Ga naar inhoud
  • 0

veerpootbrug


antonio

Vraag

Afgelopen meeting heeft Richard (PassatVW) me op een idee gebracht: een veerpootbrug.

 

Dus ik ben dit weekend aan de slag gegaan. Richard zal de KB op de site zetten.

 

Ik zal vast een paar foto's plaatsen.

 

2vj95xc.jpg

 

2i042zc.jpg

 

40calg2.jpg

 

2rf4yfa.jpg

 

2yoekxz.jpg

 

2i8gifq.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee niet helemaal. Ik heb de steunen links en rechts gekocht (zijn voor audi a6) De dwarse steun heb ik wel zelf gemaakt, aangezien je die van de audi a6 toch moet aanpassen. Ik heb hem daarna in de kleur van mijn auto gespoten.

 

p.s. ik heb nog een dwarse steun liggen voor wie wil. Die kost toch 30 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat voor materiaal en maat heb je genomen voor de overbrugging? Zit er ook aan te denken om alleen de eindstukken en bouten te kopen en de overspanning zelf te maken als ik toch moet gaan boren.

 

Materiaal is metaal:

 

de maat is: 742 mm lang, 30 mm breed, 8 mm dik

 

De binnenste twee gaten moeten 661,5 mm en de buitenste gaten 711,5 mm uit elkaar zijn.(gaten van 9 mm)

 

Ik zal er een tekening van maken.

 

De bouten heb ik in rvs gebruikt 8 x 25 mm ( heb ik nog genoeg liggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat voor materiaal en maat heb je genomen voor de overbrugging? Zit er ook aan te denken om alleen de eindstukken en bouten te kopen en de overspanning zelf te maken als ik toch moet gaan boren.

 

Materiaal is metaal:

 

de maat is: 742 mm lang, 30 mm breed, 8 mm dik

 

De binnenste twee gaten moeten 661,5 mm en de buitenste gaten 711,5 mm uit elkaar zijn.(gaten van 9 mm)

 

Ik zal er een tekening van maken.

 

De bouten heb ik in rvs gebruikt 8 x 25 mm ( heb ik nog genoeg liggen)

 

Thanks! was het staal / ijzer? Ik heb ergens gelezen dat het wordt aangeraden om bouten met een selflocking kraag te gebruiken. Deze kunnen vaster worden aangedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is staal. Ik heb er wel voor gezorgd dat er geen speling zit in de gaten en ik heb rvs schroeven gebruikt Die kun je ook strak aandraaien. Plus die roesten niet :lol:

 

Ik heb er ook revetten onder gebruikt. 1 platte en 1 gebroken revette (ik weet de naam niet in het nederlands ).glover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
niet om je project af te katten, maar is 8mm bladveer wel sterk genoeg ?

 

moet je niet stijvere verbinding maken om dit echt effect te laten hebben?

 

gr Jee

 

De originel is maar 7 mm dus ik neem aan dat dit goed (beter) is. De stang gaat van links naar rechts een beetje moeilijk uitleggen Maar dit is sterk genoeg. Hij hoeft niet te buigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden