Nitro68 Geplaatst 29 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2013 Gisteren ff peil gecontroleerd en vondt de olie erg stinken, dus vuldop er af gedraaid om ff goed te snuffelen. Het meurt een beetje zurig en naar ranzige dieseluitlaatgassen. Olie heb ik 6000km geleden ververst (castrol edge VW507.000) + nieuw filter, staat nu op 96000km. Rij 15km heen en 15km terug per dag, berg op en neer, geen snelweg. Zijn er meerdere die dat ook hebben? Zit er iets niet fris in de motor? Oliepeilen is een ramp met die peilstok, zwarte olie op een zwartr peilstok: niet af te lezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Een hoog oliepeil is niet ze erg als het niet veel te hoog is.. diesel in je olie is wel slecht voor de smering van o.a je turbo. Mijn vorige Passat 2.0 TDI BKP heeft daardoor ernstige schade aan de motor opgelopen incl de turbo.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 George007 Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Dat zou kunnen, zij het niet dat na dat ritje en als de tandempomp wel lekt dat ik een nieuw blok nodig heb ipv alleen een nieuwe pomp........... Nitro68 je hebt wel een dilemma. Als je nu olie ververst en dan exact afvult op max. en dan na elk ritje de peilstok controleren. Dan zal je waarschijnlijk meer weten. Nu kan je de peilstok goed aflezen dus het afvullen zal ook beter moeten zijn dus niet te veel. Misschien maak je je zorgen om niets. Succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 @Rofl Dit is nog je 1e tandempomp, toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 31 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Ja, is de 1e. Heb nog nooit wat aan de auto vernieuwd behalve olieen en filters. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 31 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Ja dat klopt. Ik heb hier overigens nog wel een tandempomp liggen. Thnx voor het aanbod. Is het een nieuwe? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Is gebruikt, een maand of twee, maar ligt intussen al heel lang in de garage. Ik dacht dat na vervanging door de garage van de eerste tandempomp het probleem was opgelost. Daarna bleek dat het nog steeds steeg en toen kwam ik erachter dat de brandstofpomp in de tank ook kapot was. Dus beide pompen maar weer vervangen maar het bleef stijgen. Dus toen de verstuivers eruit gehaald maar die waren nog goed. Omdat ook het koelwater goed op peil bleef snapte ik er niets meer van. Wat me wel opvalt is dat het peil na een beurt direct hoog is om daarna op een hoog peil te blijven. Ik doe er voorlopig maar even niets aan. Volgens mij gaat er bij een BMP ook wat minder in dan in de boekjes zou staan en dat er daardoor al direct een hoger peil waarneembaar is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 31 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 4 liter meen ik, incl. filter. Nou weet ik niet meer wat ik moet, het enige is dat ik die olie enorm vind stinken. Die geur heb ik in het verleden nooit zo waar genomen en daarop ben ik nu getriggert. En zo oud is die olie niet, maand of 5 terug ververst. Ververs 1 keer per jaar of 15k, wat het eerste komt. Het is toch weer een smak geld zo een pomp, en wie heeft dat ding na een 100k nog niet vernieuwd? Ik kan het nog even aankijken en elke ochtend ff peilen, maar ben als de dood om andere dure delen te vernaggelen...........duivelse dilemma's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Je hebt helemaal gelijk Rolf. ALS de tandempomp diesel naar de olie lekt dan lopen alle draaiende delen risico. Daarom heb ik hem toen ook vervangen. Liever 400 euro uitgeven voor niets dan 4000 euro voor alles. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 4 liter meen ik, incl. filter. Nou weet ik niet meer wat ik moet, het enige is dat ik die olie enorm vind stinken. Die geur heb ik in het verleden nooit zo waar genomen en daarop ben ik nu getriggert. En zo oud is die olie niet, maand of 5 terug ververst. Ververs 1 keer per jaar of 15k, wat het eerste komt. Het is toch weer een smak geld zo een pomp, en wie heeft dat ding na een 100k nog niet vernieuwd? Ik kan het nog even aankijken en elke ochtend ff peilen, maar ben als de dood om andere dure delen te vernaggelen...........duivelse dilemma's Helemaal eens Rolf, kan heen kwaad om nog een keer goed te peilen maar het zijn sluipmoordenaars de td pompen! Bij mij heeft ie het 176.000 km uitgehouden maar heb nog steeds het gevoel dat ie voor niks is vervangen, reden was toen een zwart brandstoffilter i.c.m. Met defecte tankpomp. Weet ondertussen wel beter. Rijd nu al meer dan 100 K met zwart brandstoffilter, hoort bij de 2.0 Tdi PD, verhoogd oliepeil is iets anders. Wanneer het peil stijgt en je ruikt echt diesel dan zou ik hem ook vervangen en de motorolie verversen. Mvg Willem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Zal een maandag even vragen hoe wij diesel in motorolie testen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 31 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Ja, ik ben benieuwd. Maar echt een verse diesellucht ruik ik niet in de olie. Zou je zo een pomp niet kunnen afpersen? Weet niet hoe hoog de uigaande druk is? 15bar of zo? Pomp vullen met brandstof, alle andere aansluitingen afsluiten en er dan 20bar op de uitgaande aansluiting zetten. Komt er ergens diesel uitlekken weet je genoeg. Of ziet ik nu onzin uit te kramen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Nee je kraamt geen onzin. Er staat zelfs in Elsawin een afpersprocedure is om de pomp te testen. Ik geloof zo uit mijn hoofd met perslucht 2 bar of zo. Is wel te doen je moet hem even uitbouwen maar hij zit op de kop dus dat is zo gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 31 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Kan je die hier neerzetten? (of emailen) Neem aan dat de lekkage bij de aandrijfas zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Ik heb het wel gevonden, maar omdat die mooie programma´s niet op 64 bit draaien heb ik hem virtueel draaien en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dan het bestandje hier krijg. Ik kan wel een printfile maken maar ik krijg hem niet uit de virtuele omgeving weg. Weet iemand dat hoe dat moet? Printfile gaat ook niet goed kan hem ook niet openen. In ieder gavel de tandempomp op het blok laten zitten en de brandstoftoevoer slang eraf halen Hier druk op zetten met perslucht 1 bar. Druk mag niet dalen gedurende 1 minuut. Thats all, Wel graag droge lucht nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2013 Ga er maar vanuit dat die pomp stuk is... Overigens kost ie met korting bij Autohaas iets van 350 euro.. @martijn PDF printer aanmaken/installeren in XPmode, dan een netwerkschijf instellen in je XPmode van een gedeelde map/schijf op je windows 7, print/save je daar naar toe. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 1 september, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2013 Autohaas zit bij mij 1600km om de hoek..........denk dat ik hem maar gewoon vervang. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2013 De post is overal.. aangetekend pakket tot 2kg naar Noorwegen is 20,60 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 2 september, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2013 Ja, klopt, en dan komt er nog import kosten en 25% btw overheen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 2 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2013 Ja, klopt, en dan komt er nog import kosten en 25% btw overheen. Rolf, ik voel een meeting in Noorwegen aankomen..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 2 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2013 Even nagevraagd: Diesel in motorolie wordt vastgesteld door een gaschromatograaf. Op basis van herkenning en een dikke database van bekende ingrediënten. Vroeger werd ook wel een vlampunt bepaald, hoger /lager dan 160 graden. Maar door alle dopes in de olie is dat niet nauwkeurig meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 2 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2013 Wie gaat nou in zo'n geisoleerd land wonen Iemand van hier die toevallig nog op wintersport naar noorwegen gaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 2 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2013 Ja, klopt, en dan komt er nog import kosten en 25% btw overheen. Ook als het als kado wordt opgestuurd ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 2 september, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2013 Nee, maar wie stuurt er nu dure autodelen als kado met een lage waarde.........dus je kan pech hebben als je de L bent. Het enige wat voordeel oplevert is als iemand het meeneemt of bijv. auto haas het btw vrij kan exporteren. Dan kost het mij maar een paar % extra omdat de btw hier 25% is + wat administratie kosten. Denk niet dat ze dat allemaal voor mij alleen gaan doen................begrijpelijk. En dan heb ik het nog niet over de tijd, voor je het weet ben je dan 1,5 a 2 weken verder, post + douane is niet altijd even vlot hier. Wel fijn dat er mee gedacht wordt! Alles kost hier nou eenmaal wat meer, dat is nu eenmaal zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 2 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2013 Nee, maar wie stuurt er nu dure autodelen als kado met een lage waarde.........dus je kan pech hebben als je de L bent.Het enige wat voordeel oplevert is als iemand het meeneemt of bijv. auto haas het btw vrij kan exporteren. Dan kost het mij maar een paar % extra omdat de btw hier 25% is + wat administratie kosten. Denk niet dat ze dat allemaal voor mij alleen gaan doen................begrijpelijk. En dan heb ik het nog niet over de tijd, voor je het weet ben je dan 1,5 a 2 weken verder, post + douane is niet altijd even vlot hier. Wel fijn dat er mee gedacht wordt! Alles kost hier nou eenmaal wat meer, dat is nu eenmaal zo. Geldt de passatforumkorting niet in noorwegen ? Ik zou het gewoon proberen. Nee heb je etc.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 3 september, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2013 Luchtfilter is ff weggehaald.........staat op de pomp een nieuwere datum dan dat de auto gebouwd is. Auto is van 3e kwartaal 2006, pomp is gemerkt met 040407.... 2007? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Nitro68
Gisteren ff peil gecontroleerd en vondt de olie erg stinken, dus vuldop er af gedraaid om ff goed te snuffelen.
Het meurt een beetje zurig en naar ranzige dieseluitlaatgassen.
Olie heb ik 6000km geleden ververst (castrol edge VW507.000) + nieuw filter, staat nu op 96000km.
Rij 15km heen en 15km terug per dag, berg op en neer, geen snelweg.
Zijn er meerdere die dat ook hebben?
Zit er iets niet fris in de motor?
Oliepeilen is een ramp met die peilstok, zwarte olie op een zwartr peilstok: niet af te lezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
26
10
5
4
Popular Days
31 aug
17
30 aug
13
29 aug
10
3 sep
8
Top Posters For This Question
Nitro68 26 posts
martijn v o 10 posts
Willem nunspeet 5 posts
Robl 4 posts
Popular Days
31 aug 2013
17 posts
30 aug 2013
13 posts
29 aug 2013
10 posts
3 sep 2013
8 posts
Posted Images
66 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten