Ga naar inhoud
  • 0

Stationair schudden van motor


Fopperr

Vraag

Als de motor warm is heb ik heel vaak dat hij even kort schudt. Alsof een ontsteking overslaat.

 

Mijn kabelboom is vervangen, bij matt alles met vagcom nagekeken en alles schijnt te kloppen. Alleen hij schudt nog steeds af en toe, ene keer wat meer dan de andere keer.

 

Volgens mij ben ik niet de enige, heeft een van jullie dit ook (gehad) en een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan zet ik een serieuze vraag in het daarvoor bestemde topic en dan komt uitgerekend Robl met een niet serieus antwoord. Zet hem volgende keer dus maar weer gewoon in algemeen :mrgreen:, zal het onthouden kerel :wink:.

 

Maar dat doet hij dus als de motor al warm is.... En niet perse direct na het starten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jos, je denkt toch niet aan een falende Pompverstuiver ;) - ... zuiger problemen ......

Johan, wat heb je dan nu er in zitten?

 

Ik heb er maar een ander carrosserie omheen gekocht. :mrgreen: en deze nieuwe bolide is voorzien van een common rail motor.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 1.8 TSI benzine heeft hier last van als ik "goedkope" benzine gebruik, bij A merk benzine nagenoeg geen last van het schudden.

Misschien dat het met diesel ook hier aan kan liggen?

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn 1.8 TSI benzine heeft hier last van als ik "goedkope" benzine gebruik, bij A merk benzine nagenoeg geen last van het schudden.

Misschien dat het met diesel ook hier aan kan liggen?

 

Theo

Fopperr heeft een diesel, maar wat jij zegt kan een oorzaak zijn bij jou auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik tank altijd bij BP of Shell. Als dat al geen goede brandstof zou zijn, ga ik in het vervolg fietsen :mrgreen:. Maar het had een oorzaak kunnen zijn.

 

Zal eens in de gaten houden of er verschil is met volle of lege tank.

 

@jos, Heb een geweldige BMP. Zonder DPF, Knuffel van JD, EGR dicht, nieuwe kabelboom. PD's nagekeken of ze "lekten", injectie is prima.

 

Is het ook na te meten of een opvoerpomp het nog goed doet? Ik weet dat daar heel wat discussie over is. Als ik de auto op contact zet, hoor ik hem eerst even kort pompen, dus hij doet het nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Slang losnemen bij het brandstoffilter en 12 volt op de pomp. Brandstof opvangen en meten hoeveel het is per tijdseenheid.

Daarna de 12 Volt op de pomp weer via de stekker en de auto op contact en even kijken hoeveel seconden hij loopt.

Je kan het ook zien aan je brandstoffilter die moet gewoon propvol zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal toch een brandstof of elektronica probleem moeten zijn?

 

Bij stationair lopen krijgt ie lucht genoeg, ook als de eventuele egr open staat.

Kapotte temperatuursensor heb je geen last van met warme motor.

Kabelboom naar verstuivers is al vervangen.

Verstuivers zijn gecontroleerd en goed bevonden..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden