Ga naar inhoud
  • 0

Elektrisch inklapbare spiegels


gerrit_BE

Vraag

Hoi,

 

Binnen enkele dagen komt mijn 3AA. Hij heeft elektrisch inklapbare spiegels. Nu vroeg ik me af, klappen die automatisch mee in bij vergrendeling van de auto? Of zo neen, is dat makkelijk te programmeren met VAG-COM of iets dergelijks?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij vele auto zoals peugot gaat dit automatisch volgens mij helaas bij VW niet snap niet waarom niet maar ik denk dat ze dan eerder stuk gaan en dan moet VW ze vervangen en als we met zijn alle klapspiegels gaan nemen krijgen we er een nieuw topic bij

Wie heeft er geen problemen met de klapspiegels?

 

Nee grapje ik denkt dat het niet altijd wenselijk is om die spiegels in te klappen elke keer dus met het knopje kies jij voor dat moment

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
?

 

Nee grapje ik denkt dat het niet altijd wenselijk is om die spiegels in te klappen elke keer dus met het knopje kies jij voor dat moment

Blijf dat vreemd vinden.

Laat ze dan altijd inklappen en dat het met een knop uit te zetten is.

Vreemde keus van VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben al een tijdje aan het kijken hiervoor,

 

Nu heb ik even de spiegelknop uitgemeten en kom ik het volgende uit

Als de spiegelknop op de inklapstand staat, dan maakt Pin 2 en Pin5 contact met elkaar.

En heb ook even verder gemeten en Pin 2 is dan massa --> pin 5 naar massa leggen is inklappen

 

dus als er een relais wordt bijgeplaatst die spanning krijgt wanneer het contact wordt opgezet dan kan je de spiegels laten uitklappen.

Van het relais neem je een het NC contactje. De ene kant van het contactje sluit je aan de Bruine op pin 2 en de andere kant sluit je aan op pin 5. Wanneer het contact aan staat is het relais aangetrokken en het contactje verbroken (geen contact met massa) dus spiegels zijn uitgeklapt (vermits de spiegelknop niet in de stand "inklappen" staat).

Wanneer het contact wordt afgezet zal het relais afvallen en zal het contactje terug sluiten (contact maken met massa) en zullen de spiegels inklappen.

Nu heb ik dit even getest en met de knop in de verwarmstand gewoon even een brugje gelegd van pin 2 naar pin 5 en de spiegels klapten in.

Ook merkte ik op dat de spanning in de deuren vertaagd afvalt (je kan nog een tijdje na het afschakelen van het contact de spiegels nog bedienen - na die tijd niet meer). Nu zou het wel intressant zijn om dan gewoon het relais te laten afvallen met de spanning die op de deuren toekomt. Dan zal het relais ook vertraagd afvallen en zullen de spiegels automatisch inklappen wanneer de spanning van de deur wordt gehaald.

Dit laatste deel in nog niet uitgetest. Moet ik nog even zoeken welke draden ik moet hebben (welke de voeding zijn van de deur - dewelke die vertraagd afvalt wanneer het contact wordt afgezet).

 

EDIT,

 

Zat nog even na te denken en vrees dat het idee van het laten inklappen met de spanning van de deur niet zal lukken aangezien - als de spanning van de deur wordt afgesloten zal het relais wel afvallen maar er is geen spanning meer aanwezig om de spiegels in te laten klappen :( .

Zal het dan toch via een geschakelde + van contact moeten worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is zo... en zolang je deur niet opengeweest is kan je ook de spiegels inklappen... Moest het langer kunnen was het probleem opgelost, want in het slot zit een kontakt dat geschakeld wordt wanneer het slot in 'safe modus' sluit (met de afstandsbediening dus), en zou dit kontakt kunnen gebruikt worden om de spiegel te klappen... gaat dus fijn niet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt...deed prima zijn werk ..Spiegel klapte in en weer uit maar ik had helemaal geen contact meer met de linkerachter deur... total geen spanning linker achter deur... nu proberen met eeprom gedeelte waar de klap functie inzit eruit te halen en  bij een originele raammodule erin teplakken...

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soortgelijke module erin maar een andere versie. (staat aangeboden in het verkooptopic)

Deze module is net iets anders - spiegels klappen maar pas open wanneer de sleutel terug in het contact gaat.

Bij mij doen de achterste deuren het allebei nog (dus volledig functioneel) enkel kan je ze niet meer bereiken met VCDS maar momenteel heb ik meer behoefte aan de extra functie dan aan het kunnen bereiken van de achterste modules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kwam door de module, had het gelijk direct na het wisselen van de module

die module van ali is toch gewoon inpluggen? Er moet toch niks gewisseld worden met een andere module of neemt die de functie's over van de deurmodule?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden