Ga naar inhoud
  • 0

Handrem automatisch aan bij uitschakelen contact


JoVos

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

 

gekeverd

Euhhh?!?

 

Jos, bij nieuwere modellen kan je de auto hold functie (als je die hebt) continu actief maken.

De handrem gaat dan automatisch aan bij het losmaken van de gordel, mits je stil staat.

Ik heb auto hold achteraf ingebouwd en moet deze dus elke rit eenmalig activeren.

Dus optie is, auto hold inbouwen als je handrem module dat aankan en elke rit activeren met druk op knop.

Of nieuwere ABS module monteren zoals Dre gedaan geeft en nieuwe tacho is denk ik ook nodig, dan kan je auto hold altijd aanzetten en gaat je handrem dus aan bij gordel los. Maar dat loopt echt in de knaken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gordel aan => motor starten => versnelling en vertrekken.......handrem komt automatisch los.

Heb je autohold zet dze dan aan bij het losmaken van je gordel en afzetten van motor gaat de handrem op

Heb je geen auohold dan kan het niet ook niet via vagcom

 

 

De motoren stijn sterk genoeg om los te komen in de wintermaanden.

 

Vastzitttende handrem komt enkel voor bij handremmen op basis van een kabel.

Doordat er vocht in de kabelgein komt vriezen deze vast en blijft de rem aangespannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
stijn

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Matthijs: Volgende item wat we toevoegen is een spellingscontrolebuttonknopje

:lol: z'n knopie zou welkom zijn :lol:

 

was de auto maar en laat hem een dag drogen dan plakken die remblokken goed vast!

 

Doe maar de 3C heeft er geen probleem mee met de remmen....maar dan heb je misschien wel problemen met je deuren da's dan weer een zwakte bij de 3C dat deze vast vriezen :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap die commotie niet over autohold,bij de 3 BG gaat de handrem met kabels naar de remklauwen die de blokken tegen je achterschijven aandrukt.

Dit is toch precies het zelfde als bij de 3 C,alleen doet die dit electronisch.

Bedoelen jullie misschien dat je dan niet meer kan kiezen om de auto alleen in de versnelling te zetten en niet op de handrem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, das niet waar.... als je bij de 3c de handrem erop zet, dan draait een motortje de klauw dmv schroefdraad de handrem erop. Deze wordt ook weer door dit motortje en schroefdraad teruggedraaid. Dit kan wel vast vriezen maar omdat dit schroefdraad icm het motortje erg veel kracht kan zetten, zal hij hem lostrekken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

versta ook de commotie rond de autohold niet

ik heb hem ook en vind hem lastig.

als je stilletjes achteruitrijd in je garage kan hij remmen(lees even de koppeling in om wat te bollen)

enkel met aanhangwagen die geladen is vind ik de autohold nuttig al de rest vind ik m totaal niet nodig wat is er nu juist zo speciaal aan de autohold (zonder aanhangwagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden