Ga naar inhoud
  • 0

wat voor profiel nemen


passat2010

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ligt dit niet aan welke seizoensband dat je neemt? Mij lijkt dat de 'graafeigenschappen' van een v-profiel in de winter toch wel z'n voordelen heeft...

 

Dat V profiel zit inderdaad in veel winterbanden.......maar dat helpt bij zomerbanden in de sneeuw en prut niet aan extra grip, daar zijn wat meer aanpassingen voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb deze er onder liggen en die bevallen me erg goed:

 

http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... rt+Maxx+GT

 

cuppen niet, prima grip op droog en nat en bij mij zijn ze dik 40.000 km mee gegaan voordat ze op waren.

 

(ik weet ook nog wel een adresje in Nistelrode waar je ze goedkoop aan kunt komen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Neem zeker géén V-profiel. VW staat bekend om extreem afrol geluid van banden met een V-profiel. Daar zijn hier al meerdere topics geschreven.

niet alleen vw heeft daar last van, mijn renault was ook veel stiller met lijn profiel. dus voor mij alleen lijn profiel :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Neem zeker géén V-profiel. VW staat bekend om extreem afrol geluid van banden met een V-profiel. Daar zijn hier al meerdere topics geschreven.

niet alleen vw heeft daar last van, mijn renault was ook veel stiller met lijn profiel. dus voor mij alleen lijn profiel :wink:

het komt ook door de banden zelf,niet door de auto.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat cuppen kun je heel makkelijk voorkomen.......

 

wissel je banden regelmatig van voor naar achter om de 10.000 km en je bent daar vanaf .....

 

volkswagen had nog steeds problemen met het cuppen van zijn banden , op de achteras, al heel lang sind's de golf drie en ik heb het ook vaak mee gemaakt op mn werk(meestergast in een bandenbedrijf) .

 

koop een setje zoals hierboven de dunlops en wissel regelmatig

 

ik rij zelf op dunlop sp sport 01 ( 225/40R18 92 Y) sinds juni dit jaar en heb ze end november eraf gehaald( na 25.000 km's) ivm wissel winterbanden ( v-profiel) geen cuppen en ook geen ander problemen .

 

met een asymetrische band heb je egt minder problemen maar ze zijn nooit weg wisselen om de 10 tot 15 duizend km's en je hebt er geen last meer van .

 

ook een van de nadelen van een v-profiel meer last ivm wegtrekken naar een kant . kan vaker voorkomen dan bij een asymetrische band .

 

welke bandenmaat rij je op je wagen ????

 

groetjes stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden