Ga naar inhoud
  • 0

versnellingsbak of koppeling ineens naar God..?


harold07

Vraag

met t geluk of juist pech nog nooit eerder pech te hebben heb ik geen idee wat er sinds vandaag aan de hand is met mn (benzine, handgeschakelde)vr5Variant full.optioned uit 99

 

startte de motor en dat ging gepaard met n licht fluitend geluid ook stationair af en toe n fluitend geluid alsof n naaf of band raar liep,

toen geschakeld naar 1e versnelling als normaal, ook niet moeilijk of zwaar met de pook of koppeling maar dan verder opschakelen af en toe n ratelend geluid..

 

tot dat ik mn gaspedaal losliet, zwaar ratelend geluid en terugschakelen helemaal n herrie alsof de boel droog stond?

 

zondag met 1e contact kreeg ik op de plek van mn dagteller de melding O I; L wat wel klopte, tijd voor kleine beurt waar die donderdag samen met apk in de agenda van de garage staat maar word dit zo kostbaar (versnellingsbak?) of wat denken jullie erover?

 

of maar snel en met n traan opgeven en zsm n andere zoeken want de garagemonteur zei telefonisch dat waarschijnlijk hele versnelingsbak moets worden vervangen.. ik heb geen idee, maar dat bij de garage natuurlijk ook de huur moet worden betaald snap ik, maar niet op zo'n manier natuurlijk!?!

 

met vriendelijke groet, mar wel bevend in mn stoel,

 

Har

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Eerst een goede diagnose laten stellen alvorens iets te laten vervangen.....

 

:o en 1st de voordeur openen & DAN PAS door de voordeur naar binnen lopen?!?

 

Toch?

:angry: Ja sorry hoor, daar ben ik de laatste 30 uur mee bezig maar ik krijg steeds, (...allemaal met de

armpjes stijf over elkaar...en/of achteroverleunend op de bureaustoel zonder de auto te hebben gehoord

of te hebben gekeken... )

 

4x vandaag, '" Maaahhhh, ken je beste de versnellingsbak in zn geheel vernieuwen, maar dan moet je wel eerst gaan pinnen hoor, wantteeeeh... "

 

mn vaste garage is dicht op vakantie, over 24 dagen komtie weer terug uit Turkije.

Ik ben de hele dag aan t rennen om iets van n serieuze aanwijzing of commentaar van waarde te horen, ik ga niet zomaar iemand n vermogen overhandigen om daarna flink hard en droog genaaid te worden?!?

 

maar bedankt voor de tip, mail me zo maar dat telefoonnummer van dat diagnostisch wonder of zit ze vannacht ook op SBS6?

nogmaals mn excuses maar ik hoor hier helemaal niet eens te zijn, 8 maanden geleden mn vakantie geboekt die dan n maand geleden door die kutwijven weer veranderd moet worden naar september, anders gaat ze nog harder janken, maar nu dus wel van mening dat t wel mijn eigen schuld MOET ZIJN dat de auto kapot is omdat ik altijd zo hard door de bocht gaat, dus ter afsluiting,

 

femin.einddiagnose; het zijn de verticale, bijna centrifugale (boze)G-krachten in de Bochten geweest omdat ze daar altijd al voor heeft gewaarschuwd...

Oplossing: nieuwe auto kopen, maar dan nu wel iets compacter model in n donkerrode of donkergroene uitvoering ( en homofilie met een proeftijd van 2 Jaar)

 

Ps. ik denk dat ik zo de deur uit ga.. op de fiets zonder mobiel naar de de 1e de beste hoerenkeet die mn fietswiel kruist, zelfs als die in n bocht zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uhm,

 

Het klinkt alsof je even een blokje moet wandelen en bij terugkomst een biertje pakken en rustig met je vrouw moet praten...........

 

Zonder je nog gekker te willen maken: misschien valt het wel mee zoals Eric hierboven schrijft.

Ik ken helaas geen garage bij jou in de buurt die je hiermee zou kunnen helpen, woonde je bij mij in de buurt dan was het wat anders. Diagnose op afstand is gewoon lastig.

Stuur anders Jos een mail, wellicht kan hij er iets zinnigs over zeggen omdat hij zoveel meemaakt met deze wagens.

 

Veel sterkte gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overal informeren heeft geen nut als iemand niets ziet of niets hoort.. Dennistdi hier op het forum zit ook in Zuid-Holland en heeft erg veel auto-kennis.. stuur hem anders eens een PB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, t was zo zelfs zo erg dat (met misschien wel zn laatste adem)ik nog rijdend met alle risico's 2 plekken ben langsgereden..

maar dat ze gewoon op hun aars bleven zitten, schuin leunend op zn gasgeveerde stoel voor zicht op de auto (, die buiten stond?!?!?!?!) en met hun welgeleerde brein tot hun conclusie kwamen

 

ik heb iemand gevonden die dus vanaf de andere kant van de stad kwam aanrijden, me na 1e overleg naar zn garage meenam, met n glimlach mij met mn kleine meid van 2,5 met d'r kinderzitjes en kist speelzooi netjes thuis afzette..

 

terwijl dit schrijvend m uit elkaar aan trekken is omdattie overdag vol zat.. en zijn er vannacht bijzondere (nare) verrasingen,

want hij hoorde dat t t vliegwiel (minimaal) moest zijn, hij legde uit dat t geratel kwam omdat (alsof) t tandwiel bleef draaien en de ketting dwarrelde en stuiterde maar buiten de maat erboven langs naast.

 

met dat hij uitlegde dat ik nie t lang moest blijven rijden omdat : als hij t juist had(?!?) zou er elk moment n tandje van t wiel kunnen afbreken,

dan geen ratel meer

motor draait weer als n'naaimachientje, rijdt perfect, de rust is denkt de leek...

 

en dan slaat dat losse tandje (op de snelweg tuurlijk) ineens de hele boel naar God.

 

(op de achtergrond in zn stationair licht kuchend, fluitend en ratelend klinken de walsende wieltjes in de versnellingsbak, INEENS N KNAL!!! met zo'n nafluit als in de cowboyfilm)

Alles draait weer perfect en stil en rustig, hij kijkt me rustig aan, '"..ennnnnnnnnnnnNNNNU moet je dus de motor uitzetten..

 

Bleek ook nog de neef van mn vakantievierende vaste monteur t zijn

 

HAha

 

ha

 

mmaar de 2 O. K is al in zicht, en ik vind m t nog waard ook, Grtzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heb uiteindelijk vliegwiel vervangen en de kleinere ring die erachter zat

en hij had t vanaf t begin al bij t rechte eind

 

VrijdàGavond en zaterdagochtend doorgewerkt, ik had

weekend aantal verplichtingen waardoor ik nu pas

de reacties van t weekend zie, in ieder geval bedankt voor de

aangeboden hulp.

 

hij heeft nog de vloeistof in de versnellingsbak vervangen voor de zekerheid

want er waren van t vliegwiel toch wel 2 stukjes afgeslagen

waardoor hij bijna 3 cm speling beide kanten had.

 

En meteen de kleine beurt meegenomen denk ik

dat ik spekkoper ben geweest voor 1500,-

 

ok, t is de eerste keer in (schat ik) zo'n

700.000 privé km dat ik echt iets

noemenswaardig aan n auto heb gehad

en ik begrijp dat onder bepaalde omstandigheden

de off. VW garage wat duurder kan zijn

maar als ik bij 3 verschillende gerenomeerde

garages met serieus gezicht word verteld dat

de versnellingsbak moet worden vervangen en

dan heeft hij t nog niet eens over de " verrassingen"

die kunnen komen als hij alles open heb leggen?!?

(werden ook prijzen van 2400 tot 3000+ genoemd)

 

Ik denk nu hij weer perfect rijdt ik t laatste euvel ook laat

nakijken door iemand in de buurt die wat meer uitgebreide

software heeft..

Bij nat en koud weer geregeld de gele ABS cont. brandend

en t ronde rode uitroepteken knipperend; boekje zegt ABS

storing maar bij 3 of 4 verschillende laten uitlezen; elke keer

niets aan de hand of dat t n kwaaltje bij t model zou zijn.

Overigens bij droog en warm weer geeft hij de melding zelden.

 

En ik wil niet de verrassing van de eeuw krijgen tijdens n vette

noodstop op de Autobahn dus ik laat tzt iets horen op de site.

 

Met weer rijdende groeten, Har

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden