Ga naar inhoud

  • 0

Speakers achterportier


Fred6372

Vraag

Vraagje :

In de achterportieren van mijn Passat 2.3 V5 Comfortline (bj. 2002) zitten geen luidsprekers. Kan iemand van jullie mij zeggen of er dan wel luidsprekerbedrading in het portier aanwezig is en of ik de roosters die er nu in zitten eraf kan wippen zonder het hele portier te demonteren. Of moet ik de hele bekleding van het portier verwijderen.

Ik bezit mijn Passat pas 2 weken ( kijk bij : Wie ... en ik rij....) en ik heb een rechter en een linker hand, als je begrijpt wat ik bedoel. Twee rechterhanden waren makkelijker geweest.......

Wie geeft mij de gouden tip ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Arjan; Verder voor wat betreft...?

 

Dat jullie al afscheid hadden genomen van de orginele speakers..

 

Nee, we draaiden nog op de originele compo's. Beviel redelijk, hoewel we wel passief zochten naar een mooiere compo voorin. Schoot echter niet op, omdat ik niet weet wat ik wil. (nog steeds niet overigens)

 

Nu moeten we wel, dus gaat het wellicht wat sneller. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is dit (hieronder) de formule om van MAX vermogen nvermogen naar RMS vermogen te rekenen...

(uit mijn hoofd en tis al lang geleden :| )

 

Meestal is Prms =½Pmax

 

 

Ingewikkelder maar precieser:

 

Prms = ½Umax²/R

 

Prms = Continu vermogen

Pmax = Maximaal vermogen

Umax = max voltage (ff meten of op je versterker/radio kijken)

R = Weerstand (meeste auto speakers zijn 4 Ohm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar eens een nieuwe erin gooien dan..

 

Dit betreft een setje met een behoorlijk vermogen. 100 watt RMS op de gemiddelde boordspanning haalt lang niet elke versterker.. Laat staan een zogenaamde high power radio. Wat blijft er over van 50w x 4 ? 15 watt RMS ? Is het dan nog zinvol om een dergelijke compo set aan een high power unit te hangen of kun je dan beter kiezen voor een compo set met een wat mindere belasting ? Met andere woorden. Is die high power unit in staat om uit deze set te halen wat er in zit ?

nee,dit gaat niet klinken als je het gewoon op uw radio gaat hangen.... ik heb deze vanvoor zitten en in de achterdeuren de 16 cm speakers van dezelfde reeks als de compo op een versterker die beiden perfect kan aansturen

geloof mij die klinkt zo mooi en veel kickbass precies of je zit met een woofer :shock: maar als gaat er uit bij mij, ik begin in de winter van a tot z sound quailty is een grote verslaving :?:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wire; hoe zijn die Rockford compo's versterkers eigenlijk?

 

Ik ben zelf ook iemand die liever voor sound quality gaat, en ik vind merken als RF, MTX enzovoort niet daarbij passen. Vind ik meer voor als je zoekt naar vermogen en vooral veel (maar wel strak) geluid.

 

M.a.w., zijn dergelijke merken iets als je voor SQ gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet je, iedere mens heeft daar zijn mening over, ik vind deze zeer goed klinken het komt hem ook aan op afregelen he, je moet ze niet te veel power liggen geven he, maar voor volgend jaar ga ik boston nu is dat weer mijn goesting

 

over die rf compo, kun je nooit kapot spelen in het filterkasje zit namelijk een lamp bij te veel power gaat deze branden, blijf je doorgaan springt deze... gewoon lampje vervangen en je kunt weer blazen zelf wel nooit meegemaakt maar dit stond op de site van rf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
over die rf compo, kun je nooit kapot spelen in het filterkasje zit namelijk een lamp bij te veel power gaat deze branden, blijf je doorgaan springt deze... gewoon lampje vervangen en je kunt weer blazen zelf wel nooit meegemaakt maar dit stond op de site van rf

 

Das een goede oplossing. Wel wat lastig als je filter tegen de binnenkant van het deurpaneel zit gekit..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Check. In de achterdeuren van een Golf III Variant zit wel degelijk een compo. Voordeel is wel dat de speakers vrij hoog in de deur zitten en slechts voor 20% worden bedekt door de zitting van de achterbank. Misschien nog eens niet zo'n slechte optie om voor een compo te kiezen. Een tweeter nabij de deurgreep zit je immers behoorlijk in je oor te kwetteren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Over tweeter in de achter deur...

Als je achter geen speakers standaard hebt zit er achter bij de tweeter een stukje heel dun schuimrubber.

Dit wordt wel eens vergeten bij het inbouwen van speakers.

Als je dit niet weg haalt kan het zijn dat je tweeter niet helemaal tot zijn recht komt...

En je ziet de tweeter door het roostertje niet meer.

 

Ik heb het paneel achter er eens afgehaald, bij mij zat er ook een stukje stof voor, of dit zo hoort weet ik niet, maar heb het weggehaald in beide portieren. Je ziet nu ook een tweeter zitten achter.

 

Maar binnenkort gaat er wel iets anders in, tweeter in achterportier is trouwens van Blauwpunkt, is dat standaard ? Is ook niet zo;n slecht merk toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt. Bij mij in de V5 heb ik destijd ook Blauwpunkt uitgesloopt.. In de tijd dat ik nog op de driewieler zat was Blauwpunkt al een groot merk. Ik weet nog wel dat mijn Pa een Golf II had met een Blauwpunkt Coburg erin. Met verkeersinfo. Alleen op de Duitse zenders dan.. Mijn neef had een Heidelberg waarbij de kleur van de tekst in het display veranderde afhankelijk van of je wel of niet een zender met verkeersinfo had. Toppers waren toen de Berlin en de New York. Toestellen die je altijd in een anti-diefstalslede moest plaatsen omdat ze anders op ieder hoek van de straat gejat werden. Wat dat betreft lijkt dat nu allemaal wat minder..

 

Blauwpunkt is volgens mij nog steeds een goed merk. Maar wie van de forummers heeft het nog ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kul.. Die kwettert ook.. Ik blijf nog steeds van mening dat je een tweeter in de achterdeur niet op zijn orginele plaats zou mogen plaatsen. Slagwoofer (die alleen maar middengebied speelt en dus vrij hoog afgefiltert wordt) onderin en in zijn / haar directe omgeving ook de (opbouw) tweeter plaatsen op zodanige wijze dat deze schuin omhoog straalt. Voor de achterpassagiers ontstaat er dan een prima geluidsbeeld en de tweeter verstoort het geluidsbeeld van de bestuurder en zijn bijrijder in ieder geval niet niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tweeter voor de personen achterin zou je eigenlijk net boven je gordel moeten monteren voor een mooi klankbeeld. De (kick)woofertjes of slagwoofers die zouden op de knieen gericht moeten worden, maar dat betekend dat de speaker niet meer in je deur passen omdat deze gedraait (schuin naar boven) moeten worden.

 

En als je het echt mooi wilt hebben dan zou je een basspijpje onder beide stoelen moeten plaatsen, maar volgens mij gaat dat niet passen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi!

 

Ik ben nieuw in dit forum. Ik heb een Sportline 130pk sedan uit 2001. Rijdt al jaren geweldig.

 

Ik heb 2 vragen over het vervangen van de originele VW speakers in de achterportier. Deze wil ik vervangen door een 3-weg composet van Pioneer.

Mijn vragen zijn:

1. Hoe krijg ik de originele VW speakers eruit? Ik ben bekend met het verwijderen van de deurbekleding. Als je deurbekleding verwijderd is, zie ik de originele VW speakers geplaatst op de vergrotingsringen. Ik zie echter geen schroeven of iets dergelijks om de originele vw speakers los te halen. Kan iemand mij adviseren?

2. Als ik het stekkertje lostrek uit de originele speaker, zie ik 4 draden. Zit e soms een filter achter? EN hoe krijg ik de Pioneerspeakers aangesloten. Is het zo dat als ik de originele VW speakers uiteindelijk verwijderd heb, dat dan wel duidelijk is hoe in de Pioneer speakers kan aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt bij de automaterialen zaak ringen kopen om aftermarket speakers te monteren, de oude kun je uitboren.

 

En aangezien je nieuw bent.. stel je ff voor in het topic: Ik ben en ik rij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo mensen,

 

Ik heb zojuist heel wat topics gespit en deze compleet doorgelezen, maar toch is nog niet alles mij duidelijk.

 

Ik ben van plan om mijn huidige speakers (4x compo) te vervangen door 2 sets Hertz DSK-165 denk ik. Ik hoor hier veel kreten hier als "16cm is natuurlijk beter dan 13,5cm" etc. Ik zelf hou wel van kwaliteit en wil streven naar een zo vlak mogelijk verloop in het freq. bereik. Met 16cm krijg je vast de diepe sound die veel mooi vinden maar vaak zit er een dal in het midrange gedeelte (1kHz tm 4kHz). Daarom twijfel ik nog aan een goede mids voorin, voor de kick en achterin voor het lagere bereik (met een lage fs). Iemand hier nog suggesties voor? Hoe klinken die Hertzen in het mid gereik?

 

Ik heb een Rockford versterker op de kop getikt waar ik in het verleden al goede ervaringen mee heb. 4x 40w RMS (en bij Rockford dit zijn echte wattjes, sterker nog, als je het gaat meten zal het vaak meer zijn) om de 2 composets te versterken. Heeft iemand een versterker al succesvol in het linker of rechter vakje (variant) van de kofferbak ingebouwd?

 

Verder stuit ik op nog wat mechanische problemen, nouja problemen zijn er nog niet maar ik wil me graag goed voorbereiden en zo weinig mogelijk laten afbreken bv.

 

Wat zijn de stappen om:

1) De deurpanelen los te krijgen;

2) De ringen los te halen en te bevestigen;

3) De speakers los te halen en te bevestigen;

4) De doorstrips los te halen (klikken gewoon las ik?);

4) De stroom/signaalkabels in de zijvakjes achter te krijgen?

 

Bedankt alvast!

post-3594-1423822257,2311_thumb.jpg

post-3594-1423822257,3092_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo mensen,

 

Ik heb zojuist heel wat topics gespit en deze compleet doorgelezen, maar toch is nog niet alles mij duidelijk.

 

Ik ben van plan om mijn huidige speakers (4x compo) te vervangen door 2 sets Hertz DSK-165 denk ik. Ik hoor hier veel kreten hier als "16cm is natuurlijk beter dan 13,5cm" etc. Ik zelf hou wel van kwaliteit en wil streven naar een zo vlak mogelijk verloop in het freq. bereik. Met 16cm krijg je vast de diepe sound die veel mooi vinden maar vaak zit er een dal in het midrange gedeelte (1kHz tm 4kHz). Daarom twijfel ik nog aan een goede mids voorin, voor de kick en achterin voor het lagere bereik (met een lage fs). Iemand hier nog suggesties voor? Hoe klinken die Hertzen in het mid gereik?

 

Ik heb een Rockford versterker op de kop getikt waar ik in het verleden al goede ervaringen mee heb. 4x 40w RMS (en bij Rockford dit zijn echte wattjes, sterker nog, als je het gaat meten zal het vaak meer zijn) om de 2 composets te versterken. Heeft iemand een versterker al succesvol in het linker of rechter vakje (variant) van de kofferbak ingebouwd?

 

Verder stuit ik op nog wat mechanische problemen, nouja problemen zijn er nog niet maar ik wil me graag goed voorbereiden en zo weinig mogelijk laten afbreken bv.

 

Wat zijn de stappen om:

1) De deurpanelen los te krijgen

We hebben ook een KB:

1)De deurpanelen los te krijgen

2) & 3)kan je gewoon uitboren, het zijn popnagels

 

4) De doorstrips los te halen (klikken gewoon las ik?)

De stroom/signaalkabels in de zijvakjes achter te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden