Ga naar inhoud
  • 0

veerpootbrug


antonio

Vraag

Afgelopen meeting heeft Richard (PassatVW) me op een idee gebracht: een veerpootbrug.

 

Dus ik ben dit weekend aan de slag gegaan. Richard zal de KB op de site zetten.

 

Ik zal vast een paar foto's plaatsen.

 

2vj95xc.jpg

 

2i042zc.jpg

 

40calg2.jpg

 

2rf4yfa.jpg

 

2yoekxz.jpg

 

2i8gifq.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moest toch wat meer doen om de zaak bij de airco leiding goed te krijgen, 1 gelaste bout eraf en draad tappen in de crossbar anders zou de bout er niet in willen en te veel tegen de leiding zitten.

 

Passagierszijde met aanpassingen tbv aircoleiding

strutbar01.jpg

 

Bestuurderszijde

strutbar02.jpg

 

Crossbar

strutbar03.jpg

 

Crossbar passagierszijde

strutbar04.jpg

 

Crossbar bij rembekrachtiging

strutbar05.jpg

 

Crossbar bestuurderszijde

strutbar06.jpg

 

Voor bescherming van die aircoleiding zit er een stukje rubberen slang.

strutbar07.jpg

 

strutbar08.jpg

 

strutbar09.jpg

 

THV Brakebooster, zal wel nodig zijn geweest ivm de hoogte van de crossbar, de bar heeft een maat van 40x8

strutbar10.jpg

 

strutbar11.jpg

 

Bestuurderszijde

strutbar12.jpg

 

Ik heb er nog niet mee gereden dus nog geen rij-impressie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, die aircoleiding schijnt bij 3B's veel meer in de weg te zitten dan bij de 3BGtjes. Ik baalde er wel een beetje van, ook omdat die passagierszijde nog zo weinig "vlees" heeft op de crossbar, hoop maar dat het zo goed blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja, die aircoleiding schijnt bij 3B's veel meer in de weg te zitten dan bij de 3BGtjes. Ik baalde er wel een beetje van, ook omdat die passagierszijde nog zo weinig "vlees" heeft op de crossbar, hoop maar dat het zo goed blijft.

 

Ik had dat ook al eens gelezen maar wist niet dat er maar zo weing ruimte was :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja, die aircoleiding schijnt bij 3B's veel meer in de weg te zitten dan bij de 3BGtjes. Ik baalde er wel een beetje van, ook omdat die passagierszijde nog zo weinig "vlees" heeft op de crossbar, hoop maar dat het zo goed blijft.

 

Ik kad de eerste x er ook veel te veel afgezaagd, Vorige week heb ik een nieuwe gemaakt, en de aircoleiding lichtelijk een eindje in de goede richting geholpen en ook voorzien van zon stukje slang, verder heb ik nergens iets aangepast en passen alle boutgaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mn airco moet binnenkort toch opnieuw gevuld worden aangezien ik er een nieuw filter/droger opgezet heb. ik denk dat ik dan daar de leiding even losdraai en hem met de hand nog iets meer buig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de veerpootbrug gemonteerd en het verschil in het rijden is minimaal (op het korte stukje wat ik heb gereden). Ik heb het idee dat de voorkant harder/stijver is geworden, maar erg duidelijk is het verschil niet. Wellicht reageert de auto beter op snelle stuurbewegingen, maar dat verschil is niet heel duidelijk aanwezig. Eerst maar eens wat meer kilometers maken en kijken of ik dan kan merken dat het echt verschil uitmaakt.

 

Kan overigens best zijn dat als ik nu in een passat stap die het niet heeft (brace en veerpootbrug) dat het verschil wel weer merkbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden