Ga naar inhoud

'leren' pookhoes


huub

Aanbevolen berichten

hoi

ik heb een vraag over service van de merkdealer in Tilburg: ik had een leren pookhoes/knop besteld (6-versnellingsbak). kosten: 106 € ex btw. Best veel vond ik, maar zeiden ze, dan is het wel echt leer. Nu, na de montage bij de dealer blijkt het nepleer te zijn. Op de bon staat alleen 'knop' vermeld. Er zijn natuurlijk ergere dingen op de wereld, maar ik voel me toch een beetje genept en dat had ik niet verwacht van een merkdealer. Ik ging juist daar heen vanwege betrouwbaarheid van onderdelen. :blink: Kan ik daarmee teruggaan of is zal het weinig zin hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook afgelopen week een nieuwe hoes besteld en werd ook enigzins verrast door de prijs van 106 euro...

 

Omdat ik redelijk perfectionistisch ben bekijk ik het maar zo: nu heb je (wel voor veel geld) een nieuwe hoes en knop en dat is ook wat waard, je kijkt er constant tegenaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de dealer kun je naar mijn weten alleen als set kopen dus altijd hoes + knop.

En dat is inderdaad erg veel geld, gelijk teruggaan klopt nix van

ik was rond de 40 euro kwijt dacht ik voor hoes + knop...

 

 

Dat klopt, ik zag die ook liggen in de etalage. maar dat was voor een 5-versnellingsbak. Ik vroeg waarom die van mij (6-versnellingsbak) dan zoveel duurder was, ze antwoordden dat ze dat ook niet wisten, alleen dan die anders was en een andere maat had. Tja, zou kunnen, ik kan dat niet beoordelen als leek. Maar het gaat nu om het verschil tussen 'leer' en nepleer, want dat verschil kan iedereen zien. Ik weet ook dat ze op internet veel goedkoper zijn, maar ik ging juist vanwege originaliteit en kwaliteit naar de merkdealer.

 

Maar bedankt voor de reactie, ik ga ze eens bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het hier toch over pookhoezen hebben wil ik ook wel even een vraag droppen.

Mijn pookhoes is ook lelijk aan het worden. Daarnaast heb ik op de knop bovenop sinds een paar dagen een vervelend opstaand randje gekregen waardoor hij niet "fijn" meer aanvoelt. Ik ben daarom ook maar eens op ebay gaan zoeken naar een vervanger en de volgende gevonden: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0686742352

Volgens de advertentie is het een originele VW en moet hij in de Passat passen. Ik kan echter niets vinden op internet over dit type, behalve dat hij volgens mij in de Golf geleverd is (maar ook dat weet ik niet zeker).

 

Ik vind het wel een mooie, mooier dan wat ik nu heb zij het wel dat hij best prijzig is. De vraag is echter, gaat het inderdaad passen en is het een originele?

Heb de aanbieder al een berichtje gestuurd, maar nog geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad bij de dealer twee varianten verkrijgbaar. Echt leer en nepleer. Prijsverschil is dus in de loop der jaren niet veranderd. Voor die 106 euro moet je inderdaad echt leer hebben, geen namaak.

Heb zelf al ruim 3 jaar exemplaar met nepleer (van de dealer), zal toen ook rond de 40 euro gezeten hebben. Moet zeggen, er is nog steeds géén slijtage zichtbaar (toch ruim 120k-km verder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi huub ik heb er nog een hoes liggen heb ze over :mrgreen:

 

je mag ze voor niks komen halen

 

is van een 3C bj 2006 niet nieuw maar zeker niet versleten heb de pook en hoes gewisselt ivm dat de pook aan de achterkant het chrome eraf ging

 

grz stef

 

 

bedankt voor t aanbod Stef, maar ik denk dat de dealer gewoon zijn afspraak moet nakomen. misschien kun je er iemand anders blij mee maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook afgelopen week een nieuwe hoes besteld en werd ook enigzins verrast door de prijs van 106 euro...

 

Omdat ik redelijk perfectionistisch ben bekijk ik het maar zo: nu heb je (wel voor veel geld) een nieuwe hoes en knop en dat is ook wat waard, je kijkt er constant tegenaan

Jij kijkt naar je pook?

 

Ik moet de mijne nog steeds vervangen (ernstig versleten) maar tot nog toe nog niet gedaan omdat ik me er niet aan stoor.. ik kijk er nooit naar en zie de slijtage dan ook niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heb er ook een van ebay, volgens de ad echt leder, ziet er 1000x beter uit dan die zak met versleten gaten erin. Ik kan me er niet aan storen dat he t niet origneel is, sterker nog, ik denk dat je het alleen ziet als je een originele hoes er naast houdt... dat doe ik niet dagelijks :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kijkt altijd star voor je als je de auto instapt ?!?

 

Je kijkt toch automatisch in je auto rond als je instapt of niet ?

Zeker, rond, niet strak naar de versnellingspook.

 

Maar, ik moet em nog wel een keertje vervangen, dat is een ding dat zeker is :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook een van ebay, volgens de ad echt leder, ziet er 1000x beter uit dan die zak met versleten gaten erin. Ik kan me er niet aan storen dat he t niet origneel is, sterker nog, ik denk dat je het alleen ziet als je een originele hoes er naast houdt... dat doe ik niet dagelijks :-)

Hmm. Op marktplaats staan er ook zat voor 10 eurie enzo. Misschien daar maar eens eentje van bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden