Ga naar inhoud

  • 0

Motorolie stinkt; Plaatsing nieuwe tandempomp.


Nitro68

Vraag

Gisteren ff peil gecontroleerd en vondt de olie erg stinken, dus vuldop er af gedraaid om ff goed te snuffelen.

Het meurt een beetje zurig en naar ranzige dieseluitlaatgassen.

Olie heb ik 6000km geleden ververst (castrol edge VW507.000) + nieuw filter, staat nu op 96000km.

Rij 15km heen en 15km terug per dag, berg op en neer, geen snelweg.

Zijn er meerdere die dat ook hebben?

Zit er iets niet fris in de motor?

 

Oliepeilen is een ramp met die peilstok, zwarte olie op een zwartr peilstok: niet af te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat zou kunnen, zij het niet dat na dat ritje en als de tandempomp wel lekt dat ik een nieuw blok nodig heb ipv alleen een nieuwe pomp........... :(

Nitro68 je hebt wel een dilemma.

Als je nu olie ververst en dan exact afvult op max. en dan na elk ritje de peilstok controleren.

Dan zal je waarschijnlijk meer weten.

Nu kan je de peilstok goed aflezen dus het afvullen zal ook beter moeten zijn dus niet te veel.

Misschien maak je je zorgen om niets.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is gebruikt, een maand of twee, maar ligt intussen al heel lang in de garage.

Ik dacht dat na vervanging door de garage van de eerste tandempomp het probleem was opgelost.

Daarna bleek dat het nog steeds steeg en toen kwam ik erachter dat de brandstofpomp in de tank ook kapot was.

Dus beide pompen maar weer vervangen maar het bleef stijgen.

Dus toen de verstuivers eruit gehaald maar die waren nog goed.

Omdat ook het koelwater goed op peil bleef snapte ik er niets meer van.

 

Wat me wel opvalt is dat het peil na een beurt direct hoog is om daarna op een hoog peil te blijven. Ik doe er voorlopig maar even niets aan.

Volgens mij gaat er bij een BMP ook wat minder in dan in de boekjes zou staan en dat er daardoor al direct een hoger peil waarneembaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

4 liter meen ik, incl. filter.

 

Nou weet ik niet meer wat ik moet, het enige is dat ik die olie enorm vind stinken.

Die geur heb ik in het verleden nooit zo waar genomen en daarop ben ik nu getriggert.

En zo oud is die olie niet, maand of 5 terug ververst.

Ververs 1 keer per jaar of 15k, wat het eerste komt.

Het is toch weer een smak geld zo een pomp, en wie heeft dat ding na een 100k nog niet vernieuwd?

 

Ik kan het nog even aankijken en elke ochtend ff peilen, maar ben als de dood om andere dure delen te vernaggelen...........duivelse dilemma's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 liter meen ik, incl. filter.

 

Nou weet ik niet meer wat ik moet, het enige is dat ik die olie enorm vind stinken.

Die geur heb ik in het verleden nooit zo waar genomen en daarop ben ik nu getriggert.

En zo oud is die olie niet, maand of 5 terug ververst.

Ververs 1 keer per jaar of 15k, wat het eerste komt.

Het is toch weer een smak geld zo een pomp, en wie heeft dat ding na een 100k nog niet vernieuwd?

 

Ik kan het nog even aankijken en elke ochtend ff peilen, maar ben als de dood om andere dure delen te vernaggelen...........duivelse dilemma's

 

Helemaal eens Rolf, kan heen kwaad om nog een keer goed te peilen maar het zijn sluipmoordenaars de td pompen!

Bij mij heeft ie het 176.000 km uitgehouden maar heb nog steeds het gevoel dat ie voor niks is vervangen, reden was toen een zwart brandstoffilter i.c.m. Met defecte tankpomp. Weet ondertussen wel beter. Rijd nu al meer dan 100 K met zwart brandstoffilter, hoort bij de 2.0 Tdi PD, verhoogd oliepeil is iets anders. Wanneer het peil stijgt en je ruikt echt diesel dan zou ik hem ook vervangen en de motorolie verversen.

 

Mvg Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ik ben benieuwd.

 

Maar echt een verse diesellucht ruik ik niet in de olie.

 

Zou je zo een pomp niet kunnen afpersen?

Weet niet hoe hoog de uigaande druk is? 15bar of zo?

Pomp vullen met brandstof, alle andere aansluitingen afsluiten en er dan 20bar op de uitgaande aansluiting zetten.

Komt er ergens diesel uitlekken weet je genoeg.

 

Of ziet ik nu onzin uit te kramen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het wel gevonden, maar omdat die mooie programma´s niet op 64 bit draaien heb ik hem virtueel draaien en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dan het bestandje hier krijg. Ik kan wel een printfile maken maar ik krijg hem niet uit de virtuele omgeving weg.

Weet iemand dat hoe dat moet?

 

Printfile gaat ook niet goed kan hem ook niet openen.

 

In ieder gavel de tandempomp op het blok laten zitten en de brandstoftoevoer slang eraf halen

Hier druk op zetten met perslucht 1 bar.

Druk mag niet dalen gedurende 1 minuut.

 

Thats all,

Wel graag droge lucht nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga er maar vanuit dat die pomp stuk is...

 

Overigens kost ie met korting bij Autohaas iets van 350 euro..

 

@martijn

PDF printer aanmaken/installeren in XPmode, dan een netwerkschijf instellen in je XPmode van een gedeelde map/schijf op je windows 7, print/save je daar naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even nagevraagd:

Diesel in motorolie wordt vastgesteld door een gaschromatograaf. Op basis van herkenning en een dikke database van bekende ingrediënten.

 

Vroeger werd ook wel een vlampunt bepaald, hoger /lager dan 160 graden. Maar door alle dopes in de olie is dat niet nauwkeurig meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, maar wie stuurt er nu dure autodelen als kado met een lage waarde.........dus je kan pech hebben als je de L bent.

Het enige wat voordeel oplevert is als iemand het meeneemt of bijv. auto haas het btw vrij kan exporteren.

Dan kost het mij maar een paar % extra omdat de btw hier 25% is + wat administratie kosten.

Denk niet dat ze dat allemaal voor mij alleen gaan doen................begrijpelijk.

 

En dan heb ik het nog niet over de tijd, voor je het weet ben je dan 1,5 a 2 weken verder, post + douane is niet altijd even vlot hier.

 

Wel fijn dat er mee gedacht wordt! :thanks:

Alles kost hier nou eenmaal wat meer, dat is nu eenmaal zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, maar wie stuurt er nu dure autodelen als kado met een lage waarde.........dus je kan pech hebben als je de L bent.

Het enige wat voordeel oplevert is als iemand het meeneemt of bijv. auto haas het btw vrij kan exporteren.

Dan kost het mij maar een paar % extra omdat de btw hier 25% is + wat administratie kosten.

Denk niet dat ze dat allemaal voor mij alleen gaan doen................begrijpelijk.

 

En dan heb ik het nog niet over de tijd, voor je het weet ben je dan 1,5 a 2 weken verder, post + douane is niet altijd even vlot hier.

 

Wel fijn dat er mee gedacht wordt! :thanks:

Alles kost hier nou eenmaal wat meer, dat is nu eenmaal zo.

 

Geldt de passatforumkorting niet in noorwegen ? Ik zou het gewoon proberen. Nee heb je etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden