Ga naar inhoud

(gekocht)3c keuze


silvergrey

Aanbevolen berichten

vandaag in 2 3c's gereden. De vragen en twijfels komen nu.

 

De een heeft 340.ooo NAP aanwezig km gereden en remt slecht. en is een 2.0 tdi motorcode BKP uit 2006. Kenteken is XX XX XX, eigenlijk van de eerste eigenaar, 2e eigenaar is de handelaar. Compleet met climatronic etc. Boekjes aanwezig, kan alleen niks vinden over mod aan de balansas en verstuiverwissel. Auto heeft een roetfilter. Bedrijf wil mijn 3b inruilen en een xbedrag bijleggen.

 

Auto 2 is een passat 1.9 tdi, van een particulier. Geen boekjes, gunstig geprijst, mooi in lak etc. Helaas bij het starten direct het motormanagement lampje en gloeisiraallamp knippert. Melding ABGAS WERKSTAT! Motor maakt wat herrie bij wegrijden, turbo fluit nog wel normaal. Beetje rauwig schavend geluid, ook gevoel dat er een 1 massa vliegwiel in zit. Auto staat geschorst, dus een aankoopkeuring wordt lastiger. km stand 280.000. CH/LH aanwezig, PDC heeft storing: een lange piep. Eigenaar vermoed dat de auto gechipt is, eigenaar sinds jan 2012.

 

derde auto moet ik nog gaan rijden, heeft helaas geen climatronic. Hoeveel waarde hechten jullie aan de climatronic? auto heeft lgere KM stand en NAP 241.000.

 

Hoe zouden jullie hier je keuzen kunnen maken? Clima ja of nee, hoge stand en BKP van infeite eerste eigenaar of de vage goedkopere 1.9?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je budget is, in principe is de 1.9 de betere motor maar wat ik van je lees klinkt niet echt geweldig.. Ik zou voor geen van beide gaan, 340.000 km met een BKP motor lijkt me erg veel.. als je ziet wat voor gezeik mensen hebben met nog geen 200.000 op de teller zou ik als je hem koopt maar een aardig reserve potje houden.. Je hebt tevens geen coulance meer als er een verstuiver kapot gaat, zonder coulance moet je dan toch over de 1000 euries rekenen..

 

Succes met je aankoop..

Link naar reactie
Delen op andere sites

340.000 is veel, maar heeft altijd onderhoud gehad. De problemen met de bkp beginnen rond de 160.000, de eerste eigenaar zou er geen 340.ooo mee rijden als het een slechte auto was. Andere keuze is, rond de zelfde bedragen, de climatronic laten voor wat het is en de ouderwetse airco met grote draaknoppen. Helaas ben ik wel de clima gewend. Budget is rond de 6500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3bg is niet echt een optie, ik kijk al 7 jaar tegen dit dashboard aan. Ik ben nu al het struinen naar een iets lagere kmstand. Ik ben ook van mening dat een 3bg tdi met een lage kmstand, ouder is, niet bijvoorbaat beter hoeft te zijn dan een 3c die jonger is en waar veel snelweg mee gereden is van de eerste eigenaar. Heb er nu een aantal gevonden van rond de 200.000 amper 1000,-- meer maar helaas; Die stomme clima 'MIS' ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag in 2 3c's gereden. De vragen en twijfels komen nu.

 

De een heeft 340.ooo NAP aanwezig km gereden en remt slecht. en is een 2.0 tdi motorcode BKP uit 2006. Kenteken is 50-SG-JJ, eigenlijk van de eerste eigenaar, 2e eigenaar is de handelaar. Compleet met climatronic etc. Boekjes aanwezig, kan alleen niks vinden over mod aan de balansas en verstuiverwissel. Auto heeft een roetfilter. Bedrijf wil mijn 3b inruilen en een xbedrag bijleggen.

 

 

BKP heeft dacht ik geen roetfilter (af fabriek) het is dus een BMP of er zit een after market roetfilter op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag in 2 3c's gereden. De vragen en twijfels komen nu.

 

 

 

BKP heeft dacht ik geen roetfilter (af fabriek) het is dus een BMP of er zit een after market roetfilter op.

 

dan denk ik dat die maar lekker blijft waar ie is, ben denk ik dan nog beter af met doorzoeken en extra maand wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je haast die van mij kopen...is een 1.9tdi uit 2006 met 172000km op de teller.

Maar hou wel extra geld gereed want er mankeert erg vaak wat aan :)

Maar na alle vervangen onderdelen is het nu wel bijna een nieuwe auto en dealer onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

tnx! de laatste advertentie komt mij ook niet super over, maar dat hoeft niets te betekenen natuurlijk... :roll:

Van die laatste klopt niet veel. 1.9TDI met automaat(geen dsg). Zo is de passat nooit leverbaar geweest :blink:

foto's hebben niets met de tekst te maken. Foto's zijn van een highline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je haast die van mij kopen...is een 1.9tdi uit 2006 met 172000km op de teller.

Maar hou wel extra geld gereed want er mankeert erg vaak wat aan :)

Maar na alle vervangen onderdelen is het nu wel bijna een nieuwe auto en dealer onderhouden.

 

ik ga zo eens kijken wat jij er allemaal over geschreven heb. Ik bedenk mij vaak wel bij een 3c 2.0 tdi dat hier iemand op het forum was die eigenlijk meer stilstond dan rijdt. Speedy was dat denk ik?

 

wat is er mis met die van jou dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en aangeschaft! een 3c variant 2.o bkp. Dealer onderhouden 245.000 op de teller en...bij de nissandealer omgeruild. Alle facturen erbij, hele historie en alle verstuivers, kabelboom etc vervangen onder coulance. Alleen erg stoffig en vol kindervingers van binnen. Nu wachten tot 2 mei:( Er zit standaard privacy glas op, clima riemen net vervangen en 13 polige trekhaak, hoop dat de constante stroom het doet, zou geweldig zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een kanon was dat, nu ik er even over na denk. Mijn 3b 115pk is een stuk trager hahaha. zo even kijken voor een mfd2 en de guymod gaat er ook aankomen.

 

De 2.0TDI die jij hebt, is ook een 16V he.. ik weet niet of je ouwe 3b 8V of 16V was, maar idd de passat met 2.0TDI is een kanon :mrgreen:

 

Gister de A3 opgeweest, makkelijk de 200 gehaald, met de bora 1.9 tdi 90pk (115pk ECU remap) kon je de 190 al amper aantikken

Gisteren zaten we ook met 5 volwassene in de auto, helemaal krap en dan zo makkelijk 200, dan zie je toch echt verschil :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden