Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

??? Niet?? Dan zou ik met het telefoonnummer van een van de garages die wel coulance biedt naar huiskes-kokkeler gaan...

 

Vreemd verhaal....

 

K kwam een tijdje terug erachter dat mijn buurjongen bij de vw dealer werkt in vreden... Hij vertelde ook dat de BKP aan de lopende band met pd problemen voorbij komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

k snap niet dat ze niet de moeite nemen om PON te bellen... heb jij je auto daar gekocht? Dan kun je dit toch minimaal aan service van ze verwachten!!

 

Wat ik wel raar vind aan huiskes-kokkeler.... dat ze heel vaak auto's te koop aanbieden in DE... dat is echt een van de weinige NL garages...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee. Ik heb mijn auto begin dit jaar van leaseplan gekocht

Denk dat ze daarom niet overgaan tot coulance

Had 3 weken terug een verstuiver 4 de cilinder en week later de tandempomp en brandstofpomp. Niks coulance

 

Dit is nu de ellende waar je soms tegen aanloopt, er wordt formeel niks gecommuniceerd naar de klant, alleen via de achterdeur naar de dealers waarbij soms een monteur wat loslaat. Ben je niet mondig genoeg dan betaal je gewoon het volle pond. Misschien kunnen we en lijstje met "coulante"dealers publiceren?

Er zijn best een paar positieve voorbeelden wanneer het over coulance met de BKP "Siemens" problematiek gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het een goed plan. Je kan dan beter bij de garage aangeven bij welke vw garages er was toegekend. Beter gezegd je hebt dan een mooi overzicht van vw garage namen. Je kan dan een goede vuist maken naar de wat terughoudende garages

 

Zit alleen te twijfel en of het in deze topic verder moet of een nieuwe starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeg ook niet dat ik het zelf heb betaald. Het was gelukkig nog net binnen mijn Bovag garantie. Echter er werd hun ook niks vertelt mbt verstuivers over een coulance. Ze hebben gewoon voluit betaald. Maar nu zit ik buiten de garantie. En ja ben bang dat er op den duur weer 1 gaat begeven. Vandaar !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
VW Ames in Gorichem regelde alles met de coulance zonder dat ik ook maar iets aan heb moeten dringen.

Aardige gasten zijn het trouwens ook, dus dat vind ik toch wel een aanrader. :)

 

Warme douche voor deze dealer, die weet tenminste hoe je "service" schrijft! En nu maar hopen dat de andere dealers meelezen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net ff contact gehad met de dealer inzake de pompverstuivers. Er is ( nog) geen terugroepaktie omdat niet alle BKP motoren

problemen gegeven. Er zijn auto's die probleemloos 200.000 km rijden of meer.....

Op hoop van zegen dus :?

 

 

Dat niet alle BKP's problemen hebben, wil niet zeggen dat er geen terugroepactie hoeft te komen.

 

Er komen mensen in gevaar doordat de motor ineens uitvalt. Als dan een klein percentage dit probleem heeft, moet m.i. ook aktie door VW worden genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, het is wachten op het 1e ongeluk a.g.v. van het plotseling uitvallen van de motor, bijv bij 120 km/ u in de regen......

 

Dat deze topic, die nu een jaar bestaat, afgelopen weekend voor de 10.000e keer bezocht is zegt al genoeg, niet iets voor VW om nu trots op te zijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net ff contact gehad met de dealer inzake de pompverstuivers. Er is ( nog) geen terugroepaktie omdat niet alle BKP motoren

problemen gegeven. Er zijn auto's die probleemloos 200.000 km rijden of meer.....

Op hoop van zegen dus :?

 

 

BKP is Siemens en daar zit de terugroepactie op van 7 jaar en/of 200dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net ff contact gehad met de dealer inzake de pompverstuivers. Er is ( nog) geen terugroepaktie omdat niet alle BKP motoren

problemen gegeven. Er zijn auto's die probleemloos 200.000 km rijden of meer.....

Op hoop van zegen dus :?

 

 

BKP is Siemens en daar zit de terugroepactie op van 7 jaar en/of 200dkm

 

Er zit toch geen terugroepactie op? Dacht alleen in geval van problemen dat je dan je kon beroepen op de coulance regeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net ff contact gehad met de dealer inzake de pompverstuivers. Er is ( nog) geen terugroepaktie omdat niet alle BKP motoren

problemen gegeven. Er zijn auto's die probleemloos 200.000 km rijden of meer.....

Op hoop van zegen dus :?

 

 

Ook al heb je dr 3 ton opstaan, vind ik het nog niet normaal (of een veilig idee) dat die verstuivers er zomaar mee kunnen kappen. Het is geen chinees prul.. (ook al zou je dat soms niet zeggen... is dit eigenlijk vloeken in de kerk :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is dus tot 2ton? Dacht 250K. Helaas ben ik al over de 200K heen, dan maar hopen dat ik één van de weinige heb die het wel goed blijft doen.

 

Heeft iemand misschien een "papieren" afschrift van de coulance regeling?

 

Ik lees nl. ook verschillende berichten tot welk kilometrage de regeling geldt.

 

Als er tot 200.000 of 250.000 km een honderd procent coulance geldt, lijkt het me dat er na dit kilometrage sowieso nog een "afbouwende" coulanceregeling zou moeten gelden. bijvoorbeeld 90% met 10.000 km na de 200 of 250 dkm, 80% na 20 dkm enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden