ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Bi-Xenon, Beste mensen, ik wil vast voorbereiding gaan treffen voor mijn Xenon lampen, ik heb zo adapter stekker voor aftermarket, maar er zitten nu twee lossen draden aan vast, dunne draden, waar moeten deze ingestoken worden iemand een idee. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Zijn de afs modules in de koplampen verbonden met de afs in de wagen dmv can draden ? De shutters lopen buitenom de afs en deze worden gestuurd vanuit het boordnet of zijn via de adapters aangesloten op het groot licht signaal. Dus dat deze werken is niet verwonderlijk. Ook zullen de lampen branden aangezien deze voeding krijgen waar vroeger het gewoon dimlicht op zat. Ja, pin 1 zit op pin 4 van de ALWR module en pin 2 zit op pin 5 van de ALWR module. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Ik wil wel even kijken. Ik denk dat de stuurmodule (achter het dashboard) geen voeding krijgt, dan is er geen communicatie maar ook de sensoren en de links rechts sturing werkt dan niet. Zaterdag na 1600 uur een optie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Denk wanneer de afs module in de wagen geen voeding krijgt je deze ook niet kan uitlezen via vcds en dit kan nu blijkbaar wel aangezien er een uitdraai is en de gateway deze kan bereiken. Denk dat de afs modules in de koplampen geen voeding krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 25 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2016 Ik wil wel even kijken. Ik denk dat de stuurmodule (achter het dashboard) geen voeding krijgt, dan is er geen communicatie maar ook de sensoren en de links rechts sturing werkt dan niet. Zaterdag na 1600 uur een optie? Ja zaterdag na 16:00 kan wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 27 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2016 (aangepast) Denk wanneer de afs module in de wagen geen voeding krijgt je deze ook niet kan uitlezen via vcds en dit kan nu blijkbaar wel aangezien er een uitdraai is en de gateway deze kan bereiken. Denk dat de afs modules in de koplampen geen voeding krijgen. We hebben even zitten twijfelen of we het zouden melden maar @@wulfke heeft gelijk. De lampen waren nog aangesloten met de xenon adapter kabels. Hier zat op pin 4 geen 12 volt voeding en op pin 5 geen massa. We hebben van een koplamp even een Mcguyver aansluiting gemaakt op de accu. dan is hij wel uit te lezen, maar de regelmodule (achter het dashboard) nog niet te coderen. Misschien komt dat omdat de andere module in de koplamp nog niet is aangesloten. @@VW.Adept weet nu waar hij het moet zoeken. Als alles aangesloten is eerst de fouten wissen en dan de basis afstelling doen. Ik zal de koplampstekkerpinbezetting nog even opzoeken. 28 februari, 2016 aangepast door martijn v o 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 27 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2016 http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/13572-hoe-bi-xenon-3c/?p=260603 Met dank aan Andre. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 27 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2016 http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/13572-hoe-bi-xenon-3c/?p=260603 Met dank aan Andre. Thnx Martijn! En Wulfke, we zullen in 't vervolg direct naar je luisteren en beter 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 27 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2016 Oh, en voor de afstelling van de lampmodules: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html#xenon2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 27 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2016 Mooi dat je de oorzaak weet en dat het op te lossen is ! Bedankt om het hier te melden. Hier hebben andere forumleden ook wat aan ! Je zal idd eerst communicatie moeten hebben met beide lampen en de fouten kunnen wissen voor je kan coderen en een basisafstelling kan doen. Ik heb ook adapters voor mijn nog in te bouwen set en heb deze ook al eens nagelopen ivm pin bezetting. De meest verkrijgbare adapter setjes hebben wel het hoogst noodzakelijke om de set werkende te krijgen maar hier en daar mist er wel eens wat om de afs werkende te krijgen ook al zijn de can leidingen voorzien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 28 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2016 Mooi dat je de oorzaak weet en dat het op te lossen is ! Bedankt om het hier te melden. Hier hebben andere forumleden ook wat aan ! Je zal idd eerst communicatie moeten hebben met beide lampen en de fouten kunnen wissen voor je kan coderen en een basisafstelling kan doen. Ik heb ook adapters voor mijn nog in te bouwen set en heb deze ook al eens nagelopen ivm pin bezetting. De meest verkrijgbare adapter setjes hebben wel het hoogst noodzakelijke om de set werkende te krijgen maar hier en daar mist er wel eens wat om de afs werkende te krijgen ook al zijn de can leidingen voorzien. Wulfke, Ik zou de adapters links laten liggen. door de al beperkte ruimte daar voor in het motorcompartiment is het best lastig om de boel netjes weg te werken, beter ompinnen naar 14-polige stekker. En wat betreft de stekkers, soms is het ook goed om net iets meer uit te geven zodat je wel de goede stekkers krijgt :embarassed:. Maarreeh ikke ollander he. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 28 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2016 Met de adapters zit het bij mij wel goed denk ik. Aansluitigen kloppen alleszins, deze heb ik al na gelopen. Enkel nog een draadje verleggen omdat ze nu de shutter geschakeld hebben op het groot licht ipv aangesloten via het boordnet. Is ook een extra draad voorzien om de voeding apart te kunnen leggen want bij de andere adapters nemen ze de voeding van de halogeenlampen. Maar ik neem het ompinnen mee maar adapters zijn wel makkelijk als de downgrade naar halogeen terug ooit eens moet gebeuren. Ik bekijk het nog wel eens op m'n gemak wat de beste optie is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 28 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2016 Weet iemand waar ik de stekertjes los kan kopen? Of kan ik hiervoor ook repair wires kopen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 28 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2016 (aangepast) Weet iemand waar ik de stekertjes los kan kopen? Of kan ik hiervoor ook repair wires kopen? de dealer kan ze ook wel apart kopenOp ali express kan je bvb wel xenon stekker kopen met de pinnen er al in voor 10eur. 28 februari, 2016 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 4 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2016 (aangepast) Wie weet trouwens wat de digits in de code van de ALWR (AFS) module doen? Passat 3C: Met DCC (actieve schokdempers) Codering: 2346177 Codering: 2345985 Zonder DCC (actieve schokdempers) Codering: 2311361 Codering: 2311153 (deze werkt bij mij in elk geval voor een systeem met 2 sensoren). Codering: 2311169 Met Assistentiemenu Codering: 2311185 En is het zo dat boven een bepaalde snelheid Dynamische bochtenverlichting en onder die bepaalde snelheid statische bochtverlichting geschakeld wordt? 4 maart, 2016 aangepast door VW.Adept Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 4 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2016 Volgens ik uit mijn lees sessies kan halen is het idd zo dat je de meedraaiende lenzen niet al stilstaand kan controleren en deze pas gaan werken vanaf een bepaalde snelheid. Dan bedoel ik dat de lenzen gaan draaien bij stuur uitslag. Bij opstart van de xenon doen ze normaal eens de check en zie je de beweging van de lenzen dan wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 4 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2016 Volgens ik uit mijn lees sessies kan halen is het idd zo dat je de meedraaiende lenzen niet al stilstaand kan controleren en deze pas gaan werken vanaf een bepaalde snelheid. Dan bedoel ik dat de lenzen gaan draaien bij stuur uitslag. Bij opstart van de xenon doen ze normaal eens de check en zie je de beweging van de lenzen dan wel. Dat klopt. Pas vanaf 30 of 40km/h gaan de lenzen meedraaien. Voor 30 of 40km/h gaat het extra lampje in de koplamp branden (en weer dimmen nadat de stuur weer recht staat) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 navi16 Geplaatst 4 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2016 Met vcds kan je lenzen onafhankelijk laten draaien. Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 6 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2016 Heb dus nu volgend probleem: Links komt statisch bochtenlicht wel netjes op, rechts niet. Zelf denk ik aan interne bekabeling maar misschien hier nog andere ideeën. Komt trouwens geen stroom op lampje te staan. VCDS -- VAG/VAS Emulator onder Windows Loopt op Windows 10 x64 VCDS Versie: PRI 15.7.1.0 Data versie: 20150914 www.Ross-Tech.com Chassisnummer: Kenteken: -------- KM-stand: 234017 Reparatieorder: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 55: Xenon Niveau Labels: 5M0-907-357-V2.lbl Regelapparaat Onderd.nr.: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C Component en/of Versie: AFS-Steuergeraet 0148 Software Codering: 2311153 Dealernummer: WSC 00000 000 00000 Overige Info: 7L6941329A AFS-Lst.-Modul l 0004 7L6941329C AFS-Lst.-Modul r 0004 VCID: 346D3CAC57EE799E89-8060 1 Fout Gevonden: 02236 - Statisch bochtenlicht rechts (M52) 011 - Onderbreking - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11101011 Fout Prioriteit: 3 Fout Frequentie: 3 Reset Teller: 52 KM-stand: 233934 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2016.03.04 Tijd: 19:16:06 Freeze frame: Voltage: 13.77 V Snelheid: 0.0 km/h ABS 1 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 6 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2016 Domme opmerking misschien, Lampjes al eens gewisseld van kant ?. Heb al eens gehad met zo een H7 lampje dat je er niks aan ziet maar toch welegelijk defect was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 6 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2016 Domme opmerking misschien, Lampjes al eens gewisseld van kant ?. Heb al eens gehad met zo een H7 lampje dat je er niks aan ziet maar toch welegelijk defect was. In deze zijn er geen domme oopmerkingen Wulfke. Maar ik heb, nadat ik het lampje al voor een andere gewisseld had, maar eens met de multimeter gekeken of er spanning op kwam. Die kwam er niet op. Heb ook nog even gekeken naar de coderingen van de lampen zelf maar die worden automatisch door de LFA gecodeerd, die waren met 55 oké. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 7 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2016 De lamp van de statische bochtebverlichting is rechtstreeks aangesloten op de afs module die achterop de xenon unit zit. Als de connector daar goed ingeplugd is zou je de afs module wel kunnen verdenken. Denk niet dat het mogelijk is van de afs modules van kant te keren om te testen of het in de module zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW.Adept Geplaatst 7 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2016 De lamp van de statische bochtebverlichting is rechtstreeks aangesloten op de afs module die achterop de xenon unit zit. Als de connector daar goed ingeplugd is zou je de afs module wel kunnen verdenken. Denk niet dat het mogelijk is van de afs modules van kant te keren om te testen of het in de module zit. Moet grmblgrmbl de hele bumper d'r weer af. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 7 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2016 De H7 bocht licht dus onder 30km/h wordt ook aangestuurd door de xenon vermogensmodule. Veel voorkomen defect komt door het wisselen/vernieuwen van xenon lamp en kort er na begeeft deze module het. Dan is de xenon + de h7 lamp uit. Oorzaak zou zijn de spanning pieken tussen oude VS nieuwe xenon lamp. Daar kwam ik er vorige maand achter . op Ali vindt je ze voor 33€. Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 8 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2016 Heb het gisteren even nagelopen en het H7 lampje voor de statische bochtenverlichting zit bij mij aangesloten op de module achterop de xenon unit, net als de regeling voor dynamische bochtenverlichting als de hoogteregeling. vermogens module voor de xenon lamp zit toch onderaan de unit ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 8 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2016 even een foto gemaakt van hoe het bij mijn xenon unit intern zit aangesloten, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ids30postma
Bi-Xenon,
Beste mensen, ik wil vast voorbereiding gaan treffen voor mijn Xenon lampen, ik heb zo adapter stekker voor aftermarket, maar er zitten nu twee lossen draden aan vast, dunne draden, waar moeten deze ingestoken worden iemand een idee.
gr ids
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
63
40
36
33
Popular Days
24 ma
20
4 aug
19
18 feb
18
18 ma
17
Top Posters For This Question
wulfke 63 posts
martijn v o 40 posts
ids30postma 36 posts
VW.Adept 33 posts
Popular Days
24 ma 2016
20 posts
4 aug 2016
19 posts
18 feb 2014
18 posts
18 ma 2014
17 posts
Popular Posts
martijn v o
Vandaag minimeet gehad bij Peter @@wulfke. Peter heeft een bi-xenon inbouwpakket klaar liggen en wilde graag weten of de lampen in orde waren. Ik had het al in de auto ingebouwd maar het werkte nog n
wulfke
Moest daarnet even weg met de auto en moest dus uit de garage, en weet je wat ... De lampen deden hun dansje en ineens ook eens gekeken bij het bedienen van het knipperlicht of de lampen aan gingen e
martijn v o
We hebben even zitten twijfelen of we het zouden melden maar @@wulfke heeft gelijk. De lampen waren nog aangesloten met de xenon adapter kabels. Hier zat op pin 4 geen 12 volt voeding en op pin 5 g
Posted Images
249 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten