Ga naar inhoud

Verbruik Passat tdi modelserie 2000-2005


Jeropo

Aanbevolen berichten

Hey hallo,

 

Ik ben voorzichtig aan een beetje op zoek naar mijn volgende auto, en nu twijfel ik nog een beetje over wat ik wil hebben. Momenteel rijdt ik een golf 4 3-deurs en ben hier heel tevreden over, maar ik wil nog wel wat meer ruimte in de kofferbak.

 

Mijn keuze zal met 50-60k per jaar in ieder geval een diesel zijn, waarbij verbruik natuurlijk niet onbelangrijk is met zoveel km. De keus wordt echter ook wel bepaald door de looks (hoe kan het ook anders). Ik kijk nu na een tijdje hoofdzakelijk naar een V40 of wellicht een passat tdi sedan. Bouwjaar zoek ik 2002 of nieuwer. Beide wagens hebben ruim 400 liter kofferbak, maar het zijn totaal verschillende wagens. De V40 zie ik als een gezinswagen (alhoewel behoorlijke uitstraling voor een station) en een passat sedan is echt een zakenwagen natuurlijk.

 

Mijn vraag aan de passat rijders hier:

 

Wat is het brandstofverbruik van jullie tdi van de uitvoering waar ik naar kijk? (bj 2000-2005)

Heb je dan een 100pk of een 130pk motor en hoeveel en waar rijd je je kilometers?

 

Alvast bedankt!

Groet Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd in een 3bg diesel 100 pk automaat uit 2001 en heb een gemiddeld verbruik van ca 1 op 14 (snelweg en rustige rijder) 110 - 120 km/u

de passat is veel ruimer dan een volvo v of s40 en natuurlijk een veel mooiere uitstraling. Ik zou t wel weten.... 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een V40 omdat ik de S40 niet zo mooi vind qua lijnenspel, een sedan passat omdat ik de daklijn wel erg mooi vind lopen bij de passat. De station is ook erg fraai, maar de sedan vind ik net iets mooier qua lijn. Precies omgekeerd dus...

 

Ik vraag ook niet zozeer wat ik moet kiezen, want heel eerlijk? De passat is gewoon ene klasse meer natuurlijk, niet zo moeilijk. Maar met 50-60.000km per jaar vind ik verbruik niet onbelangrijk... en de V40 heeft ook geen slechte getallen dan.

 

Ik kan ook weer ene golf kopen (heb nu golf 4) maar wil eigenlijk wat meer ruimte en de golf variant vind ik niet mooi. Dan heb je nog een focus wagon, maar ook daar ben ik niet weg van.

 

Opel? laat maar... Frans? niet de beste ervaringen mee... 1x nooit weer dus. Japans weer wel goed bevallen, maar niet echt veel keus in diesel...

 

De rest van de klasse waar de passat in zit is gewoon niet zuinig genoeg, ik wil toch wel 1:16 kunnen rijden met een normale rijstijl.

 

Dit geven de meeste dan ook aan, dus dat verheugd me. Ik zag ook dat de opgave van dieseltje en sequence eigenlijk dezelfde wagen betreft maar een groot verschil in verbruik waarbij die van dieseltje uit de maat valt bij de rest even snel gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij met mijn auto 1 : 16 bij rustige rijstijl en nagenoeg geen stad

 

De diesels van VW staan bekend als de zuinigsten maar maken iets meer lawaai.

Dit komt door de pompverstuiver techniek.

Andere merken kiezen voor common-rail, wat iets meer verbruikt maar rustiger loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rest van de klasse waar de passat in zit is gewoon niet zuinig genoeg, ik wil toch wel 1:16 kunnen rijden met een normale rijstijl.

 

Dit geven de meeste dan ook aan, dus dat verheugd me. Ik zag ook dat de opgave van dieseltje en sequence eigenlijk dezelfde wagen betreft maar een groot verschil in verbruik waarbij die van dieseltje uit de maat valt bij de rest even snel gezien.

 

Vergeet niet dat Dieseltje een (4-bak?)Automaat heeft! Ik rijd met mijn 4-bak (ex)110pk automaat ook gemiddeld 1 op 14, terwijl ik met de auto van mn vader 2003 Octavia 90pk tdi -bak hand gemiddeld 1 op 20 reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm ik was altijd in de veronderstelling dat een automaat (mits je natuurlijk niet continu in de kickdown rijdt) zuiniger is dan een handgeschakelde wagen??? Blijkt dus bij VW niet zo te zijn? Nou ja, ik was toch niet op zoek naar een automaat, dus nu weet ik dat ik die zeker niet zoek.

 

Als ik het zo verder lees komt iedereen verder wel op een redelijk verbruik voor deze klassen, een 1:16 is haalbaar met een normale rijstijl als ik het zo zie.

Maakt de keuze weer des te makkelijker natuurlijk. Begin volgend jaar maar eens rondkijken, ik kan mijn huidige golf ergens 1e helft volgend jaar aan mijn jongere zuster kwijt. Tijd zat om te gaan zoeken dus!

 

Zal eens even wat verder lezen hier overal, vast veel te weten te komen en dat is alleen maar goed!

Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister met mijn 100 pk automaat volle tegenwind en gangtje 140 door de flevopolder. 1 op 12,6... (zuipschuit) daarna met volle aanhanger gangetje 80 met tegenwind (in 3e versnelling) 1 op 9 en daarna op terug weg wind in de rug 160 op de teller 1 op 14,6...

erug veel verschil met tegen wind... wie heeft daar ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat variant 2000 115 pk 5 handgeschakeld

 

Dit zijn mijn gemiddelde verbruiken per tank van dit jaar 1liter op ...

Je ziet ook dat door het chippen het verbruik iets daalt

16,80512699

16,96192989

18,0486912

16,34081087

16,89535122

17,67719898 JD chip 168 pk

18,57419981

16,2373146

17,34551957

17,89130435

15,08412299 aanhangwagen rit

17,76188635

18,200409

17,49482402

17,00074239

18,36413685

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden