Ga naar inhoud
  • 0

Retrofit projector 3c


prh

Vraag

Het licht met een 3c is bij de meeste waardeloos. Ook met hid kit.

 

Oem bi xenon is te duur en omslachtig. Kwam op hidplanet de ombouw naar andere projector tegen.

 

Lichtbeeld nog veel beter dan oem.

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Ik heb hella lampen en die schijnen erg goed gekit te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zijn je lenzen niet te fel aangetast , soms zie je dat de passat een hele lelijke waas heeft zitten op zijn lens aan de binne kant , je moet eens proberen met een doek en een verlengstukje om deze te kuisen aan de binne zijde , dat kan al een heel stuk helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vreemd... Ik heb zelf originele Bi-Xenon koplampen, deze geven een bak licht. Laatst heb ik bij me neef in zijn 3C met de normale koplampen gezeten. Hij heeft een Pilot 6000k setje erin steken en die verlichten net zoveel als die van mij. :roll:

 

Ja lensen zijn ook wazig. Kan altijd proberen om het eens schoon te maken.

 

Dan komt het dus daardoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is altijd lastig om op foto of film lichtopbrengt te beoordelen.

 

Vind het lichtbeeld wel veel mooier en strakker met lens lampen, maar reflectors geven naar mij idee gewoon meer lichtopbrengst.

 

Ps. zie dat hier wel andere projectors inzitten... zal dus wel meer licht geven... Je moet het gewoon zien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een heel oud topic stof afblazen.
Zijn de lenzen die in een Hella Halogeen lamp zitten te demonteren of moet je hiervoor de hele koplamp uit elkaar trekken?

Bij de 3BG xenon units kun je de complete lens uitbouwen en schoonmaken. 

Bij mijn 3C zijn de lenzen ook vuil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn T5 bi xenon projectors ingebouwd. Jebent een uurtje of 2 bezig maar het isnde moeite waard. Wereld van verschil. En met behoud van hoogte verstelling.

Ga deze projector ook in de Caddy bouwen. En ook de standaard lens van de 3bg vervangen voor de bi xenon. Ben alleen nog herstellende van mijn operatie dus staat even op hold. Voordeel van de T5 lampen is dat die vast zitten met butyl. De passat en caddy lampen zijn permaseal. Dus is het goed warm maken en voorzichtig open porren. Daarna de oude kit goed uitkrabben en dan butyl erin doen.

aangepast door master
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

is die van dit forum of bedoel je iemand van een duits forum?

Ja hoor, van het forum hier. Is ook met het project van de dynamische knipperlichten voor vooraan bezig.

Hij heeft mijn oude halogeen koplampen overgenomen en vertelde dat hij ze eerst ging retrofitten voor hij ze ging inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je niet door de opening aan de achterkant de lens loshalen?

Je ziet wel torks schroeven zitten

Bedoel je de 3BG of 3C. De 3bg gaat volgens mij niet. Heb ik nog niet aandachtig bekeken. In mij geval gaat die sowieso de oven in omdat ik de chromen binnenkant zwart ga maken. De 3C weet ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden