling voor dynamische bochtenverlichting als de hoogteregeling. vermogens module voor de xenon lamp zit toch onderaan de unit ?

Klopt, daar moet de H7 op aangesloten. Maar helaas krijg ik die niet weg zonder de lamp uit te bouwen. Of ik moet misschien de vulpijp van het sproeier reservoir weg kunnen drukken. Ga ik morgen eens ff proberen.

Vermogensmodule zit bij mij aan de (binnen) zijkant van de lampunit. Hier onder goed te zien.

T2WGuQXi0XXXXXXXXX_!!72699981.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar dat er zoveel verschillen zijn in units. Bij mij zit deze onderaan. Zijn het originele units ?

Jammer dat het het rechtse lampje is dat het niet doet, links kan je er volgens mij wel bij komen zonder de bumper eraf te halen. Succes, benieuwd wat het zal zijn. De afs modules van de koplamp kan je wel op ebay vinden. Moet je wel het juiste type hebben dacht ik. Zijn eerdere versies die niet werken met de nieuwe en omgekeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar dat er zoveel verschillen zijn in units. Bij mij zit deze onderaan. Zijn het originele units ?

Jammer dat het het rechtse lampje is dat het niet doet, links kan je er volgens mij wel bij komen zonder de bumper eraf te halen. Succes, benieuwd wat het zal zijn. De afs modules van de koplamp kan je wel op ebay vinden. Moet je wel het juiste type hebben dacht ik. Zijn eerdere versies die niet werken met de nieuwe en omgekeerd.

Zijn originele units. Heb ze uit Duitsland via E-Bay Kleinanzeigen op de kop getikt. Maar er is behoorlijk wat gewijzigd in de tijd. Ik ga morgen wel eens knutselen.

 

Kan ik met VCDS ook uitlezen wat mijn koplampen doen tijdens het rijden? Ik bedoel dan natuurlijk m'n zoon met VCDS op de rechter stoel en ik achter het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar kan ik je helaas niet mee helpen aangezien ik ze er zelf nog niet in heb zitten. Kan je bvb in vcds de lamp niet testen met bvb output test ? Of via het adaption menu ?

Als ik de boel test, via VCDS, dan werkt alles, behalve die rechterbochtenlamp, perfect, alleen zie ik het effect tijdens het rijden (>50km/u) nog niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij lopen er een aantal zaken door elkaar.

De statische bochtverlichting is de halogeen lamp die naar de zijkant schijnt bij het nemen van bochten. Deze wordt aangestuurd door de richtingaanwijzer of de stuurbeweging. Werkt vanaf stilstand tot circa 30 km/u.

De dynamische bochtenverlichting is de xenon verlichting die met de bocht meestuurt en werkt op de stuurbeweging. Snelheid vanaf is in te stellen maar werkt niet bij stilstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er loopt niks door elkaar. Ik vroeg alleen of de lenzen hun opstart doen om te weten of het de volledige afs is die defect is of enkel de aansturing van de statische bochtenverlichting. Dit omdat zowel de aansturing van de lens door dezelfde module geregeld word dan welke de lamp voor de statische bochtenverlichting aanstuurt.

 

De werking van zowel dynamische als statische bochtenverlichting werd hier eerder al aangehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de zekerheid nieuwe AFS module op de kop getikt, zodra die binnen is gaat de bumper eraf en de lamp eruit. Had namelijk geen zin om erachter te komen dat m'n module defect is en dan geen nieuwe module te hebben. Dan kan ik namelijk nog een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb jij de stekkers nu ook compleet aangesloten? Ik zag op de schema's dat er drie (!) massapunten nodig zijn. eentje op pin 7, eentje op pin 5 (beide 1,5 mm2) en eentje op pin 14 (1,0 mm2). kan zijn dat de lamp het daardoor ook niet doet.

Lijkt mij sterk, links doet wel, rechts niet. Maar heb nog niet omgepind. Maar rechts moest 12V geschakeld op 3 en massa op 4? Of zit ik nou weer te klunzen??

aangepast door VW.Adept
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb jij de stekkers nu ook compleet aangesloten? Ik zag op de schema's dat er drie (!) massapunten nodig zijn. eentje op pin 7, eentje op pin 5 (beide 1,5 mm2) en eentje op pin 14 (1,0 mm2). kan zijn dat de lamp het daardoor ook niet doet.

er zijn blijkbaar 2 nieuwe massa aansluitingen(pin 5 een1,5mm² en pin 14 een 1mm²) - de 3de is een bestaande massa (is beschikbaar op de originele stekker op pin7).

Pin 14 - is de massa voor de afs module in de koplamp.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo even getest met een losse kabel. Ik heb een xenon 14 polige stekker genomen en daarin op pin 1 canbus high, op pin 2 canbus low, op pin 4 massa 12 volt 5 ampere gezekerd vanaf de accu en pin 14 massa.


 


Nu valt me het volgende op:


 


Ik dacht dat de rechter in orde was en de linker defect zie:


 

Address 55: Headlight Range        Labels: 5M0-907-357-V2.lbl

   Part No SW: 5M0 907 357 C    HW: 5M0 907 357 C

   Component: AFS-Steuergeraet    0133  

   Revision: 00H04000    Serial number:               

   Coding: 2311169

   Shop #: WSC 05311 000 00000

   VCID: 346D185257AD699EAA-8060

 

   Subsystem 1 - Part No: ID-L fehlt    Labels: ID-55-01.CLB

   Component: AFS-Lst.-Modul l    ....  

   Coding: 00000255

 

   Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 330 

   Component: AFS-Lst.-Modul r    X018  

   Coding: 00000035

 

Maar als ik ze separaat test dan lijkt de linker goed en de rechter defect (vanuit de auto gezien).

Ik dacht dat links en rechts vanuit de auto gezien moest worden. Dat klopt ook op de koplamp bestuurder staat 3C0-941-751-G met een L en op de andere (bijrijder) 3C0-941-752-G met een R. Hoe kan dat met uitlezen dan andersom zijn?

 

Test 1: kabel op de linker koplamp vanuit de auto gezien, en daarbij geen verbinding met de rechterlamp:


 Subsystem 1 - Part No: ID-L fehlt    Labels: ID-55-01.CLB

   Component: AFS-Lst.-Modul l    ....  

   Coding: 00000255

 

   Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 330 

   Component: AFS-Lst.-Modul r    X018  

   Coding: 00000035


 

Test 2: kabel op de rechter koplamp vanuit de auto gezien en daarbij geen verbinding met de linkerlamp.


 Subsystem 1 - Part No: ID-L fehlt    Labels: ID-55-01.CLB

   Component: AFS-Lst.-Modul l    ....  

   Coding: 00000255

 

   Subsystem 2 - Part No: ID-L fehlt

   Component: AFS-Lst.-Modul r    ....  

   Coding: 00000035



 

HUHHUHUH?????? 

Ik moet wel iedere keer het contact uitzetten en weer aanzetten anders veranderd er niets.

 


Wat ik ook raar vind, is dat de koplamp niet communiceert maar er wel coding 255 staat. dit wordt dus blijkbaar opgeslagen in de regelmodule achter het dashboard.

 

Wat wel blijkt uit deze test is dat de pinnen juist zijn aangesloten en de draden werken. Ik krijg namelijk dezelfde fouten met de testkabel.

 

Dus bumper maar eraf en de lamp er maar uit. Maar welke lamp doet nu raar?

Heeft iemand nog een losse lamp liggen die ik dan even mag uitproberen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als dat uitkomt voor jou, kom ik graag langs, kunnen wij gelijk jouw spullen testen.

Je weet waar Zelzate ligt he? :wink:  Over Anvers, richting Gendt, aan kanaal Gendt - Terneuzen.

 

Btw, Ik bewaar de module die ik niet gebruik, kom ik wel weer eens bij je langs, kunnen we testen.

 

Mag natuurlijk ook bij mij langskomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of een electrische achterklep

of front assist

of lane assist

of een verwarmde voorruit

of dode hoek sensoren

of automatisch inparkeren

of een panoramadak

 

ik heb nog genoeg wensen hoor!

 

Electrische achterklep??? Gewoon 380v opzetten, is ie electrisch :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of een electrische achterklep

 

Als je de onderdelen hebt, geen probleem. Laat ik daar nu net een kabelboom voor gemaakt te hebben voor een forumlid.

De rest zijn B7 snufjes en daar heb ik geen ervaring mee.

Kan je wel helpen met de slijpschijf voor het panoramadak of met de hamer voor een sterretje in de voorruit zodat deze aan vervanging toe is.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de onderdelen hebt, geen probleem. Laat ik daar nu net een kabelboom voor gemaakt te hebben voor een forumlid.

De rest zijn B7 snufjes en daar heb ik geen ervaring mee.

Kan je wel helpen met de slijpschijf voor het panoramadak of met de hamer voor een sterretje in de voorruit zodat deze aan vervanging toe is.

Wat heb je ervoor nodig Wulfke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden