Ga naar inhoud
  • 0

passat tdi 110 pk uit 97 tunen, wie weet hoe en wat?


Dave -TDI-

Vraag

hallo mensen, ik heb besloten dat mijn passat wat sneller moet worden, ik heb hier en daar al wat gelezen, maar ik blijf toch met nog wat vragen zitten.

Kan het tunen alleen maar door middel van een zogenaamde ''powerbox'' of zijn er ook andere manieren voor? Ook heb ik gehoord dat een volkswagen niet zuiniger gaat worden, en dat er niets herprogrammeerbaar is. Toch moet een vermogenwinst van +/- 30pk haalbaar zijn, maar is dit doormiddel van meer brandstof in te spuiten, of gaat hier de turbodruk ook omhoog??

Als iemand een adresje weet aan te raden hoor ik het graag!!

 

mvg,

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
hallo mensen, ik heb besloten dat mijn passat wat sneller moet worden, ik heb hier en daar al wat gelezen, maar ik blijf toch met nog wat vragen zitten.

Kan het tunen alleen maar door middel van een zogenaamde ''powerbox'' of zijn er ook andere manieren voor? Ook heb ik gehoord dat een volkswagen niet zuiniger gaat worden, en dat er niets herprogrammeerbaar is. Toch moet een vermogenwinst van +/- 30pk haalbaar zijn, maar is dit doormiddel van meer brandstof in te spuiten, of gaat hier de turbodruk ook omhoog??

Als iemand een adresje weet aan te raden hoor ik het graag!!

 

mvg,

Dave

 

Ik zou zeker GEEN powerbox nemen aangezien deze gewoon de computer voor de gek houd en alleen maar meer brandstof inspuit.

 

De chip is zeker goed te herprogrammeren, neem eens contact op met JDEngineering in Lochem, Jos_br in Uffelte of TurboJohan in Lutjegast... welliswaar niet in de buurt bij je maar wel aan te raden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik sluit me aan bij Vdub (Matthijs) G E E N P O W E R B O X. 30 PK erbij voor een 110 pk is zondermeer mogelijk. Een groot probleem van die boxen, behalve alle ellende met zuigers e.d. is dat de turbodruk hetzelfde blijft, gevolg rookbom. Bij een goede chip wordt de hoeveelheid brandstof en turbodruk op elkaar afgesteld, uiteraard binnen aanvaardbare grenzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeeland! Ja daar kom ik ook vandaan, er is hier niet zo gek veel te doen wat betreft het laten tunen van je wagen. Je komt dan al gauw uit in België. Hier heb ik echter slechte ervaring mee, dus ben ik naar het Limburgse getuft en de wagen verzekerd laten tunen bij DigiTune.

Ik heb dan wel geen diesel, maar mijn wagen V5 2.3 rijd mooi op +/- 1L/12km bij normaal gebruik, en dat is een uitzonderlijke prestatie al zeg ik het zelf. Powerbox is not done, hier moet je gewoonweg niet aan beginnen. Dat is leuk als je in een oude brik rijd waar je zo af en toe ook bij de Aldi je tankje even vult met slaolie. Dit kan ook zijn charme hebben, maar voor het echte werk moet je toch echt naar de tuner. Ze kunnen het tegenwoordig ook bij de reguliere dealer, Auto Poppe in terneuzen tuned ook voor z’n dikke 700+ euri’s.

Als het goed gebeurt wordt je wagen zuiniger en sneller, en daar zit het hem nu juist. De verleiding om die extra PK’s aan te spreken kost ook extra brandstof. Maar als jij je normale rijstijl aanhoud scheelt dit aanzienlijk in de brandstofkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kat moet zeker leeg voor betere spoeling, Egr afsluiten en een leuk filtertje BMC cda of inleg patroon van K&N

 

Met pp764 verstuivers en chipje op maat haal je 160pk en 350Nm koppel.

Denk dat je dan rond de 700-800€ verder een leuk breedband motortje hebt.

 

Wil je hoger, moet je gaan denken aan andere uitlaat 63mm 130pk turbo en 12mm naald in je pomp. dan kan je 190pk en 450Nm halen..

 

Hoger dan 190pk moet je gaan denken aan drijfstangen en zuigers... Wil je de boel stabiel houden.

 

grtz..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kat moet zeker leeg voor betere spoeling, Egr afsluiten en een leuk filtertje BMC cda of inleg patroon van K&N

 

Met pp764 verstuivers en chipje op maat haal je 160pk en 350Nm koppel.

Denk dat je dan rond de 700-800€ verder een leuk breedband motortje hebt.

 

Wil je hoger, moet je gaan denken aan andere uitlaat 63mm 130pk turbo en 12mm naald in je pomp. dan kan je 190pk en 450Nm halen..

 

Hoger dan 190pk moet je gaan denken aan drijfstangen en zuigers... Wil je de boel stabiel houden.

 

grtz..

 

Je haalt wel meer zonder die andere verstuivers hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zuiniger worden zal marginaal zijn, zeker als je het vermogen aanspreekt zal ie eerder meer gaan verbruiken dan minder. Indien jouw auto wel veel zuiniger gaat lopen dan hebben ze er eerder wat pk's afgehaald dan bijgedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kat moet zeker leeg voor betere spoeling, Egr afsluiten en een leuk filtertje BMC cda of inleg patroon van K&N

 

Met pp764 verstuivers en chipje op maat haal je 160pk en 350Nm koppel.

Denk dat je dan rond de 700-800€ verder een leuk breedband motortje hebt.

 

Wil je hoger, moet je gaan denken aan andere uitlaat 63mm 130pk turbo en 12mm naald in je pomp. dan kan je 190pk en 450Nm halen..

 

Hoger dan 190pk moet je gaan denken aan drijfstangen en zuigers... Wil je de boel stabiel houden.

 

 

 

 

 

dit is interressant! maar 190pk en 450Nm.......neh, hij heeft vandaag net de 3 ton aangetikt, maar die 3 ton is wel zuivere snelwegkilometers......lijkt me niet zo verstandig.

Als ik een peekaatje of 30 erbij wil, en dit niet constant aanspreek, is dit dan schadelijk voor mijn motortje met 3 ton op de teller? Hij staat er verder in uitmuntende staat bij en heeft altijd op tijd zijn beurten gehad.

Als dit mogelijk is en verantwoord voor de motor, wie kan mij dan op weg helpen??

 

groeten,

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Andere filter zou ik zelf niet zo snel doen ivm met je lucht massa meter deze begeeft het sneller door de geoliede vervangingsfilters beter kun je dat orgineel houden. Let wel dat ik niet uit eigen ervaring spreek maar wel op meerdere fora's lees. Maar een goede chip icm andere verstuivers en egr en kat leeg dan kom je al een heel eind.

 

Succes

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

 

dit is interressant! maar 190pk en 450Nm.......neh, hij heeft vandaag net de 3 ton aangetikt, maar die 3 ton is wel zuivere snelwegkilometers......lijkt me niet zo verstandig.

Als ik een peekaatje of 30 erbij wil, en dit niet constant aanspreek, is dit dan schadelijk voor mijn motortje met 3 ton op de teller? Hij staat er verder in uitmuntende staat bij en heeft altijd op tijd zijn beurten gehad.

Als dit mogelijk is en verantwoord voor de motor, wie kan mij dan op weg helpen??

 

groeten,

Dave

 

Tja.. vertrouwen in je blok.. de mijne heeft de ca 170pk setup, dwz, ppp764, chip daarop aangepast, FMIC, kat leeg, egr weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Andere filter zou ik zelf niet zo snel doen ivm met je lucht massa meter deze begeeft het sneller door de geoliede vervangingsfilters beter kun je dat orgineel houden. Let wel dat ik niet uit eigen ervaring spreek maar wel op meerdere fora's lees. Maar een goede chip icm andere verstuivers en egr en kat leeg dan kom je al een heel eind.

 

Succes

 

Grtz. Den

 

Filter voegt niets toe bij een TDI.

 

Vorig jaar hebben we bij de TDIclub een test gehouden op een Golf IV met het hieronder volgend resultaat. De grafiek met 3 verschillende filters:

- K&N filter

- Origineel filter

- BMC-cda filter

 

De resultaten:

 

 

K&N filter: 164,8pk @ 3347rpm / 391nm @ 2412rpm

Origineel: 161,5pk @ 3326rpm / 393nm @ 2363rpm

BMC-cda: 163,5pk @ 3324rpm / 388nm @ 2407rpm

 

Kortom, het maakt geen ene reet uit wat soort soort/merk/type luchtfilter je hebt op een TDI, het is allemaal één pot nat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden