Ga naar inhoud
  • 0

Linkerachterdeur CC: er blijft water achter onder het rubber


BlackPassat

Vraag

Herkennen CC rijders dit:

 

Bij het drogen van de auto na het wassen loop ik ook altijd de stijlen van de deuren na aan de binnenkant. Nu is het mij al een aantal malen opgevallen dat er vrij veel water achterblijft onder het rubber op de dorpel van de linkerachterdeur. Bij deze deur is het water wat achterblijft beduidend meer dan bij de andere deuren, zelfs zoveel dat als je het rubber optilt er gewoon een straaltje water wegloopt, dit blijft ook even lopen.

Ik maak het altijd droog want ik heb geen zin in roestplekken, maar ik zag het liever opgelost. Misschien heeft er iemand een suggestie?

Alvast dank voor de input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Johan, vandaag mij auto is gewassen en wat blijkt er blijft iid erg veel water onder het deur rubber te blijven staan. Bij mij alle 2 de achter deuren. Dat water zit wel onder het rubber en niet er achter, meer achter de knik in het rubber. Ook heb ik gemerkt dat dat water van boven langs de zij kant van deur komt en dan achter het rubber blijft zitten, zou het rubber paar mm korter zijn dan zou daar geen last van zijn. Opzich maak ik me niet echt zorgen, lak waar het water blijft staan zit er dik op. Het is natuurlijk alleen vervelend met droog maken, dus eigenlijk wel een beetje een ontwerp fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha typisch dat dit dus bij meer CC's voorkomt, ik vind het inderdaad een ontwerpfout. Je kunt wel denken dat er inderdaad genoeg lak op de dorpel zit, maar als daar jaar in jaar uit water blijft staan dan kun je erop wachten dat het een keer fout gaat, en er roest ontstaat.

Voor de zekerheid maak ik het na iedere wasbeurt (en dat is eigenlijk wekelijks) netjes droog daar, zoals ik eigenlijk alle "sluitdelen" (kofferklep, motorkap en deuren) aan de binnenkant droog maak na het wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is er eindelijk eens van gekomen om een filmpje te maken van het water wat achterblijft onder het deurrubber van de linkerachterdeur van de CC.

Filmpje en bijgeleverd commentaar is niet van topkwaliteit maar ik denk dat collega CC rijders er wat aan kunnen hebben, gezien de hoeveelheid die er bij mij achterblijft (en geloof me als ik zeg dat het deze keer erg meevalt) Zeker met de vorstperiode in aankomst lijkt het me toch handig om dit in de gaten te houden.

 

 

 

Mochten er mensen zijn die dit probleem herkennen, en er een oplossing voor hebben post het dan svp in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het insturen van mijn mailtje ontving ik de volgende bevestiging:

Geachte heer/mevrouw,

 

Bedankt voor uw e-mail. Wij hebben uw vraag of klacht in goede orde ontvangen en deze geregistreerd onder contactnummer 289***.

Eén van de medewerkers van de klantenservice behandelt uw vraag of klacht. Binnen uiterlijk drie werkdagen krijgt u bericht.

 

Met vriendelijke groet,

Baudina Speerstra

Manager Volkswagen Klantenservice

 

De drie werkdagen zijn inmiddels voorbij, maar ik wacht geduldig af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag - na precies vijf werkdagen- heeft de klantenservice het al voor elkaar om het mailtje bij de juiste persoon te bezorgen.

 

Quote:

U vraag over de lekkage heb ik doorgegeven aan onze klachtenspecialisten.

Mijn collega benadert u binnen tien werkdagen met een antwoord.

 

In verband met de feestdagen en daardoor een lagere bezetting lukt het niet altijd om u binnen 10 werkdagen een reactie op uw klacht te geven. Uiteraard streeft de klachtenspecialist hier wel naar.

 

Hartelijk dank voor uw begrip, ik wens u fijne feestdagen toe.

Unquote

 

De tien werkdagen verstrijken op woensdag 8 januari, ik wacht geduldig af en zal jullie weer updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal jullie misschien verbazen, maar ik heb nog niks van onze vrienden en vriendinnen uit Leusden mogen vernemen.

Inmiddels zitten we op de elfde werkdag na het mailtje. Als ik morgen tijd heb zal ik eens een remindertje sturen.

Huub je bent te laat: we komen er net met een man of vijftig vandaan :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag maar eens een vriendelijk remindertje uitgestuurd naar de klantenservice van Pon. Uiteraard krijg je dan weer zo'n geautomatiseerd bericht met "We hebben uw klacht ontvangen en geregistreerd bla bla bla"

:angry::angry: Wanneer reageert er nou eens een echt mens op dit soort dingen?

Het begrip "Klantenservice" is de laatste jaren behoorlijk aan erosie onderhevig geweest, daar plukken we nu de vruchten van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op dinsdag 14 januari ontving ik de finale reactie van Pon. Daarnaast werd er ook nog even nagebeld om aan te geven dat ik altijd contact op mocht nemen als er nog vragen waren.

 

Quote

Ik refereer hierbij aan uw e-mail betreft uw Volkswagen Passat CC.

Door o.a de feestdagen heeft onze reactie naar u toe helaas langer geduurd dan gebruikelijk. Onze excuses hiervoor.

Graag informeer ik u als volgt.

 

U geeft aan dat er onder de rubbers van de deuren water blijft staan na een wasbeurt. ( Zoals op de video's duidelijk te zien is.)

Wij kennen dit niet als een zijnde een' bekend' probleem. Een modificatie is er voor de Passat CC dan ook niet beschikbaar.

 

Ik adviseer u wel om uw auto aan te bieden bij de officiële Volkswagen -dealer. Deze kan, indien gewenst de kwestie voorleggen aan onze Technische Specialisten. Zij kunnen dan, in overleg kijken of er een aanpassing van de rubbers mogelijk is.

Unquote

 

In eerste instantie vond ik het vreemd dat ik naar de dealer gestuurd werd. Uit de uitleg bij de rondleiding had ik immers begrepen dat problemen die bij de dealer niet tot een oplossing komen, door de Technisch Specialisten van de Dealerorganisatie vaak wel tot een oplossing gebracht worden. Teruggaan naar de dealer zou dus een onlogische zet zijn want als dit een bekend probleem is dan zouden de Technisch Specialisten toch op de hoogte moeten zijn?

Daarom heb ik gebruikt gemaakt van het aanbod om nog even telefonisch verduidelijking te krijgen. Het gaat te ver om het hele -overigens plezierige- gesprek uit te schrijven maar ik heb de volgende conclusies getrokken:

* nav mijn vraag is "in het systeem gekeken" bij PON; daaruit kwamen geen bekende problemen mbt de afwatering van mijn type.

* mijn veronderstelling dat de dealer het dan ook niet op kan lossen omdat die zich uiteindelijk zou baseren op datzelfde systeem, was volgens de klantenservice onterecht. Een probleem kan pas bij de TS worden aangemeld als de dealer vaststelt dat er geen oplossing is.

* na herhaaldelijk doorvragen werd duidelijk dat er weliswaar geen problemen met de CC bekend waren, maar dat het "best zo zou kúnnen zijn, dat dit probleem wel bij een ander type of VW model bekend zou zijn". Dan zou de oplossing voor dat specifieke probleem ook weleens van toepassing kunnen zijn op de CC.

* omdat de klantenservice wel in de gaten had dat ik weinig animo om me op basis van dit verhaal bij de dealer te melden, werd er nog op geheimzinnige wijze aan toegevoegd dat dit toch wel verstandig zou zijn omdat er "wellicht een oplossing voorhanden was". Ik bleef in vertwijfeling achter: er lijkt dus een oplossing te zijn voor een formeel niet bij de dealerorganisatie bekend probleem.

 

Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit zelfde probleem ook bij de rechter achterdeur van mijn Passat C3, daar loopt inderdaad na regen of wassen een hele straal water tussen de rubbers uit. Ik heb nog niet echt goed onderzocht waar het water nu precies blijft staan en waar het nu precies vandaan komt, zal dit binnenkort toch eens gaan doen.

Ik vermoed dat het toch een soort van ongelijkheid in de montage van de deuren cq rubbers is, een paar millimeter kan al genoeg zijn om water niet goed weg te laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb dit zelfde probleem ook bij de rechter achterdeur van mijn Passat C3, daar loopt inderdaad na regen of wassen een hele straal water tussen de rubbers uit. Ik heb nog niet echt goed onderzocht waar het water nu precies blijft staan en waar het nu precies vandaan komt, zal dit binnenkort toch eens gaan doen.

Ik vermoed dat het toch een soort van ongelijkheid in de montage van de deuren cq rubbers is, een paar millimeter kan al genoeg zijn om water niet goed weg te laten lopen.

 

Ik vermoed dat bij jou de metalen binnenplaat dan niet meer goed aansluit op de deur. Heb ik ook gehad bij mijn rechter voorportier. Dan loopt er water langs de ruit en het rubber de deur in en kan tussen de binnenplaat langs naar het binnenste deel van de deur lopen. Dan komt het water langs je binnenbekleding van de deur.

viewtopic.php?f=195&t=49984&p=625600#p625600

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Johan,

 

Ik zou inderdaad naar de dealer gaan, en het proces daar in gang zetten. Ze zeggen:"Wij kennen dit niet als een zijnde een' bekend' probleem. Een modificatie is er voor de Passat CC dan ook niet beschikbaar. "

 

Ik zie dit als een oproep van hen aan jou om je toch vooral maar te melden, zodat er in hun systeem geregistreerd is dat dit nu door een klant als een probleem wordt gezien. En niet alleen dat, hij wil er ook graag een oplossing voor.

 

Volgens mij moet je ze even helpen om hun ambtelijke molens in gang te zetten, en mijn advies is om dat te doen.

 

Ik zou wel bij iedereen die je hierover spreekt (personeel bij de dealer, mogelijk straks een TS-er) vragen wat zij denken voor je te kunnen betekenen (hoeveel 'ruimte/zeggenschap' hebben ze), welke mogelijkheden ze zien, en wie verantwoordelijk is om je over de voortgang op de hoogte te houden. Mocht er iets mis gaan, dan kan je vervolgens aan Pon haarfijn uitleggen hoe het zit en waar hun proces stokt. In principe zou je je over het proces geen zorgen moeten maken, de dealer en Pon zouden volwassen genoeg moeten zijn om dit zelf te weten en daar naar te handelen, maar gezien je twijfel kan dit je misschien wat helpen.

 

 

 

In mijn optiek stel je een terechte vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb dit zelfde probleem ook bij de rechter achterdeur van mijn Passat C3, daar loopt inderdaad na regen of wassen een hele straal water tussen de rubbers uit. Ik heb nog niet echt goed onderzocht waar het water nu precies blijft staan en waar het nu precies vandaan komt, zal dit binnenkort toch eens gaan doen.

Ik vermoed dat het toch een soort van ongelijkheid in de montage van de deuren cq rubbers is, een paar millimeter kan al genoeg zijn om water niet goed weg te laten lopen.

 

Ik vermoed dat bij jou de metalen binnenplaat dan niet meer goed aansluit op de deur. Heb ik ook gehad bij mijn rechter voorportier. Dan loopt er water langs de ruit en het rubber de deur in en kan tussen de binnenplaat langs naar het binnenste deel van de deur lopen. Dan komt het water langs je binnenbekleding van de deur.

viewtopic.php?f=195&t=49984&p=625600#p625600

Dat zou misschien kunnen, die ruit is een keer vernieuwd omdat een of andere onverlaat de ruit had ingeslagen. Misschien hebben ze de ruit en binnenplaat niet goed gemonteerd. Ga dat eens onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Theo, aha "goed" om te horen dat het ook bij de 3C een euvel is. Misschien doelde de klantenservice erop dat het bij een ander model (de 3C ipv de CC) al een bekend probleem kon zijn.

@ Erwin, dank voor de link ik ga me daar nogeens in verdiepen. Al moet ik vooraf zeggen dat ik die metalen plaat allerminst verdenk. In het geval dat het daar vandaan komt dan zou ik toch op deur ook waterspoortjes moeten zien? dat is niet het geval.

@BM-er, ik proefde in het gesprek een groot verschil tussen het theoretische verhaal van de klantenservice, de ervaringen die ikzelf heb met de dealer(s) en mijn visie op hoe een (kwaliteits)verbeteringsproces zou moeten lopen. Ik word door jouw reactie bevestigd in mijn vermoedens.

 

Allen dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Johan,

Mijn antwoord was meer voor Alfred bedoeld. Wat niet wegneemt dat ook bij jou dit een rol kan spelen, maar dat weet ik niet.

 

In mijn geval was het wel zichtbaar aan de onderzijde van de binnenbekleding van de deur. Daar zaten minimale watersporen na wassen / regen. Na het verwijderen van de binnenbekleding was meer water zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden