Ga naar inhoud

Passatrijder

Members+
  • Aantal items

    112
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Passatrijder

  • Verjaardag 01-04-1974

Profile Information

  • Plaats
    Utrecht
  • Naam
    Passatrijder

Passatrijder's Achievements

1

Community reputatie

  1. Dank voor jullie snelle reacties. Uiteraard is weer een Passat een mooie optie, maar die houdt een lage instap. neemt niet weg dat mijn vader een echte fan is. Sinds 1980 rijdt hij Passat. Maar nog even inhoudelijk: zijn er drie standen ? Is dat makkelijk in te stellen? En als dat niet lukt, zijn er dan andere (betaalbare) alternatieven (naast een nieuwe Passat ) U
  2. Hoewel geen echte Passat vraag, toch graag jullie hulp bij het volgende. Mijn vader van 76 rijdt een Volkswagen Touran 2.0 TDI 140 PK DSG uit 2012. Hij heeft altijd passat gereden, maar is nu vanwege de hogere instap onlangs overgegaan naar deze Touran. Hij heeft namelijk erg veel last van reuma. De touran bevalt hem goed, al heeft hij veel problemen met sturen. Dat gaat te zwaar voor hem, weer als gevolg van die reuma. Het speelt vooral op de snelweg, als hij het stuur door het 'dode' punt moet duwen voor een correctie. Als ik er in rijd merk ik dat de auto stevig maar normaal stuurt. Er is dus niets mis met de auto, maar hij stuurt zwaarder dan zijn oude passat. Mijn vader zou graag de stuurbekrachtiging nog lichter stellen. Hij heeft al veel geïnformeerd, bij dealer etc om het aan te passen. Zou software matig moeten kunnen, maar dat heeft allemaal niets opgeleverd. Enige dat mogelijk zou zijn is het compleet vernieuwen van het stuurhuis etc. Kosten eur 2.500.- Dat lijkt me niet de oplossing. Weten jullie toch een software matige oplossing en zou iemand hiermee kunnen helpen? Mijn vader is alweer aan het kijken naar een passat... Alvast veel dank!!
  3. Altijd lastig, gedoe met deursloten. Als je er niet uitkomt, check dan www.deurslotreparatie.nl Dit is de site van frank. Levert snel en goed werk. Aanrader.
  4. Naar aanleiding van jullie link bij dit topic ben ik vanavond bij Frank in Apeldoorn geweest (vanmiddag gebeld). Hij heeft beide achtersloten van mijn 3b variant uit 1999 vervangen. Snel, efficient en tegen een zeer redelijke prijs. Als je problemen met je sloten hebt (meestal defecte soldeercontacten in de sloten), ga dan rustig naar Frank toe. Haast onmogelijk om het zelf beter te doen en heeeel veel voordeliger dan dealer. Grote klasse!!
  5. Sensor nog niet geprobeerd. Ben nog aan het begrijpen hoe het werkt. Ben bang dat ik jullie hulp nog wel nodig heb. Vanmorgen ging hij weer in zijn noodloop bij het oprijden van de snelweg. Bij de vierde versnelling schoot ie er in. Even al rijdend herstart, en daarna geen last meer gehad.
  6. Ik vond al googelend een mooie uitleg van de beroete VGT (variabele schoepen): http://wiki.tdiclub.nl/images/8/81/Vag- ... cedure.pdf Als ik dat heb, dan heeft de dealer eigenlijk gelijk toch? Schoonmaken zal wel ongeveer net zoveel kosten als vernieuwen? Nog een onbekend nadeel van veel te veel file rijden... en rijden als een oudje
  7. Ha Eric, Het is inderdaad erger geworden. Bij de dealer denken ze nu aan het vervangen van de turbo (en nog een paar onderdelen) 1300 euro.. Ik heb het idee dat ze gewoon alles willen vervangen, omdat zij het ook niet precies weten. Bij de eerste meting door de dealer was de foutcode: 19586 P3130 035 Uitlaatgasterugvoersysteem Regelgrens overschreden Sporadisch. Ik begreep dat bij de laatste check er een andere code uit was gekomen (dat de turbo stuk is), maar die heb ik niet. Gr. Frits
  8. Het lijkt er wel op dat de dealer gewoon aan het vervangen gaat. De EGR blijkt achteraf dus ook niet de oorzaak van het probleem geweest te zijn. Zonde van de centjes. Heb nu de afdekplaat er af gehaald en probeer nu zelf te begrijpen hoe het allemaal in elkaar steekt. Dat moet helpen bij het vinden van de oplossing! Ik heb ook even gekeken in de Vraagbaak Passat (jaja uit het pre-digitale tijdperk). Ik kan dan jullie adviezen iets beter plaatsen. - Klopt het dat de N75 klep de magneetklep voor de vuldrukbegrenzing is? - MAP sensor. Is dat de turbodruksensor? - (vastzittende) VGT. Hoe kan ik dat zien? Heel veel dank weer voor jullie meedenken. Ik hou jullie op de hoogte!
  9. Ik denk dat Sietze wel de spijker op de kop slaat: het is natuurlijk vreemd dat de turbo kapot zou zijn als de auto normaal gesproken prima rijdt. Alleen op de momenten dat ie in de noodloop schiet is ie kapot.. Ik ben wel benieuwd naar die N75 klep. Had ik nog nooit van gehoord. Is die moeilijk te vervangen?
  10. Veel dank voor jullie reacties. Ik hoop dat jullie gelijk hebben en de turbo nog goed is. Kost 1300...!! Is de n75 klep een andere klep dan de egr? Dealer heeft de auto al een paar keer uitgelezen. Eerst was het de egr en nu dus de turbo (ze merkenbureau een te hoge turbodruk)
  11. Heb de laatste tijd vaak dat de motor in de noodloop schiet. Vooral bij optrekken op een oprit op de snelweg. Dealer heeft EGR klep vervangen, maar sindsdien is het alleen maar erger geworden. Nu zou de turbo defect zijn. De motor loopt verder regelmatig, rookt niet etc. Herkent iemand dit probleem? Ik hoor graag van jullie! Het gaat om een VW Passat 96KW TDI uit 2004.
  12. Meestal zijn niet alle soldeercontacten defect en werken de meeste functies gewoon nog. Kans lijkt me klein dat het zoemertje zelf defect is. Uitlezen met een VAG com kan ongetwijfeld meer duidelijkheid bieden. Ben benieuwd of het idd de soldeerverbinding van het slot was, of dat er iets heel anders uit de bus komt.
  13. Is idd ws de soldeerverbinding in het slot. Je kan een nieuwe kopen, en het zelf inbouwen. Met een dunne soldeerbout en een beetje handigheid is het oude slot vaak nog te repareren. Je kan uitvinden welke portier het is door (voorzichtig) de deur open en dicht te doen en/of voorzichtig tegen de deuren te slaan. Meestal is het de portier aan de bestuurderskant, want die wordt natuurlijk het meeste gebruikt. Succes!
  14. Dank voor je reactie. Je zou verwachten dat de garage dit uitlezen met de VAG-com zou doen, maar dat is kennelijk niet gebeurd. Het display knipper altijd nadat de sleutel in het contactslot is gegaan. Na ongeveer 10 seconden houdt het op en komt het normale scherm in beeld. Maar dan werkt ie nog niet. Je hoort normaal ook bij stationair draaien dat je de airco inschakelt, dan gaat de motor iets zwaarder lopen.
  15. Heb dat ook. Is lager makkelijk te vervangen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden