gerdtdi Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 zoals de tekst al zegt, wat zijn de zwakke punten van de 170pk cr motor in de CC. Is hier ook het massavliegwiel een probleem, dr oliepomp en natuurlijk alle andere problemen zowel mechanisch als electronisch. Gaat om een model dat in 4 a 5 maand is geleverd in 2009. Alle positieve en negatieve reactie zijn welkom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 is die niet gelijk aan die van de Passat 3C ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 Nee de passat 3C 170 Pk is een pompverstuiver, ik dacht motorcode BMR. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 Geen commonrail? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 Misschien dat de CR motoren iets eerder geleverd zijn in de CC, maar verder heb ik geen idee of er daadwerkelijk verschillen zijn. De CC is onderhuids natuurlijk gewoon een Passat. Ik heb het idee dat als een onderdeel al anders is, dat een zuiver cosmetische reden heeft en meer niet. In de CC kwamen opties iets eerder beschikbaar dan in de normale Passat, denk o.a. aan het kleuren MFA, de raamschakelaars en het MFL stuur, etc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerdtdi Geplaatst 21 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 ff lezen heren, ik praat echt over de commonrail Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 Dacht ik ook al. Mijn vader heeft een 3C variant eind 2008 met CR motor. En tot nu toe totaal geen problemen. Rijdt er nu al 1,5 jaar mee rond en is super tevreden. Wagen is ook een stuk zuiniger dan hij ooit verwacht had. Heeft regelmatig een flinke sleurhut erachter hangen. Geeft geen krimp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 Nee de passat 3C 170 Pk is een pompverstuiver, ik dacht motorcode BMR. motor CBBB = 170pk CR in de passat 3C bj2009 http://www.motor-revisie.nl/codeboek/mo ... /cbbb.html Als ik me nie vergis heeft Dre een 2.0 170pk CR alleen de motorcode weet ik niet van hem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 Nee de passat 3C 170 Pk is een pompverstuiver, ik dacht motorcode BMR. motor CBBB = 170pk CR in de passat 3C bj2009 http://www.motor-revisie.nl/codeboek/mo ... /cbbb.html Als ik me nie vergis heeft Dre een 2.0 170pk CR alleen de motorcode weet ik niet van hem. Die van Dre is ook CBBB als ik het me nog goed herinner. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2013 vanaf 08-2008 is er in principe geen 2.0PD meer geleverd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter24 Geplaatst 22 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 22 oktober, 2013 Een CC is naar mijn weten altijd CR. Vergeleken met de PD zijn ze een stuk betrouwbaarder, zuiniger en stiller. Heb wel is wat gehoord over problemen met de EGR klep. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 race eend Geplaatst 8 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2013 Er is geen VAG TDI model waarvan geen EGR problemen bekend zijn, van de 1.2. TDI tot de 3.0 TDI modellen, allemaal regelmatig EGR problemen. Uitlaatgassen terugvoeren in je inlaat is in theorie misschien beter voor het milieu, in de praktijk geeft het alleen maar problemen en kosten. Gelukkig kun je ze allemaal dicht zetten dmv software modificaties (op de 1.2 TDI na dan). Verder zijn de common rail motoren zeer betrouwbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Erick Geplaatst 9 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2013 Egr brengt ook de max temperatuur van je verbranding omlaag... Cr heeft dezelfde balansasmodule. Dus daar zijn dezelfde problemen mee te verwachten. Verder de hogedrukpomp, de 2e waterpomp en het variabele inlaatspruitstuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 race eend Geplaatst 10 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2013 Egr brengt ook de max temperatuur van je verbranding omlaag... Om zo de NOx uitstoot te verminderen, de temperatuur zelf is echt geen probleem voor de motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
gerdtdi
zoals de tekst al zegt, wat zijn de zwakke punten van de 170pk cr motor in de CC.
Is hier ook het massavliegwiel een probleem, dr oliepomp en natuurlijk alle andere problemen zowel mechanisch als electronisch.
Gaat om een model dat in 4 a 5 maand is geleverd in 2009.
Alle positieve en negatieve reactie zijn welkom.
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten