Ga naar inhoud

gerrit_BE

Members
  • Aantal items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over gerrit_BE

  • Verjaardag 17-05-1978

Profile Information

  • Plaats
    Veltem-Beisem, België

gerrit_BE's Achievements

0

Community reputatie

  1. gerrit_BE

    Vermogenverlies 2.0TDI

    Hoi, Mijn gloednieuwe Passat Variant (3 maandjes oud, 7000km), 2.0TDI 140pk BMT DSG had gisteren last van een heel vreemd probleem. De wagen had een paar uurtjes op een parking (in de zon, maar niet zo heel warm) gestaand. Bij het opnieuw vertrekken merkte ik meteen dat de auto quasi niets van trekkracht had, hij ging echt niet vooruit. De DSG schakelde wel "gewoon", 't is te zeggen, bij de normale toerentallen ging-ie van 1 naar 2 naar 3 enz, en ook de sportstand leek in orde te zijn. Ook handmatig schakelen was perfect mogelijk (en enigszins noodzakelijk, want in 1 duurde het ééuwen voor hij 30km/u bereikt had). Het was precies of hij in noodloop was terechtgekomen. Even de motor uitzetten en opnieuw starten leverde geen verbetering op. Pas toen ik thuis kwam en de auto een uurtje had stilgelegd, bleek het probleem nadien van de baan... Ik ben vanmorgen dan even langs de garage geweest, laten uitlezen, maar er was geen enkele foutmelding te vinden (muv. het feit dat ik effe geleden eens de sleutel van m'n CC in het contactslot van de variant had gestopt )! Ook mechanisch bleek alles in orde. De enige uitleg die men kon geven was dat het te maken had met het schoonmaken van de BlueMotion filter: dat zou vermogensverlies tot gevolg hebben. Kan dit? Of zou er een meer plausibeler uitleg voor te vinden zijn? Thx! gerrit
  2. Hoi, Binnen enkele dagen komt mijn 3AA. Hij heeft elektrisch inklapbare spiegels. Nu vroeg ik me af, klappen die automatisch mee in bij vergrendeling van de auto? Of zo neen, is dat makkelijk te programmeren met VAG-COM of iets dergelijks? Bedankt!
  3. ik denk dat ik de Fiscon een kans geef. Werkt toch zeker ook op de CC (met witte boordcomputer) hé? Alleen - als ik het goed begrijp - is de extra informatie (olietemperatuur enz) niet beschikbaar ofzo, maar da's het minste, zolang ik maar telefoons kan aannemen via het stuur en een goeie klankkwaliteit heb
  4. Hoi allemaal, Na een dik jaar zeer tevreden rondgereden te hebben met m'n CC is de tijd rijp om m'n RNS510 te upgraden, met name het (laten) inbouwen van een bluetooth carkit (waarmee ik m'n telefoon via stuur kan bedienen en alle info op het display en de boordcomputer kan zien enz). Ik ga binnenkort naar Eindhoven op zaterdag, hebben jullie weet van plaatsen, websites... waar ik dit zou kunnen laten inbouwen - ook op zaterdag? Eventueel via pb! alvast bedankt!
  5. mja, ok flater nummer 1. Maar toch is dat niet echt een antwoord op m'n vraag. M'n auto heeft een variabel interval (>15000km), maar wat houdt dat dan precies in? Bepaalt de boordcomputer zelf wanneer het tijd is voor een beurtje? Of is dat dan ingesteld op tijdsduur (bvb. 2 jaar). Ik lees hier elder op het forum dat sommigen beweren dat zelfs wordt bijgehouden hoe vaak de motorkap open & toe gaat. En dus blijft m'n vraagje: als je de melding gewoon reset via dashboard, blijft het interval dan toch variabel? Of val je dan toch automatisch terug op de 15000km?
  6. Sorry dat ik dit oude topic weer effe de hoogte injaag, maar als de melding "Service Jetz" (of in mijn geval "Service MAINTENANT") gereset is door middel van de knopjes op het dashboard - dus niet door de VAG-COM - blijft het variabel interval dan wel van kracht? Of als je die melding op het dashboard reset, val je dan automatisch terug op het 15000km-interval?
  7. Anderzijds, ik vind m'n vrouw toch mooier met wat korter haar, dus da's misschien ook nog een optie :wink:
  8. nou 't ging wel over statische elektriciteit in de alternator, maar nu je het zegt, de laatste tijd had mijn vrouw daar ook héél veel last van (ofwel ligt dat aan het lange haaar, wie weet)
  9. Ben toch vlug even langs m'n dealer gegaan, en er blijkt wel degelijk een alternator-probleem te zijn! Iets "wat ze nog al wel meegemaakt hadden": (ik ken er niks van) iets met statische elektriciteit en piekstromen. Resultaat: alternator moet vervangen worden! Gelukkig valt dit nog binnen de garantie die ik van de verkoper heb ontvangen, alles wordt mooi geregeld. Nog iemand een probleem gehad met statische elektriciteit enz.? Ha ja, de batterij was toch nog mooi in orde.
  10. mja hij is van 2003, kan dat dan al zo snel? Afin, ik spring toch even bij de garage voor het te laten nakijken. Er zit nog garantie op de wagen van de verkoper van wie ik hem vorig jaar in augustus kocht.
  11. Hoi Voorbije zondag gaf de boordcomputer van m'n 3BG de volgende boodschap: "ALTERNAT. ATELIER" (de Franse equivalent van "Generator Werkstatt" neem ik aan, de boordcomputer staat ingesteld op Franse taal. Op dat moment was het erg warm (airco hard aan het blazen), was m'n GPS-toestel aan het opladen in de sigarenaansteker voorin, en stond er in de koffer een koelboxje ook aangesloten op het stopcontactje daar. De melding verdween vrijwel direct, maar kwam nadien nog enkele malen terug (telkens wanneer de koelbox aangesloten was), en zeker bij hard accelereren. Toen begon ook het lampje van de batterij even te branden, het doofde weer (net als de boodschap) die dan weer een paar maal verscheen en verdween. Sindsdien geen melding meer gehad. In de garage had men niet meteen veel tijd, en zegt men dat uitlezen niet zo heel veel zin heeft omdat zo'n melding niet in het geheugen blijft opgeslagen. Zou het nu kunnen dat de riem van de alternator even is beginnen slippen omdat de batterij bijna versleten is? Voor zover ik weet is de batterij 5 jaar oud, dus er zit wel een nieuwe accu aan te komen. Kan ik zelf uitmeten of ze bijna stuk is (ik beschik over een standaard multi-meter)? En kan het kwaad dat die riem dan enkele malen is gaan slippen? Andere dingen die ik in overweging moet nemen? Alvast bedankt! gerrit
  12. Ok dankjewel voor de reacties. Even langs de garage dus om te laten uitlezen, maar als ik even google dan lijkt de kost hiervoor toch nog mee te vallen in vergelijking met een nieuwe turbo.
  13. Hoi Ik ben Gerrit, 29, woonachtig in België en nieuw op dit leuke forum. Sinds 7 jaar ben ik "Passater". Eerst met een Variant uit 1993 (1.9TD - man wat had dat beestje een koffer!), vervolgens met een sedan uit 1997 (1.9TDi, 110pk), daar rijdt m'n vrouw nu mee, en ikzelf momenteel met een Passat Variant uit 2003 (Tdi 130pk). Het probleem dat ik heb gaat over de middenste: de 110pk. Daar wordt sinds een halfjaar niet zo veel meer mee gereden (+/- 200km per week). Hij heeft nu 185000km. Toen ik er daarstraks de snelweg op wilde, merkte ik bij +/- 3200 toeren opeens een vermogenverlies. Tot dan trok-ie mooi op, maar dan opééns kreeg hij precies een "terugslag". Toen ik vervolgens op de snelweg reed, deed het beestje me meer denken aan de oude 1.0l VW Polo waar ik mee heb leren rijden in 1995. Met andere woorden: optrekken & hernemen was bedroevend. Bvb. van 100 - 120km/u duurde luttele seconden. Dit bleef zo de ganse rit. Dan had ik een vergadering, en na de vergadering trok-ie weer als vanouds. Tot ik weer accelereerde tot +/- 3200 toeren. Dan was het weer om zeep. Ik ben dan van de snelweg gegaan, heb de motor even stilgelegd en na enkele minuten terug gestart, en dan had-ie het probleem niet meer. Ook niet bij > 3000 toeren... Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Ik ken nl. niks van auto's maar mijn 1e gedacht was "hier scheelt iets met de turbo".... Alle advies welkom! bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden