Ga naar inhoud

Dit is de reden waarom een V6 TDI - 4motion


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Ik moest van het weekend de caravan weg brengen naar de dealer voor reperatie, aangezien de caravan vorige week donderdag stormschade heeft opgelopen :x .... maar ja de verzekering is hierbij gelukkig de betaler van de 1500 euries ..... :lol::lol:

 

Heb even fotos geschoten van de auto/caravan.... mijn oude 1.8T mocht deze bakbeest niet trekken (1.8T max. 1500kg) de auto van nu max 1800 kg... de caravan zelf weegt inclusieflading iets van 1625kg... :embarassed: en dat nog wel terwijl ik alleen met mijn meisje ben :embarassed::embarassed: zeg maar zo.. baas boven baas 8)

 

Was wel even wennen om met deze auto te rijden, aangezien de caravan 2,5 meterbreed is (net zo breed als een vrachtwagen) en normaal hing de caravan achter mijn bussie.

post-2437-1423822115,083_thumb.jpg

post-2437-1423822115,2236_thumb.jpg

post-2437-1423822115,333_thumb.jpg

post-2437-1423822115,4893_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang???? dat is ie zeker, maar wel lekker ruimte.. we gaan eigelijk van april tot eind oktober ieder weekend weg met het gevaarte, beetje nederland ontdekken en weer maakt ons niet zo heel veel uitk, aan boord is alle luxe, van magnetron tot DVD-dolby-surround. De caravan is eigelijk mijn 2e grote hobby (volgens mij heb ik alleen maar dure hobby's; vrouwen, auto's en caravans :( )

Nu nog de zomer plannen welke land we gaan aandoen :) maar ja de zomer duurt nog even, eerst de pasen !! ;)

 

Ik laat hem repareren aan de andere kant van nederland (vanuit het westen gezien), hij is naar Henk Pen uit Haaksbergen. Daar afgelopen augustus gekocht en echt superservice gehad en nu nog steeds. Sorry Sam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke combi heb zelf ook een caravan maar heb hem uitgezocht op gewicht want wilde mijn turbo niet kwijt caravan max. beladen 1350kg auto 1358kg mag m dus gewoon met mijn b-rijbewijs trekken. Auto wel ff laten chippen zodat ik berg op de meeste nog voorbij rij en dat bij een verbruik van 1 op 4 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De caravan is eigelijk mijn 2e grote hobby (volgens mij heb ik alleen maar dure hobby's; vrouwen, auto's en caravans

Toevallig, heb dezelfde hobby's als jij. Heb zelf een een TEC, 2,20 breed en opbouwlengte 5 meter.

 

De 1.8T mag jou caravan wel trekken mits je de laatste 125 kg. niet benut.

Je moet overigens wel een BE rijbewijs hebben. Gezien je leeftijd heb jij die waarschijnlijk niet of je hebt hem apart gehaald

Ik heb hem gelukkig nog automatisch gekregen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan langs de caravan heen kijken heb geen probleem met de spiegels, ik rijd ook met de combinatie lekker rustig, 80/90km/h hard zat, wil geen ongelukken hebben of veroorzaken of mijn auto naar zijn grootje helpen omdat ik hem aan het aftrappen ben ;)

Ben dus in deze combinatie dan ook geen race piraat!

 

Normaal gesproken zijn caravans van deze lengte (opbouw 5,60m tot. incl. dissel 8,5m) een tandemasser, maar die wilde ik juist niet want dan mag je veel campings niet op ivm. het slopen van het gras (door het draaien), dus kwam ik uit op de Hobby 560 in de uitvoering UF Exclusief :)

 

En ja je hebt er een BE rijbewijs nodig maar die heb ik reeds 5 jaar, heb ik ook nodig aangezien ik een wegenbouwbedrijf heb en veelal machines (kranen en shovels) moet verplaatsen met aanhangers indien er geen vrachtwagen/dieplader oid in de gelegenheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden