Ga naar inhoud

  • 0

Speakers achterportier


Fred6372

Vraag

Vraagje :

In de achterportieren van mijn Passat 2.3 V5 Comfortline (bj. 2002) zitten geen luidsprekers. Kan iemand van jullie mij zeggen of er dan wel luidsprekerbedrading in het portier aanwezig is en of ik de roosters die er nu in zitten eraf kan wippen zonder het hele portier te demonteren. Of moet ik de hele bekleding van het portier verwijderen.

Ik bezit mijn Passat pas 2 weken ( kijk bij : Wie ... en ik rij....) en ik heb een rechter en een linker hand, als je begrijpt wat ik bedoel. Twee rechterhanden waren makkelijker geweest.......

Wie geeft mij de gouden tip ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij een nieuwe auto zonder achterluidsprekers zijn de roosters in de achterportieren dicht en moeten dus vervangen worden bij het inbouwen van boxen door roosters met gaatjes erin. (geeft beter geluid :) )

Zitten er al roosters in je achterportier met gaatjes dan is de kans groot dat de vorige eigenaar de boxen heeft verwijderd, maar dat de kabels er nog wel inzitten. Even achter je radio kijken in dat geval.

De roosters zijn niet heel te verwijderen, want de bevestigingspinnen zijn versmolten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zijn de roosters wel open, was bij mijn vorige Passat Athene namelijk het geval, je hebt voor een goeie 120 euro de originele speakers, die je kunt inbouwen nadat je de hele portierbekleding verwijderd hebt.

Volgens mij heeft jou Passat standaard de kabels al liggen voor de speakers, maar dit weet ik niet 100% zeker ook hier, bij mijn passat variant athene van 2004 was dit wel het geval.

Overigens raad ik je aan om de originele speakers te monteren (eventueel van een schade auto) omdat het geluid dan erg mooi uitgebalanceerd is (tenzij je uiteraard de ruiten eruit wil blazen zoals een aantal leden hier).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja, en dan zit je weer lekker met je radio en je versterker en je bas box en ga zo maar door!

 

Dat hoeft niet perse. Met een aftermark radio krijg je al gauw 4x 50watt vermogen en die originele speakers die hebben daar al moeite mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had zelf ook geen bedrading en speakers achter (1999 highline, was optie destijds)

inderdaad eerst open roosters halen, monteren door de pennen te versmelten (kop van een schroef verwarmt bij het gasfornuis) , vergeet niet een set pinnen te halen (8 per deur dacht ik ) die je deurbekleding vasthoudt want bij demontage breken er zeker een paar (nr 3BO-868-243 gaan per 10).

Dan bedrading trekken en verhogingsringen plaatsen zodat je speaker goed aansluit op het rooster van je deurbekleding.

Zelf ook niet voor "orginele" speakers gekozen maar voor een 2-weg Pioneer set.

post-2087-1423822053,6959_thumb.jpg

post-2087-1423822053,7741_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook als het nog de originelen radio is, dan zou ik toch anderen speakers inzetten

ik heb even op je album gekeken, maar nu snap ik waarom origineel voor jou niet voldoende is, die centen geef ik aan mijn installatie thuis uit en dan is een originele installatie in de passat voldoende voor mij en voor heeeeel veel anderen. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar als je het heel snel wil zien of je wagen is voorbereid, haal het rubber tussen de deur en b-stijl even los.

 

Aan de buitenkant, het rubber:

2u62ofk.jpg

(met dank aan plaatje ReneR)

 

Aan de binnenkant:

29wk711.jpg

(weet je gelijk de pin bezetting)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht al dat dat plaatje me bekent voor kwam :D

 

Maar eh...

Als je achter speakers wilt inbouwen moet je met een paar dingen rekening houden...

 

1. Zit er wel of geen bekabeling naar achteren (dat ben je nu aan het uitzoeken)

2. Zit er een rooster od een plaatje dat op een rooster lijkt (plaatje altijd vervangen voor rooster)

3. Gebruik de zoek functie van het forum :twisted:

 

Als je dan een leuk setje gekocht hebt voor achteren... (ik deel de mening van Antonio... en ben er zelfs voor om gewoon 2 setjes te kopen voor voor en achter)

Waar moet je aan denken als je de speakers gaat kopen....

Nou aan het formaat... 130mm gaat er volgens de dealer in....

Kolder want met de juiste pas ringen (die je toch al nodig hebt) gaat er ook heel makkelijk 165mm in.

Goede setjes zijn rond de 100,-

En jaaaaah dat verschil is héél erg goed te horen.

 

Als je een speaker keuze gemaakt hebt moet je pasringen voor je passat er bij nemen (ff aangeven bij je audio speciaal zaak)

Ook heb je kabeltjes en mini stekkertjes nodig voor in de iso stekker achter de radio.

 

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)

(van dat praten over audio moet ik aan het schroeven bij Antonio denken en dan meteen ook automatisch aan het eten bij Antonio :twisted: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die centen geef ik aan mijn installatie thuis uit en dan is een originele installatie in de passat voldoende voor mij en voor heeeeel veel anderen

 

 

Ider zijn eigen hobby :wink:

 

Helemaal met je eens, ik heb jou hobby in het verleden ook gehad, dus ik weet wel waar ik over praat, en ik zeg alleen dat voor de gemiddelde gebruiker de originele speakers meer dan voldoende zijn, en het geeft altijd een goed geluid, als je zelf speakers met versterker en radio wilt combineren, moet je er al meer verstand van hebben, waarom dit doen als je het verschil toch niet merkt.

 

Ik weet echt wel dat jouw manier het beste geluid op levert, maar ik kan uit ervaring zeggen (met name door mijn installatie thuis) dat de gemiddelde mens het verschil niet merkt, en waarom zou je het dan ingewikkelder maken dan nodig is, setje speakers van de dealer past altijd (stekkers en speaker formaat), geeft goed geluid.

 

Zie het maar zo voor de 1 is een 4 cilinder automaat voldoende, en de ander vindt dat je bij een automaat absoluut een 6 cilinder nodig hebt, wie heeft er gelijk?

 

begrijp me goed ik respecteer je mening absoluut, even goede vrienden 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is volgens mij helemaal niet zo ingewikkeld. De originele set kost € 120,00 bij de dealer en kwalitatief slecht en voor € 100,0 heb je een set die veel beter is.

 

De VW heeft "problemen" veroorzaakt door geen kabels en stekkers achter te plaatsen, dus die moet je altijd zelf aanleggen. Dus ook al koop je de speakers bij VW dan moet je nog zelf kabels leggen enz.

 

Ik weet dat niet dat iedereen heel goed luistert maar je moet toch wel doof zijn wil het verschil niet horen.

 

Ik heb bij ReneR de speakers vervangen door een set van ongeveer € 100,00 en dat verschil hoor je echt wel.

 

Ik weet dat ik extreem ben in dit soort dingen maar ik doe dit al 20 jaar en ik blijf het leuk vinden. Thuis en in de auto.

 

Met minder geld heb je dus 2 keer zoveel kwaliteit dus is dat voor mij geen moeilijke keus.

 

Ik houd van dit soort discussies omdat de mensen dan snappen wat de mogelijkheden zijn. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het vrij simpel gehouden in mijn auto...

Radio + speakers voor en speakers achter en een simpele mono versterker met een woofer. (je bent toch al op 80% met de kappen los halen voor de speakers in de achter deuren)

 

Tegenover de passat van Antonio is mijn passat heel simpel.

Maar dat betekent nog steeds niet dat de standaard speakers van de VW's net zo goed zijn als een set merk A set.

 

Maar natuurlijk mag iedereen er van vinden wat hij/zij wil...

 

We doen het gewoon heel simpel...

Bij de volgende meeting testen we het gewoon...

Dan mag iedereen zijn eigen conclusie trekken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je het simpel wilt houden:

en je linker en rechterhand laat werken.

En het geluid is voor miij goed genoeg.

 

 

 

« hansverhulst » wrote:Ik heb er eerlijk gezecht nog geen tijd voor gehad, en het weer zit ook niet echt mee, maar als het zonnetje weer gaat schijnen ga ik er aan beginnen. De kabels moeten inderdaad bij de radio gehaald worden, volgens mij wel een aardige klus.

 

 

Hoy

ik heb een gebruikt setje met tweeters gekocht op Marktplaats voor 40 euro

Beetje speakerkabel erbij gehaald .

extra bevestigings dopjes voor de deurpanelen (die gaan wel eens kapot)

waterafdichtings kit voor de grote speakers

3.5 uur werk, succes zie fotos.

http://www.mijnalbum.nl/Album=O3LNZXFF

_________________

Gr Wiek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk weer terug!

 

Goed om dit topic te zien.

Ik heb namelijk nog een set standaard luidsprekers liggen die ik al heel lang wil aansluiten.

Ik hikte er iedere keer maar tegenaan omdat de kabels nog gelegd moeten worden.... maar nu ik dit zie valt het best mee.

 

Richard, ik begrijp het dus goed dat t rode stekkertje er bij jou nog niet in zat? (Alles vanaf t rode stekkertje naar de radio ligt er dus wel?)

 

Kan iemand mij t partnummer geven van de stekkertjes/kabeltjes die hierbij horen?

29wk711.jpg

 

Net nog even in de Passat gekeken. Het lijkt erop dat er in mijn B stijl absoluut geen kabel zit waar het rode blokje op kan aansluiten.

Dus....... wat nu?

 

 

Wél besteld.

Speaker (bass) stekkersbreed en tweeterstekkertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ViperArry

 

Het is niet nodig om stekkers te kopen. Als ik me niet vergis zit er een gat onder de 2 stekkers en daar kun je de kabel doorheen halen. Het is beter om de kabel rechtstreeks van de radio naar de speakers te laten lopen. Zo heb je minder verlies.

 

Je moet wel de kabel met tygripp vastzetten. Ff de deuren proberen open en dicht te doen om te kijken of de kabel nergen klemt

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden