Ga naar inhoud
  • 0

bi-xenon


ids30postma

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn de afs modules in de koplampen verbonden met de afs in de wagen dmv can draden ? De shutters lopen buitenom de afs en deze worden gestuurd vanuit het boordnet of zijn via de adapters aangesloten op het groot licht signaal. Dus dat deze werken is niet verwonderlijk. Ook zullen de lampen branden aangezien deze voeding krijgen waar vroeger het gewoon dimlicht op zat.

Ja, pin 1 zit op pin 4 van de ALWR module en pin 2 zit op pin 5 van de ALWR module. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk wanneer de afs module in de wagen geen voeding krijgt je deze ook niet kan uitlezen via vcds en dit kan nu blijkbaar wel aangezien er een uitdraai is en de gateway deze kan bereiken. Denk dat de afs modules in de koplampen geen voeding krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk wanneer de afs module in de wagen geen voeding krijgt je deze ook niet kan uitlezen via vcds en dit kan nu blijkbaar wel aangezien er een uitdraai is en de gateway deze kan bereiken. Denk dat de afs modules in de koplampen geen voeding krijgen.

We hebben even zitten twijfelen of we het zouden melden maar @@wulfke heeft gelijk.  :razz:

De lampen waren nog aangesloten met de xenon adapter kabels. Hier zat op pin 4 geen 12 volt voeding en op pin 5 geen massa.

We hebben van een koplamp even een Mcguyver aansluiting gemaakt op de accu. dan is hij wel uit te lezen, maar de regelmodule (achter het dashboard) nog niet te coderen. Misschien komt dat omdat de andere module in de koplamp nog niet is aangesloten.

@@VW.Adept weet nu waar hij het moet zoeken. Als alles aangesloten is eerst de fouten wissen en dan de basis afstelling doen.

Ik zal de koplampstekkerpinbezetting nog even opzoeken.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat je de oorzaak weet en dat het op te lossen is !

Bedankt om het hier te melden. Hier hebben andere forumleden ook wat aan !

Je zal idd eerst communicatie moeten hebben met beide lampen en de fouten kunnen wissen voor je kan coderen en een basisafstelling kan doen.

Ik heb ook adapters voor mijn nog in te bouwen set en heb deze ook al eens nagelopen ivm pin bezetting. De meest verkrijgbare adapter setjes hebben wel het hoogst noodzakelijke om de set werkende te krijgen maar hier en daar mist er wel eens wat om de afs werkende te krijgen ook al zijn de can leidingen voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat je de oorzaak weet en dat het op te lossen is !

Bedankt om het hier te melden. Hier hebben andere forumleden ook wat aan !

Je zal idd eerst communicatie moeten hebben met beide lampen en de fouten kunnen wissen voor je kan coderen en een basisafstelling kan doen.

Ik heb ook adapters voor mijn nog in te bouwen set en heb deze ook al eens nagelopen ivm pin bezetting. De meest verkrijgbare adapter setjes hebben wel het hoogst noodzakelijke om de set werkende te krijgen maar hier en daar mist er wel eens wat om de afs werkende te krijgen ook al zijn de can leidingen voorzien.

Wulfke,

 

Ik zou de adapters links laten liggen. door de al beperkte ruimte daar voor in het motorcompartiment is het best lastig om de boel netjes weg te werken, beter ompinnen naar 14-polige stekker.

En wat betreft de stekkers, soms is het ook goed om net iets meer uit te geven zodat je wel de goede stekkers krijgt :embarassed: :embarassed:. Maarreeh ikke ollander he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de adapters zit het bij mij wel goed denk ik. Aansluitigen kloppen alleszins, deze heb ik al na gelopen. Enkel nog een draadje verleggen omdat ze nu de shutter geschakeld hebben op het groot licht ipv aangesloten via het boordnet. Is ook een extra draad voorzien om de voeding apart te kunnen leggen want bij de andere adapters nemen ze de voeding van de halogeenlampen.

 

Maar ik neem het ompinnen mee maar adapters zijn wel makkelijk als de downgrade naar halogeen terug ooit eens moet gebeuren.

Ik bekijk het nog wel eens op m'n gemak wat de beste optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand waar ik de stekertjes los kan kopen? Of kan ik hiervoor ook repair wires kopen?

de dealer kan ze ook wel apart kopen

Op ali express kan je bvb wel xenon stekker kopen met de pinnen er al in voor 10eur.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie weet trouwens wat de digits in de code van de ALWR (AFS) module doen?

 

Passat 3C:

Met DCC (actieve schokdempers)

Codering: 2346177

Codering: 2345985

Zonder  DCC (actieve schokdempers)

Codering: 2311361

Codering: 2311153 (deze werkt bij mij  in elk geval voor een systeem met 2 sensoren).

Codering: 2311169

Met Assistentiemenu

Codering: 2311185

 

En is het zo dat boven een bepaalde snelheid Dynamische bochtenverlichting en onder die bepaalde snelheid statische bochtverlichting geschakeld wordt?

aangepast door VW.Adept
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens ik uit mijn lees sessies kan halen is het idd zo dat je de meedraaiende lenzen niet al stilstaand kan controleren en deze pas gaan werken vanaf een bepaalde snelheid. Dan bedoel ik dat de lenzen gaan draaien bij stuur uitslag. Bij opstart van de xenon doen ze normaal eens de check en zie je de beweging van de lenzen dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens ik uit mijn lees sessies kan halen is het idd zo dat je de meedraaiende lenzen niet al stilstaand kan controleren en deze pas gaan werken vanaf een bepaalde snelheid. Dan bedoel ik dat de lenzen gaan draaien bij stuur uitslag. Bij opstart van de xenon doen ze normaal eens de check en zie je de beweging van de lenzen dan wel.

Dat klopt.

 

Pas vanaf 30 of 40km/h gaan de lenzen meedraaien. Voor 30 of 40km/h gaat het extra lampje in de koplamp branden (en weer dimmen nadat de stuur weer recht staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dus nu volgend probleem:

 

Links komt statisch bochtenlicht wel netjes op, rechts niet.

 

Zelf denk ik aan interne bekabeling maar misschien hier nog andere ideeën. Komt trouwens geen stroom op lampje te staan.

 

 

VCDS -- VAG/VAS Emulator onder Windows Loopt op Windows 10 x64
VCDS Versie: PRI 15.7.1.0
Data versie: 20150914
www.Ross-Tech.com
 
 
Chassisnummer:    Kenteken: --------
KM-stand: 234017   Reparatieorder: 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
                Adres 55: Xenon Niveau       Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
Regelapparaat Onderd.nr.: 5M0 907 357 C    HW: 5M0 907 357 C
  Component en/of Versie: AFS-Steuergeraet    0148
       Software Codering: 2311153
            Dealernummer: WSC 00000 000 00000
            Overige Info: 7L6941329A  AFS-Lst.-Modul l    0004   7L6941329C  AFS-Lst.-Modul r    0004   
                      VCID: 346D3CAC57EE799E89-8060
1 Fout Gevonden:
 
02236 - Statisch bochtenlicht rechts (M52) 
            011 - Onderbreking - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11101011
                    Fout Prioriteit: 3
                    Fout Frequentie: 3
                    Reset Teller: 52
                    KM-stand: 233934 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2016.03.04
                    Tijd: 19:16:06
 
             Freeze frame:
                    Voltage: 13.77 V
                    Snelheid: 0.0 km/h
                        ABS 1
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Domme opmerking misschien,

Lampjes al eens gewisseld van kant ?. Heb al eens gehad met zo een H7 lampje dat je er niks aan ziet maar toch welegelijk defect was.

In deze zijn er geen domme oopmerkingen Wulfke. Maar ik heb, nadat ik het lampje al voor een andere gewisseld had, maar eens met de multimeter gekeken of er spanning op kwam. Die kwam er niet op. 

Heb ook nog even gekeken naar de coderingen van de lampen zelf maar die worden automatisch door de LFA gecodeerd, die waren met 55 oké.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lamp van de statische bochtebverlichting is rechtstreeks aangesloten op de afs module die achterop de xenon unit zit. Als de connector daar goed ingeplugd is zou je de afs module wel kunnen verdenken. Denk niet dat het mogelijk is van de afs modules van kant te keren om te testen of het in de module zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lamp van de statische bochtebverlichting is rechtstreeks aangesloten op de afs module die achterop de xenon unit zit. Als de connector daar goed ingeplugd is zou je de afs module wel kunnen verdenken. Denk niet dat het mogelijk is van de afs modules van kant te keren om te testen of het in de module zit.

Moet grmblgrmbl de hele bumper d'r weer af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De H7 bocht licht dus onder 30km/h wordt ook aangestuurd door de xenon vermogensmodule. Veel voorkomen defect komt door het wisselen/vernieuwen van xenon lamp en kort er na begeeft deze module het. Dan is de xenon + de h7 lamp uit.

Oorzaak zou zijn de spanning pieken tussen oude VS nieuwe xenon lamp.

Daar kwam ik er vorige maand achter . op Ali vindt je ze voor 33€.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het gisteren even nagelopen en het H7 lampje voor de statische bochtenverlichting zit bij mij aangesloten op de module achterop de xenon unit, net als de regeling voor dynamische bochtenverlichting als de hoogteregeling. vermogens module voor de xenon lamp zit toch onderaan de unit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden