Ga naar inhoud
  • 0

Noodloop 3BG 96KW TDI


Passatrijder

Vraag

Heb de laatste tijd vaak dat de motor in de noodloop schiet. Vooral bij optrekken op een oprit op de snelweg. Dealer heeft EGR klep vervangen, maar sindsdien is het alleen maar erger geworden. Nu zou de turbo defect zijn. De motor loopt verder regelmatig, rookt niet etc. Herkent iemand dit probleem? Ik hoor graag van jullie!

 

Het gaat om een VW Passat 96KW TDI uit 2004.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

heren ik heb een paar jaar terug het zelfde prob gehad heb toen het vacuum ventiel vervangen die de turbo druk regelt dit ventiel (magneetklep) (bestel nr 028 906 283 F ) er gaat een rode slang in en twee zwarte slangen uit en zit links onder voor bij de radiator zeg maar langs de lucht inlaat koker naar beneden deze kost bij de dealer 55 euro toen 33 euro ( ja inderdaad het zijn zakkenvullers de dealers zijden bij mij toen ook ff niewe turbo) dat was 5 jaar geleden.

haha nu heb ik dus weer hetzelfde probleem dit keer was het niet de vacuumklep ben nog opzoek ook mijn passat gaat in noodloop soms na een half uur rijden soms eerder ff contact uit en hub daar gaat hij weer de turbo druk dr op.

na uitlezen kwam als antwoord op het papiertje te staan (17958 p1550 035 oftewel er stond bij laaddruk regelverschil) dus mogelijk heb ik ergens vacuum verlies .

nu mijn vraag N75 / VGT wat en waar zitten die evt kosten betslenummers .

is dit toevallig een van de kunstof kleppen die van de na mijn reeds vervangen vacuumklep komen graag iemand dit gedetaileerder kan uitleggen

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja vermoedde al zoiets maar wist nat.niet dat men dat n75 noemt.en die VGT is dat dan drukwachter regelklepje dat onder motordekplaat zit bij het voorruit (die 145 euro bij de dealer kost).

heb gister de stekker er van los getrokken om te kijken of mn storing daarvandaan komt.

motor is nog niet in noodloop gegaan stekker is er nog steeds af mogelijk is vervuiling oorzaak dat ie niet goed meet.

Ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, de VGT is de Variable Geometrie Techniek.

 

Je moet gewoon even je auto rijdend (laten) uitlezen, dan zie je zo wat de boosdoener is..

 

Volgens mij zit er bij jou onder de vooruit niks, ja een accu, de hoofdremcilinder/rembekrachtiger, je ECU-box en rechts je pollenfilter en evt aircoleidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jazeker maar dan voor de accubak en hangt aan de kunstof intercoolleiding.

maar goed heb dus alle vacuum leidingen vervangen maf (masssa luchtmater schoongemaakt vgt vervangen enz auto rijd soepeler en sneller dan ooit.

en toch gaat de motor soms weer in de noodloop.

ben er wel achter als de stekker van piersburg klep is heb ik minder last van de noodloop met de stekker er aan continu ligt het soms aanhet vacuum dat de vacuumpomp minder is geworden.

hoeveel millibar onderdruk moet de vacuumpomp eigenlijk geven in stationair en rijdende motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor degene die het wil weten ik heb dus de vacuum meter aan de pomp gehangen en meet daar ongeveer 950 MBar = bijna 29 HG onderdruk hier is dus voldoende vacuum aanwezig.

Daarna vacuum gemeten tussen de schakelklep en de de metalen disc op de turbo (die de onverbrande brandstof terug voert in de motor).

daar bleek het vacuum te varieeren door schakelen van de klep tussen 0 en de 650 MBar = 20 HG.

Ook dit moet voldoende zijn dus mijn laatste optie is dus maar naar de dealer voor een laatste analyse helaas ik heb nijn auto toch elke dag nodig.

Nou het mogelijke probleem is gevonden hoor het blijkt een gescheurd stuk rubber slang te zijn die tussen de kunstof intercooler buis zit en de turbo een stukje slang van 50x60x5 mm hier zat de scheur dus aan de onderkant in niet zo een twee drie te zien dus.

Hellaas heeft de volkswagen dealer dit gevonden dus schade ongeveer 230 euro aan onderzoekskosten en vervangen stukje slang balen dat ik dat dus zelf niet gezien heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

deze word geschakeld door vacuum en opend bij loslaten en vast houden van het gaspedaal in ze maar tourstand hier doorkomen onverbrande gassen terug in het inlaat systeem.

als je gasgeeft sluit hij weer zodat de turbo druk opkanbouwen.

en nee idd geen brandstof.

maar goed het otootje rijd weer als vanouds zelf beter na het schoonmaken van inlaat en vervangen van de vacuum leidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden