Sinds dat ik mijn passie heb: Genieten tijdens het rijden , maar stoor ik me eigenlijk wel aan het verbruik van de auto en probeer hier een oplossing voor te vinden, maar ben ondertussen redelijk radeloos wat het nou precies kan zijn?!
Mijn setup:
1.9TDI AVB motor 100pk compleet standaard (nog wel )
15" velgen, 195 breed op 2.5 bar rondom
18" velgen, 225 breed op 2.8 bar rondom
Mijn rijstijl:
Rustig, rij vaak stukken van 100km, beginnend met 10km 80 weg, daarna snelweg 110 - 120 CC, daarna 10 km 70/90 weg.
Mijn verbruik:
Op het stuk zoals ik hierboven beschrijf: 7,4l/100km....
Het verschilt hooguit 0,3 liter/100km met zomer / winterbanden combinatie (dit is met zomerbanden gemeten)
(gemeten aan de tank!)
Wat heb ik al gedaan:
-LMM vervangen
-Inlaatspruitstuk gedemonteerd en schoon gemaakt + luchtfilter
-Brandstoffilter vervangen + injectorreiniger
-voorremmen gedemonteerd, schoon- en gangbaar gemaakt (achterremmen worden niet warm na een rit)
-EGR software matig dicht gezet
-Met vagcom gechecked:
*nokkenas timing
*vervuilde verstuivers
*turbo druk
*werking N75
*werking VNT
Met de auto van m'n vader AVF 130pk haal ik makkelijk 5,8 liter op 100 op de stukken die ik normaal rij!
Vraag
Polo
Sinds dat ik mijn passie heb: Genieten tijdens het rijden , maar stoor ik me eigenlijk wel aan het verbruik van de auto en probeer hier een oplossing voor te vinden, maar ben ondertussen redelijk radeloos wat het nou precies kan zijn?!
Mijn setup:
1.9TDI AVB motor 100pk compleet standaard (nog wel )
15" velgen, 195 breed op 2.5 bar rondom
18" velgen, 225 breed op 2.8 bar rondom
Mijn rijstijl:
Rustig, rij vaak stukken van 100km, beginnend met 10km 80 weg, daarna snelweg 110 - 120 CC, daarna 10 km 70/90 weg.
Mijn verbruik:
Op het stuk zoals ik hierboven beschrijf: 7,4l/100km....
Het verschilt hooguit 0,3 liter/100km met zomer / winterbanden combinatie (dit is met zomerbanden gemeten)
(gemeten aan de tank!)
Wat heb ik al gedaan:
-LMM vervangen
-Inlaatspruitstuk gedemonteerd en schoon gemaakt + luchtfilter
-Brandstoffilter vervangen + injectorreiniger
-voorremmen gedemonteerd, schoon- en gangbaar gemaakt (achterremmen worden niet warm na een rit)
-EGR software matig dicht gezet
-Met vagcom gechecked:
*nokkenas timing
*vervuilde verstuivers
*turbo druk
*werking N75
*werking VNT
Met de auto van m'n vader AVF 130pk haal ik makkelijk 5,8 liter op 100 op de stukken die ik normaal rij!
Heeft iemand nog tips en of ideeën?
Link naar reactie
Delen op andere sites
48 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten