Ga naar inhoud
  • 0

VAG-com


ED_PASSAT

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Om mogelijke problemen te voorkomen kun je het beste een laptop nemen met een serieele aansluiting en ditto OBD kabel, voor die laatste heb ik in het recente verleden een goede kabel gekocht (ProChip) waarmee ook allerlei andere tools werken.

 

Vag-com software heb je natuurlijk ook nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

efkes in telegramstijl:

 

Bij USB kabels moet windows een seriele poort regelen, dat gaat niet altijd goed omdat het aantal seriele poorten dat VAG com kent beperkt is (4 stuks) en deze eerste vier heeft windows vaak al in gebruik voor infrarood, ingebouwd modem etc.

Je kunt geluk hebben en meteen een herkenbare (voor VAG) poort toegekend krijgen bij het installeren van de drivers, maar je kunt ook pech hebben als dat bijv. poort 5 is.

Dan moet je wat aanklooten in windows om dat aan te passen.

 

Welke kabel maakt in dat opzicht niet uit, en aangezien veel nieuwe laptops geen seriele stopcontakkie meer hebben, moet je dus wat vogelen soms.

 

welke kabel maakt wel uit voor wat VAG com er mee doet. (herkennen of niet) maar je kunt er volgens mij evenveel mee. Alleen als je 'dieper' gaat richting kmstanden aanpassen en chippen moet je meer intelligentie in die kabel hebben en da's duurder.

voor het gewone VAGcom werk ben je voor een paar tientjes klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus voor ons standaard gebruik is die scantool.nl kabel goed.

Ik ben iig nog niks tegen gekomen wat de kabel niet kan.

 

Om dat probleem te ondervangen van die seriële poort heb ik het modem uit gezet. (geen idee of ik er wel problemen mee zou hebben als ik dit niet gedaan had)

Aangezien ik dit toch nooit gebruik, en i-net via wifi of UTP binnen krijg.

(misschien een tip voor de rest)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een (USB) kabel van scantool en een licentieversie (bij Ross-tech want dat is goedkoper dan in Nederland) van VAG-COM. Tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden, inmiddels diverse Volkswagens en Audi's aan de lijn gehad en instellingen veranderd en fouten gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke licentie heb jij ?

 

Want je kunt toch gewoon die zonder kabel nemen he ?

 

Dus deze :

VAG-COM Software License $99.00 <--= http://www.ross-tech.com

(iets van €75,-)

 

Of in NL:

Softwarelicentie €150.00 <--= http://www.priemus.nl/

En bij http://www.randstadcarsolutions.nl/ zie ik helemaal geen losse software staan.

 

Als we alleen de software nodig hebben kunnen we misschien een inkoop aktie bij Ross-tech doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ligt geheel aan het soort kabel dat je gebruikt. Als je, net zoals ik, gebruik maakt van een "goedkope" kabel, moet je ervoor zorgen dat je de juiste compoort gebruikt. Vagcom werkt namelijk enkel met compoorten 1 t/m 4. In sommige gevallen wil het nog wel eens helpen om in vag-com de baudrate op 9600 in te stellen.

 

Gebruik je een (duurdere) kabel met directe USB-interface dan kies je in vagcom de USB-poort en zou het geheel direct moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een USB kabel hebt moet je in 99% van alle gevallen ook eerst ff de driver/software van de kabel zelf installen.

 

Vervolgens moet je in VAG-com ff kijken welke comport je gebruiken kunt...

Je kunt hiervoor gewoon de test genruiken :)

Deze staat onder options waar je dus ook de comport kunt wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden