Ga naar inhoud

  • 0

Welke velg nemen onder R36look Mocca


PassatMotion

welke velg kiezen  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. welke velg kiezen

    • Chicago
      4
    • TT RS
      4
    • R36
      37
    • Ander
      5


Vraag

Weet niet wat kiezen na de ombouw naar R36look en laat even jullie de keuze.

Bedoeling is om OEM velg te nemen en geen Replica indien mogelijk

Hier foto's in zelfde uitvoering en kleur.

Velgen maat:

Chicago / R36 : 8j x18 ET44

TT RS : 9.0jx 19 ET 52

Weet niet of ET 52 past en hoe het er onder zou staan.

Dacht dat ET52 dieper in zit maar de velg is wel breder.

 

post-5402-1423827691,6524_thumb.png

post-5402-1423827692,043_thumb.png

post-5402-1423827696,5584_thumb.jpg

Zie je liever naar jouw mening een ander velg geef een voorbeeld

En je ongezoute mening is ook gewenst :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
idd de tornado's hebben wel wat weg van de chicago's enkel is de ruimte tussen de spaken iets groter en is de binnenkant zwart ipv antraciet (bij chicago).

Rij zelf ook op OEM chicago en moet zeggen dat ik ze nog steeds niet beu ben, de AEZ excite dark was ik sneller beu.

Nu zitten er ook Chicago's onder en zag hem gisteren op de afgesloten parking en vondt hem er mooi op staan.

Dus twijfel - twijfel :embarassed: dus afwachten tot na de R36kit

Was wel triest om te zien mijn wagen gedemonteerd tussen al die andere ongevalwagens. :(

Standaard Chicago's zijn antraciet, de Individual Chicago's zijn zwartglans, Replica's zijn ook zwart maar niet zelfde je ziet het verschil.

De Tornados zijn opener en fijner nadeel weer zijn dan weer andere banden 19" :| . - nu 18" -

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mja, zijn er wel meer die onder de 3C 19" hebben liggen, zal zeker geen mis zicht zijn.

Enkel de keuring die er een probleem zal van maken.

Heb je ook bericht gehad van de keuring om de wagen voor te rijden naar een station voor keuring na ongeval ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook bericht gehad van de keuring om de wagen voor te rijden naar een station voor keuring na ongeval ?

Nog nooit meegemaakt vroeger.

Eigenlijk is het ongeval enkel blik schade, verder is er niets ergs geraakt.

Op zich loopt de schade snel op als er Xenon's in zitten en de afhandeling heeft wat geduurd omdat de expert meermaals moest komen bij demontage.

Dit vanwege bijgeplaatste onderdelen.

Herstelling zal nog z'n 2 weken duren al bij al zal alles dan ca 5weken in beslag genomen hebben.

En misschien dat hij dan daarna een oproep zal krijgen voor herkeuring.

In het schadebestek is er niets van vermeld aangezien dit toch weer extra kosten zijn dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had daar ook nog nooit van gehoord maar kreeg deze brief in de bus na mijn aanrijding in Frankrijk.

Misschien omdat dit een ongeval was buiten België dat de instanties op de hoogte waren van dit ongeval.

Heb dan de wagen moeten voorrijden in een station dat geschikt is voor deze keuring - chassis word op meerdere punten opgemeten of dit nog recht is.

Keuring kostte mij een 150eur maar heb deze kosten kunnen terughalen via de tegenpartij aangezien ik niet in fout was.

 

En eigenlijk als onder de wagen een verlagingsset monteert, moet je deze ook voorrijden in een station voor een keuring na ongeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zag daarnet een advertentie van een audi R8 die te koop stond, daaronder zaten genesis velgen en moet zeggen dat ik het wel wat vond.

http://www.2dehands.be/autos/autos/audi/audi-r8-v8fsi-r-tronic-2009-19000km-full-option-133967808.html

Genesis volt HG

VOLT%20HG.jpg

Genesis volt light titanium mat polished

VOLT%20light%20titanium%20matt%20polished.jpg

Was gaan zien naar velgen en verkoper stelde deze ook voor (wasgeen meer in de winkel)

Deze velgen worden op maat gemaakt volgens de specificatie van de wagen in Belgie.

Het wordt gemaakt in China en gekeurd in Belgie en verder afgewerkt volgens de wagen.

M.a.w komen belgie binnen zonder een bepaalde ET waarde.

Deze velgen worden ook in de autorace gebruikt dus niet gewoon zomaar een simpelvelgje en duur zijn ze ook niet echt te noemen.

+- 700€ voor 19" zonder banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tsja, is de informatie die je geeft positief?

Made in Germany of UK komt gevoelsmatig degelijker op mij over :embarassed:

De prijs is iig netjes.

Die worden ook in China gemaakt.

Ook de VMR die ik onlangs vermelde zijn chinees maar staan made in de USA op

Ginder koste de 'VMR 710' 600$ en hier in BENELUX 1040€ voor dezelfde velg

Is vaak met alles zo, ergens anders gemaakt maar afwerking wordt dan in bepaald land gemaakt en dat is dan made in.

 

Zoals de Genesis Volt is dus een Belgische velg van "Cavaro"

 

Het bedrijf waar ik voor werk doen dit ook is amerikaans.

Maken in China verzenden naar Mexico,frankrijk,Spanje,USA,Engeland,Thechie en daar zetten ze de stempel als made in.

Dit speciaal voor de arabische wereld :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Oemvelgen zijn eigenlijk niet beter denk ik alleen harder.

Replica plooit sneller en OEM breekt dan.

Wie zegt dat OEM velgen niet in een goedkoop land wordt gemaakt laat ons zeggen China.

Alleen OEM velgen zijn na 10j nog leverbaar net zoals BBS.

Wat je bij Replica dan weer niet hebt die zijn na 2 a 3j misschien niet meer te krijgen.

En bij schade heb je dan een probleem om deze terug te kunnen vinden.

 

Op 1 jaar tijd heb ik zoawel replica als OEM kapot gereden.

En nee is niet van kunnen rijden zelfs vrachtwagens 20tonners rijden hun wielen naar de vaantjes op die baan.

Putten waar een half wiel in verdwijnt en bij regen zitten deze vol water en dit op een onverlichte baan waar 70km/h is toegelaten.

De baan is van waterwegen en zeekanaal ben nog steeds aan get wachten ivb met schade van 4j geleden.

Voorbeeld foto: zo ziet het er een beetje uit al is het hier nog goed te noemen.

En daar rijd je dus elke velg kapot en verlagen is geen optie.

Moet ik 2 x per dag over alternatief is er niet.

post-5402-1423827918,0925_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kolere, met het wegdek op de foto zou ik niet groter dan 16 inch gaan :shock:

 

Doet me denken aan de onverharde wegen in Turkije :mrgreen:

 

Correctie:

 

Kolere, met het wegdek op de foto zou ik niet groter dan 16 inch gaan :shock:

 

Doet me denken aan de onverharde wegen in Bulgarije :mrgreen:

 

In ons dorp heb je nog mooiere wegen dan zulke... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Effe offtopic: Dany, is die weg van de gemeente? Onmiddelijk je bij het gemeentehuis melden met de rekeningen van alle schade die je daar opgelopen hebt. Weet niet hoe dat in Belgie is, maar in Nl is de eigenaar van de weg verantwoordelijk voor de wegen. En ik zou me beklag doen over zo'n slechte weg. Reparenen die zzooi! Anders de politiek inschakelen, wil mss ook helpen.

Groet Janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb wel een mooi setje helios liggen.

Dat nix voor je???

Geen foto's geen verkoop :?

Meestal zijn de velgen te zwaar beschadigd daar komt bovenop nog eensde herstel en banden

En bij 19" ben ikbijna verplicht om te gaan verlagen om een beter zicht te hebben ipv een suv.

Als het uitzicht een suv zou zijn kan ik hem weer eens gaan ombouwen naar een Touareg R50 :blink:

Wat bij mijn 18" niet echt nodig is hier heb ik de keuze verlagen of niet.

Bleumotion is al 1.5 a 2cm lager waardoor het niet echt moet om verlaagd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden