Ga naar inhoud

hoe houden jullie de auto schoon met dit weer?!?


Fopperr

Aanbevolen berichten

Afspuiten vind ik niks. Ben bang voor kalkvlekken op de lak

volgens mij vindt sven poetsen gewoon veel te leuk :mrgreen:

 

basis is volgens mij goede sealant en wax, en liefst met het handje wassen. was hem 2-3x per maand

lokale troep haal ik weg met spray and wipe van poorboy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

basis is volgens mij goede sealant en wax, en liefst met het handje wassen. was hem 2-3x per maand

lokale troep haal ik weg met spray and wipe van poorboy

 

Het scheelt zeker als je de wagen een paar keer per jaar goed in de was zet.Vuil hecht zich dan veel minder op de lak en is dus veel makkelijker af te wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou mijn wagen met dit weer niet schoon. zou betekenen dat ik iedere dag aan het wassen ben en dat is geen optie.

Morgen ochtend wordt de wagen weer wat vertroeteld met shampoo en wax, maar ik ben bang dat hij er morgen avond al weer als een beest uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de winter in een duurzame sealer plus wax zetten. Vervolgens door de winter regelmatig afspuiten en vooral niet zonder beleid/te vaak de spons erover.. Iedere wasbeurt met al die rotzooi vergroot de kans op krassen.

Tenzij het natuurlijk je hobby is en je er de tijd voor hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:-)

Ik was mijn auto inderdaad minimaal 1x per week en 1x per maand komt er een laagje wax/behandeling op.

Ik wissel met M16 en een wondermiddel (dat ik niet ga noemen)

concourpaste en de ezyme

 

waarom mag je het niet noemen? als je het iedere maand moet aan brengen kan het geen wondermiddel zijn :mrgreen: maar ja volgens mij is het geen moeten bij de firma blastaway, maar een verslaving.. :lol:

 

en die is nog besmetelijk ook,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wha ha ha

 

Zal vanavond/of morgen een fotoke posten van die van mij,

Dan krijg je een hartstilstand,lijkt meer een rallybak nu! :embarassed:

Maar ja ze halen het mais en de bieten van het land,wat dan betekent dat ik zeker elke dag de passat kan gaan wassen :blink: (NOT)

 

W8, 4-motion en onder de bagger... het is een rally bak. 8-)

ben benieuwd naar de pica

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, bij mijn auto zit de klei soms tot aan de dakrails (lang leve de bietencampagne). Het is helaas niet anders.

 

Wat mij betreft is het ook altijd wel leuk om van zo'n bruine bak weer een glimmende zwarte bolide te maken, maar je moet jezelf er wel bij neerleggen dat het alweer voorbij kan zijn als je 500 meter hebt gereden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het lukt probeer ik ieder weekend de auto te wassen. Met de hand en een emmertje sop Meguiars Gold Class Shampoo. Lukt dit niet dan zo snel als mogelijk, eerst even foamen en daarna wassen met het handje. En inderdaad, een laagje wax op de auto helpt ook goed tegen het hechten van vuil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden