Ga naar inhoud

  • 0

Skoda OEM LED dagrijlichten passen perfect in 3C mistlampen!


bm-er

Vraag

Op Motor-talk weer een leuke mod gezien die voor leden hier ook wel eens interessant kon zijn:

http://www.motor-talk.de/forum/skoda-le ... 73758.html

 

Het gaat dus om het plaatsen van de Skoda OEM led's in de mistlampen van de 3C. Het binnenwerk schijnt goed te passen en het stuurapparaat accepteert de leds zonder verdere foutmeldingen. Er is dus geen extra weerstand benodigd.

Dit ziet er wel netjes en lekker OEM uit en nog niet iedereen rijdt er mee rond. 8-)

Zal waarschijnlijk ook wel op de Golf V passen denk ik.

 

De unit heeft de volgende aansluitingen:

Pin 1: DRL (alle 4 branden 100%, I=380 mA)

Pin 2: Massa

Pin 3: PO (Positionlight) alle 4 LED`s gedimt, I=55 mA

 

Onderdeelnummers:

- SKODA Fabia Scout / VRS 2011 -> Skoda onderdeelnummer: 5J0941067 / 5J0941068

- Stekker voor op Skoda LED lamp: 1J0973723

 

tfl-100-5723984752552575959.jpg

 

tfl-15-7894525740280333735.jpg

 

umbau-nebel-auf-tfl-154745926007739794.jpg

 

gehaeuse-8704238142394969908.jpg

 

stecker-9016158286285352125.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik was gisteren misschien wat kort van stof....tja einde van de week.

Het is een mooie mod.

Alleen moet je dus al mistlampen op je passat hebben, deze maak je open en het binnenwerk

van de skoda led bouw je over. (zie duitse website)

Je betaaldt dus alleen voor binnenwerk ca 150 euro.

Dan hou ik het dus maar bij de halogeen lampen.

Dat vind ik trouwens ook mooier, of je moet xenon hebben.

En dan dus de hele voorkant qua verlichting "wit" hebben.

het is een kwestie van smaak en de dikte van je portemonnee

 

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

 

Ik was gisteren misschien wat kort van stof....tja einde van de week.

Het is een mooie mod.

Alleen moet je dus al mistlampen op je passat hebben, deze maak je open en het binnenwerk

van de skoda led bouw je over. (zie duitse website)

Je betaaldt dus alleen voor binnenwerk ca 150 euro.

Dan hou ik het dus maar bij de halogeen lampen.

Dat vind ik trouwens ook mooier, of je moet xenon hebben.

En dan dus de hele voorkant qua verlichting "wit" hebben.

het is een kwestie van smaak en de dikte van je portemonnee

 

S.

 

tis je vergeven hehe :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik kan lezen - in mijn beste Duits - heb je om hier alles uit te halen zoals beschreven, namelijk dagrijlicht en posietielicht, een 30 byte hi-end boordnet nodig, en dan ook nog een 3C8 en geen 3C0. Met een 3C0 kan je niet alle instellingen maken die nodig zijn...)

 

Ik ben nl. toevallig bezig m'n DRL's op boordnet aan te sluiten en dan ook als standlicht te gebruiken.Daarom 3C0 boordnet vervangen door 3C8 boordnet omdat 3C0 de codering niet aannam.

Vandaag eerste test gedaan met positieve ervaring : DRL gedimt als standlicht werkt, origineel standlicht blijft gewoon uit. DRL zelf werkt niet wegens geen ingebouwde weerstand (geeft foutmelding defecte lamp).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nl. toevallig bezig m'n DRL's op boordnet aan te sluiten en dan ook als standlicht te gebruiken.Daarom 3C0 boordnet vervangen door 3C8 boordnet omdat 3C0 de codering niet aannam.

Vandaag eerste test gedaan met positieve ervaring : DRL gedimt als standlicht werkt, origineel standlicht blijft gewoon uit. DRL zelf werkt niet wegens geen ingebouwde weerstand (geeft foutmelding defecte lamp).

 

grtz, dre

 

 

dokter Dre spreekt in dokterstaal :mrgreen: voor mij dan... wat ben je nu aan het testen?

de drl module als standlicht gebruiken?

even verder schrijf je. DRL gedimt als standlicht werkt?? :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, overdag volle kracht, als je je lichten aansteekt gedimd, dimfactor in te stellen met vagcom en de standlichten in de koplamen gaan dan niet aan. Ook als je knipperlicht aangaat kan je dan laten dimmen (zoals bij Audi).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, Draadje van MT eens goed doorgelezen... blijkt ook te werken op 'oudere' boordnet, moet toch wel een high-end zijn, dus wie geen mistlampen of xenon of fabriek heeft hoeft hier niet zonder meer aan te beginnen.

Programmatie van je boordnet : mistlamp gebruiken als TFL.

Om te gebruiken als stadslicht (dimmen) moet je een kabel bijlegen van je koplamp.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Yep, overdag volle kracht, als je je lichten aansteekt gedimd, dimfactor in te stellen met vagcom en de standlichten in de koplamen gaan dan niet aan. Ook als je knipperlicht aangaat kan je dan laten dimmen (zoals bij Audi).

 

grtz, dre

 

 

jaja, dus je wilt ze gewoon zoals ze origineel gewoon geschakeld zitten, maar dan niet via een aftermarket oplossing met met originele aansluiting.

 

overdag: drl aan

indien licht aangezet wordt drl naar xx % blijven branden..

dimmen bij knipperlicht gebruik...

 

Zeg dat dan :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad Oele, zo is het....

 

@Fopperr : als dagrijverlichting zal dat wel OK zijn, het is immers de bedoeling dat je gezien wordt en niet zozeer om zelf te zien.

 

@Groovejunk : ik doe m'n best....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jij ook weer hier :wink: Mooie mod idd....

 

@wheeler, die zocht jij toch ?!?

 

off-topic... mike, hoe staan de veren?

 

zitten er nog niet onder.

 

Ben de laatste dagen wel al bijna iedere avond aan het modden geweest, dus zit niet stil hoor.

 

Veren zal ik dan nog eens moeten met guy voor afspreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en dit dan?

 

http://cgi.ebay.de/LED-Tagfahrlicht-Sch ... eile_Zubehör&hash=item2eb30daf68#ht_8259wt_1002

 

Zelfde idee als de skoda... alleen speciaal voor de 3c. Plug en play. DRL gaat auto aan en uit zodra het normale licht aan gaat. Of dit in te stellen is dat de DRL's evt. zacht mee branden... Geen idee, maar ziet er verder wel netjes uit...

 

Ga je daar sowieso geen problemen mee krijgen? Mistlampen voeren is in principe niet toegestaan zonder slecht zicht minder dan 50m...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok, Draadje van MT eens goed doorgelezen... blijkt ook te werken op 'oudere' boordnet, moet toch wel een high-end zijn, dus wie geen mistlampen of xenon of fabriek heeft hoeft hier niet zonder meer aan te beginnen.

Programmatie van je boordnet : mistlamp gebruiken als TFL.

Om te gebruiken als stadslicht (dimmen) moet je een kabel bijlegen van je koplamp.

 

grtz, dre

 

Dre,

dus bij mij zouden de S6 drl's ook aan te sturen zijn via de boordnetmodule incl het dimgebeuren ? Heb toch een high end van je geadopteerd?

Indien ze aan te sturen zijn via de module, gaan ze dan ook dimmen bij richting aanwijzen ? En kan het stadslicht dan worden uitgeschakeld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden