Ga naar inhoud

Polo

Members+
  • Aantal items

    79
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Polo

  • Verjaardag 24-09-1986

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Eindhoven

Overige

  • Vagcom
    10.6.1

Polo's Achievements

0

Community reputatie

  1. De coding 04277 staat als het goed is al in je "hoofdscherm" van de ABS. De Login 09577 icm 04477 lijken mij te kloppen. Zou moeten werken naar mijn idee...
  2. Voor mij was het coderen geen probleem. Het rood groen knipperen van de kabel geeft de communicatie met de ECU aan. Zorg ervoor dat je Login icm je coding klopt!
  3. Polo

    Zwarte rook!

    dat klopt dan ook, doordat de verse lucht uit de turbo niet de motor in gespoten wordt, wordt er te veel brandstof ingespoten t.o.v. de hoeveelheid lucht die de motor in komt. Die brandstof komt als zwarte rook uit je uitlaat. Waarschijnlijk is je brandstof verbruik erg hoog, en het vermogen dat je er uit haalt erg laag.
  4. Polo

    Zwarte rook!

    klinkt als een lekkend intercooler traject. Even controleren of er geen losse/gescheurde slangen van de turbo naar het inlaatspruitstuk zit.
  5. De kap zit met rubbertjes vast, ik weet niet of deze eventueel nog via de dealer nog te koop zijn... Bij mij rammelde voornamelijk het zwarte kapje met het logo. Deze heb ik via de achterkant vast gelijmd. Nu is de vervelende, hoorbare rammel weg.
  6. Dat durf ik niet uit mijn hooft te zeggen, mogelijk kom je er bij de bestuurderskant wel bij, bij de bijrijder wordt het wat moeilijker...
  7. De reflector is waarschijnlijk los geschoten van de hoogte verstelling, je kunt de hoogte verstellingsmotoren los halen door deze een kwart slag te draaien, dan kun je controleren of deze nog vast zit, anders moet je deze weer vast klikken.
  8. Heb je je hall sensor al eens gecontroleerd? misschien dat deze aan het bokken is... Heb je hem al een keer uitgelezen?
  9. Ik had bij mij ook verwacht dat het in de draagarmen zat; rubbers vertoonde slijtage sporen, maar na het monteren van een nieuwe Meyle set, nog geen oplossing... Ik ga van de week met bevriende monteur er eens naar kijken, ik hou jullie op de hoogte!
  10. Speling Remblokken op de remzadel bedraagt 0.15 - 0.2 mm, zou in orde moeten zijn. (klein beetje speling ivm warmte uitzetting is volgens mij gewenst)
  11. Zo, weer terug van vakantie, maar toch nog steeds last van het "clunk" geluid bij het remmen en het optrekken. @Dieselaar: Remblokken zijn nog steeds het zelfde, heb ze wel gecontroleerd en opnieuw ingevet, maar zijn nog steeds origineel VW. Na het subframe gecontroleerd te hebben op speling, het stuurhuis gechecked en de binnenste stuurkogel gechecked kwam ik er achter dat de rechter (bijrijderskant) motorsteun lichtjes lekt. Zou het kunnen zijn dat het geluid veroorzaakt wordt doordat het motorblok op en neer beweegt? Want het maakt niet uit of ik de aandrijflijn ontkoppel of niet.
  12. Uh, sorry, weinig geslapen de laatste tijd... Als het wiellager knakt, dan rij je niet meer vol vertrouwen 120 Hoe zou ik het veerpootlager kunnen stressen om te kunnen achterhalen of deze het probleem vormt?
  13. Bedankt voor de tip Matthijs; Tiel is niet zo heel erg ver. Misschien moet ik toch maar je raad opvolgen en gewoon op vakantie gaan zoals hij nu is; Hou er niet zo van als m'n Passie niet in Tip Top conditie is, in tegenstelling tot m'n vorige auto'tjes: Blijkbaar zijn die passies toch wel speciaal Als het wiellager zou knakken, zou ik dit toch moeten horen doordat deze loeien tijdens het rijden?
  14. Hoe zou ik kunnen uitsluiten dat het niet het stuurhuis / veerpoot lager is? Ik kan zelf niet genoeg kracht zetten om de knak na te bootsen als ik het wiel probeer te kantelen/draaien. Ik ben me bewust van de hoeveelheid werk... Moet nog even achterhalen welk type nummer... Op ebay vind je stuurhuizen vanaf ~230 euro. Je moet dan wel je oude stuurhuis terug sturen. Het is wel minder geworden na het aandraaien van de stel schroef. Binnenste stuurkogel lijkt het niet te zijn; hier voel ik geen speling o.i.d. Thx voor je hulp!
  15. Dag Jeroen, bedankt voor je suggestie! Had ik ook aan zitten denken. Maar het gebeurt ook als ik de koppeling in gedrukt heb, dus dan is de motor afgekoppeld van de versnelling/vertraging van de wielen. Ik ben net nog even bij de auto geweest, ik hoor ook een lichte knak als ik het stuur met een bepaalde snelheid op en neer beweeg tijdens stilstand... Ik ga zo toch maar een stuurhuis bestellen. Ik wil er graag toch mee op vakantie... Ik hou jullie op de hoogte!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden