Ga naar inhoud
  • 0

SML op 3C


dreke

Vraag

Hoi,

 

Ik heb volgende mod bedacht (met een beetje BMW in het achterhoofd...). Ik ga SML (Side Marker Light)c op m'n 3C plaatsen...

 

Allereerst...waar? In de pinkers (sorry richtingaanwijzers :) ).

 

We gaan deze eerst openmaken. Herken hier de 'BiegMod', we breken de lampen open, in dit geval gebruikte ik een keukenmes...

post-8019-1423824687,5598_thumb.jpg

 

Als het glas loskomt gaan we langzaam en heel voorzichtig langs heel de rand (let op : het glas NIET naar buiten wringen, want dan breekt het!)...

post-8019-1423824688,3879_thumb.jpg

 

Dan nemen we de spiegel uit de behuizing.

post-8019-1423824688,4348_thumb.jpg

 

We gaan gaten boren van 5mm diameter in de spiegel (ik heb er 4 gemaakt), ongeveer 90° op de rijrichting!

post-8019-1423824688,4973_thumb.jpg

Ik maakte het eerst gat 30mm van de zijkant, elk volgen gat 10 mm verder...

 

In elk gat komt (natuurlijk) een LED te zitten. Ik heb gebruikte LED's van Conrad, 3600MCD. 4 LED's in serie met een 680 ohm weerstand.

post-8019-1423824688,5442_thumb.jpg

post-8019-1423824688,6067_thumb.jpg

post-8019-1423824688,6848_thumb.jpg

 

Als stekker gebruikte ik een originele VW stekker, een beetje aangepast en in het huis gelijmd en gekit.

post-8019-1423824689,0129_thumb.jpg

post-8019-1423824688,9504_thumb.jpg

post-8019-1423824689,091_thumb.jpg

post-8019-1423824689,1848_thumb.jpg

 

En even testen....

post-8019-1423824688,7785_thumb.jpg

 

Alles daarna terug dichtlijmen met de 'bisonkit voor hard plastics', eventueel nog een laagje silicone aan de buitenzijde, terug monteren... met het volgende resultaat :

 

post-8019-1423824688,841_thumb.jpg

 

En voor, diegenen die een echt "witte" pinker willen : het oranje glaasje is op een eenvoudige manier te verwijderen...

post-8019-1423824688,9035_thumb.jpg

 

Aansluiting(+) heb ik gemaakt aan het boordnetstuurapparaat, op de aansluiting van de plaatverlichting. Zo krijg je geen foutmelding op de boordcomputer... Massa(-) afgetakt aan de pinkerlamp...

 

De achterlichten komen een volgende keer aan de beurt!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooie reportage. Ziet er goed uit Dreke. :thumb:

Een tijd geleden kwam ik deze mod al tegen bij: http://www.passatplus.de/umbauten/sml/3c-sml.htm

Jij hebt het verder geperfectioneerd.

 

Ben benieuwd hoe het gaat met de achterlichten. Volgens Bieg himself schijn je er erg lastig bij te kunnen zonder veel hak- en breekwerk. Zie dit als een uitdaging. :wink:

 

De oranje pinkers wijzigen in witte is leuk voor velen. Kost alleen een tubetje lijm en een klein beetje lef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

knap zo Dreke. Ik had vroeger in mijn corsa ook leds in de spiegels gebouwd. was op zich niet zo speciaal maar daar had ik wat elektronica bijgeschakeld die het volgende deed. Ik had toen 6 leds gemonteerd in de spiegels. wanneer ik de lichten aandeed gingen de 3 laatste leds branden in de spiegels, en wanneer ik de richtingwijzer aanzette gingen alle 6 de leds waar ik naar knipperde meeknipperen met de andere richtingaanwijzers. de andere zijde bleef gewoon branden als een SML (3 leds). wanneer is stopte met de richtingaanwijzer stopten de 6 leds met knipperen en gingen terug de 3 laatste leds branden zoals een SML

 

man man, wat is het moeilijk om het woord "pinker" niet te gaan gebruiken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De oranje pinkers wijzigen in witte is leuk voor velen.

 

Ik vroeg me net af of het wel toegestaan is, en het is inderdaad toegestaan.

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 12-06-2010

"2. De richtingaanwijzers mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen."

 

En voor België geldt hetzelfde:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art28b

"De frequentie van de knipperingen moet gelegen zijn tussen 60 en 120 periodes per minuut. De kleur van deze lichten moet wit of oranje naar voren en rood of oranje naar achteren zijn. Een uit twee dezelfde zijde geplaatste lichten bestaande richtingaanwijzer is toegelaten indien het verspringen van deze lichten van gelijke frequentie is."

 

Ik zeg: "Everybody do the mod!" :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja, DRL's zie je practisch niet van opzij, SML zie je dan weer prachtisch niet van de voorkant.... Ieder zijn smaak natuurlijk.

 

grtz, dre

 

 

Is ook wel waar, ik zat nog meer met de us pinkers in mijn gedachten, die zie je dan wel weer hard vooraan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond,

 

overweeg zelf ook om met de knipperlichten aan de gang te gaan . Heb je deze destijds eerst verhit gehad of gewoon veel geduld met het mes :wink: . IK heb de knippers eruit gehad maar zitten toch goed koud op elkaar gelijmd voor zover ik kan beoordelen.

 

Grz Polleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon veel geduld met een mes, vooral het glas niet teveel buigen. Rustig rond en rond blijven gaan tot de las overal gebroken is, niet aan het glas zelf trekken want dan breekt het...

 

gretz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tnx,

 

wel engelengeduld hebben. Binnenkort meer nieuws hierover ga hier dagrjileds in verwerken en uitlaten schakelen als mijn knipper aangezet wordt. althans dat is de bedoeling.

 

Heb je wellicht nog een oplossing voor mij voor Needle Sweep. Heb gezocht op staging en krijg dan error not available. terwijl de mijne toch echt witten wijzers heeft en uit 8-2010 is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C0 en 3AA heeft geen staging, enkel 3C8 (van de passat CC, teller die tot 280 gaat ipv 260)...

 

Wellicht kan dat later (ik heb nieuwe programma's besteld waarmee je die dingen kan manipuleren...)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden