Ga naar inhoud

  • 0

Speakers achterportier


Fred6372

Vraag

Vraagje :

In de achterportieren van mijn Passat 2.3 V5 Comfortline (bj. 2002) zitten geen luidsprekers. Kan iemand van jullie mij zeggen of er dan wel luidsprekerbedrading in het portier aanwezig is en of ik de roosters die er nu in zitten eraf kan wippen zonder het hele portier te demonteren. Of moet ik de hele bekleding van het portier verwijderen.

Ik bezit mijn Passat pas 2 weken ( kijk bij : Wie ... en ik rij....) en ik heb een rechter en een linker hand, als je begrijpt wat ik bedoel. Twee rechterhanden waren makkelijker geweest.......

Wie geeft mij de gouden tip ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Plaats eerst nieuwe speakers. Een (lichte) versterker kun je altijd nog plaatsen.

 

Inderdaad, ik zag trouwens ook nog Hertz speakers, zijn die beter dan Pioneer ?

Wat me opvalt bij de standaard speakers, ik zie bij de voordeur wel een tweeter zitten, maar achter kan ik niet door het roostertje kijken, daar zit toch wel een tweeter ? Onder zit in ieder geval wel een mid/laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat me opvalt bij de standaard speakers, ik zie bij de voordeur wel een tweeter zitten, maar achter kan ik niet door het roostertje kijken, daar zit toch wel een tweeter ? Onder zit in ieder geval wel een mid/laag.

 

Tweeter Achter (hertz :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat me opvalt bij de standaard speakers, ik zie bij de voordeur wel een tweeter zitten, maar achter kan ik niet door het roostertje kijken, daar zit toch wel een tweeter ? Onder zit in ieder geval wel een mid/laag.

 

Datzelfde idee had ik trouwens bij de Golf. Is ook voorzien van standaard spul voor en achter. Het lijkt net of ze voor een compo hebben gepakt en achter alleen een coax onderin de deur.. De woofer in de achterdeur heeft ook alles weg van een coaxiaal.. En bovendien hoor ik ook niet bijster veel achter het rooster van de tweeter achter..

 

:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Inderdaad, ik zag trouwens ook nog Hertz speakers, zijn die beter dan Pioneer ?

Wat me opvalt bij de standaard speakers, ik zie bij de voordeur wel een tweeter zitten, maar achter kan ik niet door het roostertje kijken, daar zit toch wel een tweeter ? Onder zit in ieder geval wel een mid/laag.

 

Hertz beter dan Pioneer....

Ik vind zeker van wel... maar niet alleen beter dan Pioneer... maar ook Sony en kenwood kunnen naar mijn smaak niet tippen aan de hertz speakers....

Maar das een smaak.

Je moet zelf ff eens een keer bij een audio zaak gaan luisteren wat jij zelf het fijnste geluid vindt.

 

Over tweeter in de achter deur...

Als je achter geen speakers standaard hebt zit er achter bij de tweeter een stukje heel dun schuimrubber.

Dit wordt wel eens vergeten bij het inbouwen van speakers.

Als je dit niet weg haalt kan het zijn dat je tweeter niet helemaal tot zijn recht komt...

En je ziet de tweeter door het roostertje niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt.. Maar wij hebben het idee dat er een coax in de achterdeur zit. Of suggereer je dat wellicht het stukje rubber nog voor de tweeter zit ? Dat zou wel slordig zijn, al weet ik natuurlijk niet wie het setje heeft ingebouwd natuurlijk. Het is in ieder geval wel orgineel VW spul..

 

Kan nu niet kijken.. Auto staat bij kwikfit..

 

:roll:

 

Wees gerust.. Ik moest twee nieuwe bandjes achter en het is bandentiendaagse..

 

Dat durf ik wel aan bij die jongens..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad !

 

Hoe is de hoog/laag scheiding op de standaard speakers eigenlijk geregeld, want er zit geen apart scheidingsfilter in de deur toch ?

 

 

Ik moet toch even denken aan de audio set die ik thuis heb gehad een aantal jaren geleden, met ELAC80 speakers, 2x 16cm mid/laag met daar tussenin een titanium tweeter. Tjonge wat een bas uit die dingen.....

 

Inmiddels vervangen door een interieurvriendelijk JVC home cinema set die qua geluid niet kan tippen aan de ELAC's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij je nieuwe compo zal vast een nieuw (beter) scheidingfilter komen. Zie de foto van ReneR. Wat je gebruikt is de draad die vanuit de auto komt. Deze heeft het 100% signaal. Die zet je op het scheidingfilter wat er voor zorgt dat het signaal wordt geknipt in lage / midden tonen voor je woofer en hoge tonen voor je tweeter. Het lijkt me dat je vanaf het filter naar de woofer en vanaf het filter naar de tweeter even twee nieuwe draadjes legt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet het zelf nog niet echt...

 

In ieder geval wil ik alles eruit halen en opnieuw inbouwen. Wil af van die dubbele bodem, dus moet ik iets doen álá Antonio.

 

Verder nog wat zaakjes vervangen, en een nieuwe composet voorin. (dat heeft prioriteit 1)

 

Zoals je reeds elders opperde; we moeten eens bijkeuvelen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden