Ga naar inhoud
  • 0

Linkerachterdeur CC: er blijft water achter onder het rubber


BlackPassat

Vraag

Herkennen CC rijders dit:

 

Bij het drogen van de auto na het wassen loop ik ook altijd de stijlen van de deuren na aan de binnenkant. Nu is het mij al een aantal malen opgevallen dat er vrij veel water achterblijft onder het rubber op de dorpel van de linkerachterdeur. Bij deze deur is het water wat achterblijft beduidend meer dan bij de andere deuren, zelfs zoveel dat als je het rubber optilt er gewoon een straaltje water wegloopt, dit blijft ook even lopen.

Ik maak het altijd droog want ik heb geen zin in roestplekken, maar ik zag het liever opgelost. Misschien heeft er iemand een suggestie?

Alvast dank voor de input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat zouden jullie doen?

 

Hoi Johan, ik zit net deze story te lezen. Interessante reactie van PON.

Mijn conclusie: PON weet niet wat het probleem is, en de TS wellicht ook niet. Dus daar begin je al mee.

Het enige wat je m.i. kunt doen denk ik is, dan langs een dealer rijden om vervolgens het probleem aan te melden n.a.v. jouw gesprek met PON en de TS laten ZIEN wat het probleem is. Vervolgens zou dan de TS moeten kunnen aangeven wat het probleem is. kunnen ze dat niet, dan wordt het gissen en zoeken bij een dealer.

 

Nou weet ik niet wat verder de afspraken zijn, maar dit alles gaat ook waarschijnlijk gepaard met een (fixe) rekening.

of gaat alles onder garantie?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel nog heel erg wat ik zal gaan doen. In het telefoongesprek werd er naar mijn idee wel op aangestuurd om ermee naar een dealer te gaan. De dealer zou dan waarschijnlijk geen oplossing hebben en de boel escaleren naar de TS. Vervolgens hebben die een concrete aanleiding om naar een oplossing te zoeken. Er werd ook gehint op "andere modellen"waarbij het probleem zich misschien ook voor zou doen. In dat geval zou het kunnen zijn dat de oplossing voor dat "andere model" dan ook toepasbaar was op de CC.

Waarom zo'n oplossing niet direct voor mijn CC beschikbaar zou zijn is me niet duidelijk, maar de bureaucratie binnen PON vraagt klaarblijkelijk om een officiële gang van zaken via de dealer. (ik lees dit eigenlijk ook in de reactie van BM-er)

 

Waar ik onrustig van werd was het idee dat ik bij een dealer aan zou komen met dit probleem en dat ze daar dan zelf iets gingen zoeken om de boel op te lossen. In het telefoongesprek noemde ik dat "gepruts van de dealer" maar dat viel niet zo goed. "Dat zijn heel kundige collega's meneer" werd me vervolgens fijntjes toegevoegd. Okay toen heb ik het omwille van het goede gesprek geherformuleerd naar "creatieve lokale initiatieven" Daarmee zou in het beste geval mijn probleem opgelost zijn, maar dan zou PON en de TS nog niet weten van een oplossing. Immers, nu hebben ze bij PON/TS geen oplossing en zolang de dealer zijn creatieve lokale oplossing niet communiceert met PON wordt de CC community er niet wijzer van. Ergo: het lerend vermogen van de organisatie is bij VW nog niet zo goed geborgd (sorry beetje beroepsdeformatie van mijn kant)

Wie Mijn Verhaal over de "krak" van de CC heeft gelezen zal begrijpen dat ik deze denktrant hanteer: dat probleem was ook niet bekend in de dealerorganisatie of bij PON. Uiteindelijk kwam de oplossing van een Russische (aan Volkswagen gelieerde)site.

 

Dit alles nog afgezien van de financiële kant van de zaak. Ik ben heus niet te beroerd om dit euvel tegen een redelijke vergoeding te laten verhelpen, ware het niet dat ik begin te denken dat het een ontwerpfout van de CC is. Inmiddels melden zich er steeds meer CC-rijder met dit probleem. Hierin zou dus eigenlijk VW zijn verantwoording moeten nemen en een oplossing moeten bieden.

Daarbij lenen dit soort klachten zich prima voor urenlange analyses, die natuurlijk een schrikbarend prijskaartje met zich meebrengen. Verder vraag ik me af in hoeverre de lokale dealer zich het lot van een ingevoerde CC wil aantrekken. Uiteindelijk hebben ze er niks aan verdiend, en Volkswagen kan dan wel een morele plicht hebben om het op te lossen, dat wil nog niet zeggen dat de dealer op de hoek dat zo voelt. (overigens heb ik destijds de keuze om een CC in te voeren mede gemaakt op basis van het gegeven dat ik er ernstig aan twijfelde op de dealer wel een CC aan mij wílde verkopen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over kosten zou ik het niet eens hebben met de dealer. Gewoon er naar toe gaan, zeggen dat je bij Pon (persoonlijk?) je issue hebt besproken, en Pon je min of meer liet weten dat ze je eigenlijk vroegen om hun ambtelijke molens in gang te zetten (middels eerdere genoemde stappen), en dat je daarom nu bij de dealer bent. Als je nog een naam van Pon of iets anders hebt wat de Dealer gaat helpen het 'proces' op te starten, dan zou ik dat zeker melden.

 

Geef ook aan dat je het idee hebt dat het mogelijk om een ontwerpfout gaat, en dat je het niet vindt passen bij de verwachting die je van zo'n auto mag hebben.

 

Om de dealer te peilen aangaande hulpvaardigheid kan je ook even vragen hoe ze met dit soort vragen omgaan. En als je dan een medewerker te pakken hebt die ook maar een beetje snapt hoe die met klanten moet omgaan, dan gaat hij je echt wel helpen.

 

Nogmaals, ik vind dat je een volkomen normale vraag stelt aan een VW-dealer. Dus hup, asap naar de beste man toe gaan. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrijdagmiddag heb ik met de hulp van Marko dan toch maar een NaviLock geinstalleerd. Ik vind het nog steeds geen porum die leijke paddestoeltjes in mijn dashboard maar een beetje nachtrust is me ook wat waard (met alle berichtgevingen de laatste tijd over rondtrekkende bendes die RNS-en lopen te klauwen, sta ik bij het minste geluidje drie keer per nacht naar buiten te turen)

Ondanks dat het niet allemaal even soepel ging, heeft Marko het overzicht bewaard en de klus geklaard. Nogmaals dank daarvoor Marko.

Geen geweldige kwaliteit maar toch maar een fotootje:

DSCF1016.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst even een excuus: de vorige keer was ik in de veronderstelling dat ik een update (van de plaatsing van de Navilock) in "Mijn Verhaal" plaatste. Ik had niet in de gaten dat ik in het speciaal voor het waterprobleem geopende topic zat te posten.

Mocht er een moderator zich geroepen voelen om het Navilock gedeelte te verplaatsen naar Mijn Verhaal dan graag, ik geloof niet dat ik dat zelf voor elkaar krijg.

 

Dan even terug naar het oorspronkelijke onderwerp van dit topic: de wateroverlast bij de achterdeuren.

Ik neem jullie weer mee in het verhaal vanaf het dwingende advies van Pon om contact op te nemen met een dealer. Veel zin had ik daar niet in maar enkele forumleden hebben me toch overtuigd van het nut van deze actie. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om telefonisch contact op te nemen met de dealer in Breda: van Tilburg Bastianen. Aan de telefoon trof ik de medewerker die daar met garantiezaken belast is. Ik legde hem mijn kwestie voor; de onbekendheid van de Technisch Specialisten met mijn waterprobleem en het daaropvolgende advies om met een dealer contact op te nemen. Nou daar moest ik niet teveel van verwachten werd me direct verteld: "dat kost een hoop geld meneer, wij doen dat niet voor niks"

Ik heb aangegeven dat ik het geen probleem vond om een redelijke bijdrage te betalen mits die direct vooraf ging aan de oplossing van het probleem. Urenlange analyses die uiteindelijk tot de conclusie zouden leiden dat het een onbekend probleem is helpen mij, en de vele andere Passatrijders met dit probleem, niet verder. Ik zie mezelf in deze ook een beetje als de burger die een proefproces begint: ik wil een oplossing, niet alleen om er zelf beter van te worden, maar ook om de rest van de VW community (én voor mijn part Volkswagen zelf) beter van te laten worden. Daarnaast heb ik ook verteld dat het mij een beetje een procedurekwestie leek: Pon heeft een doorzending van een probleem door de dealerorganisatie nodig om een kwestie werkelijk op te kunnen pakken. Ik proefde wel dat de medewerker er een beetje van baalde dat TB dan juist de dealer van mijn keuze was geworden.

 

Uiteindelijk heb ik nog vrij uitvoering verslag gedaan van hoe het allemaal is gelopen en aan het eind van het gesprek kreeg ik het verzoek om het Youtube filmpje dan maar door te sturen. De medewerker garantiezaken ging dat voorleggen aan de chef werkplaats en zou vervolgens met mij contact opnemen.

 

Wordt hopelijk vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn laatste actie was het doorsturen van het filmpje aan de "Coördinator klantenservice en garantie".

Hierop kreeg ik de volgende reactie:

quote:

Het bijgevoegde bestand is door onze werkplaats bekeken, aan de hand van deze beelden is er geen mogelijkheid om een oorzaak te noemen.
Indien u wilt dat wij deze lekkage voor u verhelpen zal dit echt in onze werkplaats moeten gebeuren.

Tevens heb ik vernomen vanuit onze werkplaats dat de importeurs-werkplaats, waar u over sprak, geen auto’s in behandeling  neemt die niet meer in de fabrieksgarantie zitten.

unquote

 

Mijn gevoel dat VW niet staat te trappelen om dit op te lossen is voor de zoveelste keer bevestigd. Ik laat het er maar bij. Bij de wekelijkse wasbeurt neem ik in het droogproces de binnenkanten van de deuren toch altijd mee. Hierdoor zal er volgens mij geen roestschade ontstaan door (langdurig) stilstaand water.

 

Teleurstellend blijft het allemaal wel. Heeft er ooit iemand iets van gemerkt dat dit forum wordt meegelezen door PON? Hier vinden ze talloze gratis adviezen hoe de service en klanttevredenheid verbeterd kan worden, veel goedkoper dan een willekeurige externe consultant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist terug van de autowas cabine, n.a. van dit topic even extra goed gekeken naar water tussen of onder de rubbers.

 

Maar buitenom de gebruikelijke druppeltjes zoals op de foto's hierboven, die ik met een droog doekje even afdoet, heb ik geen water tussen of net onder de rubbers zitten.

Toch is er een behoorlijke hoeveel water gebruikt, maar kan echt niets vinden.

Wellicht dat ze het later opgelost hebben, of ik heb niet goed gekeken ? (rubbers toch aardig opgetild door vingers tussen te steken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mijn auto is er geen structurele oplossing. Na iedere wasbeurt trek ik de rubbers een beetje omhoog en laat ik het verzamelde water eruitlopen, vervolgens droog ik het nog met een een dryingtowel.

Ik hoor steeds vaker dat het ook bij andere modellen voorkomt @@MarcelTDI170.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet niet of dit is wat jullie bedoelen maar heb vandaag na het wassen van de auto en daarna naar het probleem gezocht en constateerde alleen bij de linkerachter portier dit, wat bij de rest van de deuren gewoon droog was

 

algjm8.jpg

 

 

 

 

 

Hudeck, het water op de dorpel verontrust me niet zo. Je zou eens ter hoogte van het "streepje water" het rubber met duim en wijsvinger omhoog moet trekken als je de volgende keer dat spoortje weer ziet. In mijn gevaal begint er dan gewoon een stroompje water op gang te komen wat minstens 10 seconden aanhoudt. De moeite van het controleren waard lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet ik ook eens na gaan kijken, 3C variant links achter ook beetje vochtig na het poetsen.

Deur stellen is dat zelf gemakkelijk te doen? @@MarcelTDI170

Ik heb er 30 euro voor betaald bij de dealer. Maar je zou zelf wel de slotplaatjes al wat naar binnen kunnen proberen te stellen, misschien dat dat al helpt. Deze kunnen gewoon los met torx, iets naar binnen drukken en weer vastzetten.

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden